[awk] vervangen, maar zonder whitespace

Pagina: 1
Acties:

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-05 21:48

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Topicstarter
Ok, ik zal het even duidelijk proberen te omschrijven:

Heb een AWK-script, waarin *altijd* een print $1, $2, $3, $4, $5, $6 wordt gedaan van alle velden (dus alle velden die zich in een record bevinden). De uitvoer hiervan gaat naar een nieuw bestand toe. Indien alle velden zijn ingevuld krijg je netjes een 1:1 kopie van dit bestand. Tot zover.

Niet elk record heeft dezelfde velden (ja, ik heb het niet ontworpen om gegevens in een tekstbestand op te slaan, ga PiCa maar slaan). Dus soms krijg je dat hij veld $1, $2 -- staan in originele bestand -- wel afdrukt in het nieuwe bestand, maar dan gaat ie dus ook $3, $4, $5 en $6 -- deze velden zyn leeg in het origineel -- afdrukken in dat nieuwe bestand. Dat worden dan whitespaces. Dit maakt het bestand groter dan het origineel, iets wat ik niet wil.

Is er een oplossing/parameter oid binnen/buiten AWK die er voor zorgt dat alleen velden worden afgedrukt indien ze ook daadwerkelijk wat bevatten. En niet dat als een veld leeg is hij een whitespace gaat gebruiken?

[ Voor 4% gewijzigd door Tjeerd op 08-12-2003 12:43 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-05 21:48

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Topicstarter
argh

[ Voor 100% gewijzigd door Tjeerd op 08-12-2003 12:43 ]

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.