Toon posts:

Streaming video

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil als een soort 'babyfoon' een webcam opstellen thuis zodat ik het hier een beetje in de gaten kan houden.

Het gaat alleen om beeld, geen geluid.

Het is een standaard webcam met een usb aansluiting. Deze wil ik op de computer aansluiten en hosten.

Zodat je vanaf andere computers het beeld kan zien via het ip adres. Mijn upload is 16kb/s

Wat raden jullie mij aan om dit te doen?

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:51

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Gewoon een webcam proggie installeren die om de zoveel tijd de nieuwe beelden verstuurd naar een webserver. Probeer hier webcamXP eens voor te gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Hurricane op 08-12-2003 12:40 ]

Verwijderd

[search=webcam programma]

Verwijderd

Topicstarter
Maar is mijn upload hier snel genoeg voor?

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-01 15:04
Denk er wel aan dat usb beperkingen heeft in lengte van kabel... Anders zul je moeten overstappen naar een camera die je kan verbinden met een gewone netwerkkabel.

Verwijderd

Topicstarter
codemann schreef op 08 december 2003 @ 12:43:
Denk er wel aan dat usb beperkingen heeft in lengte van kabel... Anders zul je moeten overstappen naar een camera die je kan verbinden met een gewone netwerkkabel.
Dat geeft niet, de computer staat in dezelfde ruimte...

Ik gebruik dus gewoon de standaard kabel die eraan zit

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

streaming video is misschien net niet haalbaar, maar een foto elke 5 seconden uploaden zou moeten werken.

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Probeer eens iets meer als een "tweaker" je probleem te benaderen.. Het is niet de bedoeling dat je hier "ff" je vraag neerzet en dat wij het allemaal wel even voor je uit gaan zoeken.. Lage kwaliteit moet met 16K/sec wel lukken, niet fullscreen met 30fps maar dat is zooo voorspelbaar.

Probeer eens wat en zoek eens watop...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.