Jups blijkbaar wel.....en beetje normale -R hebben ze ook niet. Erg Jammer dat die Arita (Ritek G04) alleen met 1.06 werken.Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 13:52:
[...]
hoezo afzetten? gewoon ander logo en 10 euri bij de prijs erop?
Heeft iemand al ervaring met DVD+R CIRLING / 4x zoals te koop bij Zwab Mediashop?
deze kosten namelijk 23 euro voor 25 stuks, en das geen geld natuurlijk
To be, or not to ...ehh.... what was the question?
Ik zou zeggen, test ze eens. Alleen ben ik bang dat het verhaaltje achteraf wordt: Goedkoop is duurkoop.FUBAR schreef op 15 januari 2004 @ 14:29:
Heeft iemand al ervaring met DVD+R CIRLING / 4x zoals te koop bij Zwab Mediashop?
Voor amper € 10,- meer heb je Platinums die al hebben bewezen dat het echt goeie schijfjes zijn.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
weet ik, ik gebruik zelf al tijden Arita's en heb er nog nooit problemen mee gehad, maar als het voor minder van 1 euro per stuk ook goed kan, dan ga ik daar voor natuurlijk, je bent toch een hollander he
To be, or not to ...ehh.... what was the question?
Zijn dit:
MITSUI DVD-R 4,7 GB (A) 4 speed 25 stuks op spindle
Een beetje goede schijfjes voor in de 1300A?
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Verwijderd
Dit zijn zeker goede schijfjes heb er nu 8 gebrand van de spindel en zijn alle goed gelukt (ook de laatste paar honders mb gaat zonder problemen)Phydomir schreef op 15 januari 2004 @ 20:45:
Zijn dit:
heb alleen ergens gelezen als de ps2 ze niet leest maar die heb ik niet dus boeit mij ook niet
mijn dvd (sony ns905) en die van mijn oom (sony ns 330) en van mijn pa (b&o) en het gare ding van het broertje van mijn vriendin (hiteker) en haar pa (sony dav 800) werken ze allen perfect op.
edit:
sorry vergeten te vermelden ik heb dus een nec 1300A en gebruik nog versie 06 omdat ik nog wat arita's had liggen en die werken allen met 6 of lager maar heb nu weer die van herrie de holiday versie
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 23:04 ]
En jij hebt ook een 1300A? (en met welke firmaware?)Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 20:59:
[...]
Dit zijn zeker goede schijfjes heb er nu 8 gebrand van de spindel en zijn alle goed gelukt (ook de laatste paar honders mb gaat zonder problemen)
heb alleen ergens gelezen als de ps2 ze niet leest maar die heb ik niet dus boeit mij ook niet
mijn dvd (sony ns905) en die van mijn oom (sony ns 330) en van mijn pa (b&o) en het gare ding van het broertje van mijn vriendin (hiteker) en haar pa (sony dav 800) werken ze allen perfect op.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Die Mitsui's hebben een aantal slechte batches gehad, ik was er ook slachtoffer van. Veel onleesbaar en read errors enzo. Ik denk dat ze dat inmiddels wel hebben opgelost. Ze zijn buiten dit incident dus gewoon goed.
De CD-R's van Mitsui behoorden naar mijn mening tot de besten.
volgens mij was ik hier ook de dupe van zeker 15 van de 25 naar de klote gageaan..gelukkig maar 1 spindel.. verder nooit last van gehadSmarron schreef op 15 januari 2004 @ 22:36:
Die Mitsui's hebben een aantal slechte batches gehad, ik was er ook slachtoffer van. Veel onleesbaar en read errors enzo. Ik denk dat ze dat inmiddels wel hebben opgelost. Ze zijn buiten dit incident dus gewoon goed.
Van het kastje naar de muur lopen...
1300a v1.09 heeft moeite met Datawrite te herkennen; drive blijft lang knipperen en enkele schijfjes zijn onbenaderbaar dus onbrandbaar.
Traxdata's deden altijd al raar; Nero herkende 'm al nooit als 4x en nu maakt 'ie er 'maximum' als brandsnelheid van : in 2 of 2.4x valt te kiezen. Maar geen brand- of leesproblemen zover.
Commodores (voorheen zwart, nu spindel met Nashua-achtige-grijstint) en Nashua -R branden prima maar geven soms leesproblemen op data-schijven. Bij films geen last van.
Traxdata's deden altijd al raar; Nero herkende 'm al nooit als 4x en nu maakt 'ie er 'maximum' als brandsnelheid van : in 2 of 2.4x valt te kiezen. Maar geen brand- of leesproblemen zover.
Commodores (voorheen zwart, nu spindel met Nashua-achtige-grijstint) en Nashua -R branden prima maar geven soms leesproblemen op data-schijven. Bij films geen last van.
'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'
Verwijderd
Heb je het over de originele of gepatchte firmware ?RFVR schreef op 16 januari 2004 @ 17:19:
1300a v1.09 heeft moeite met Datawrite te herkennen; drive blijft lang knipperen en enkele schijfjes zijn onbenaderbaar dus onbrandbaar.
hallo,
ik ben nieuw in deze thread en heb het volgende probleem
ik heb een nec 1100a en had een spindel gekocht philips 4x
die spindel had de volgende media id: RICOHJPN-R01-02
deze deden het echt super, en besloot ik nog 2 spindels ervan te kopen
nu ik heb ze heb blijken ze een heel ander id te hebben namelijk CMC MAG-F01-00
deze worden ook niet op 4x gebrand maar op 2x , nadat ze gebrand zijn verifieer ik ze altijd (met stomp recordnow max) en dat gaat allemaal prima
nu komt het: de disc is in de nec 1100a niet te lezen, in een aopen dvd speler wel..
ik gebruik firmware 1.A0
met al die gehackte firmwares ben ik een beetje terughoudend er zomaar één te proberen, en nieuwer dan deze firmware heeft nec niet gereleased (toch? )
heeft iemand misschien een tip van firmware die mijn problemen zou oplossen?
(waar deze schijfjes dus wel mee ondersteund worden)
greetz
japie101
deze worden ook niet op 4x gebrand maar op 2x , nadat ze gebrand zijn verifieer ik ze altijd (met stomp recordnow max) en dat gaat allemaal prima
nu komt het: de disc is in de nec 1100a niet te lezen, in een aopen dvd speler wel..
ik gebruik firmware 1.A0
met al die gehackte firmwares ben ik een beetje terughoudend er zomaar één te proberen, en nieuwer dan deze firmware heeft nec niet gereleased (toch? )
greetz
japie101
Hoi japie101,japie101 schreef op 17 januari 2004 @ 17:37:
hallo,
ik gebruik firmware 1.A0
greetz
japie101
Ik heb hier iig geen last van die DVD's in een 1300A met 1.09
Mediacode is CMC MAG F01
nog nooit een mislukt hierzo, mischien dat jouw speler anders is als de mijne (van binnen) maar ik dacht juist dat ze hetzelfde waren als de 1300A.
meer kan ik er ook niet van maken, succes in ieder geval.
Je mag ze ook naar mij sturen als je ze niet meer wilt

@Japie101 & PtOx
De 1300 en 1100 zijn van binnen niet echt hetzelfde, maar stiekem toch weer wel. Ze hebben in ieder geval een ander loopwerk.
Er zijn firmwareupdates te vinden voor de 1100 die oorspronkelijk bedoeld zijn voor de 1300, maar dus ook op de 1100 werken. Tevens kun je de 1100 flashen naar een 1300. Zelfs -R branden.
NEC ND-1100A flashen naar NEC ND-1300
Mocht je dit niet willen doen, zou ik even proberen de officiele 1.A1 firmware erop te zetten. Wellicht kun je dan wel weer normaal branden.
Neem ook eens een kijkje op www.herrie.org. Daar is veel info te vinden.
De 1300 en 1100 zijn van binnen niet echt hetzelfde, maar stiekem toch weer wel. Ze hebben in ieder geval een ander loopwerk.
Er zijn firmwareupdates te vinden voor de 1100 die oorspronkelijk bedoeld zijn voor de 1300, maar dus ook op de 1100 werken. Tevens kun je de 1100 flashen naar een 1300. Zelfs -R branden.
NEC ND-1100A flashen naar NEC ND-1300
Mocht je dit niet willen doen, zou ik even proberen de officiele 1.A1 firmware erop te zetten. Wellicht kun je dan wel weer normaal branden.
Neem ook eens een kijkje op www.herrie.org. Daar is veel info te vinden.
Verwijderd
Hoe zit dat met dat booktype ?
Waar dient het voor en hoe gebruik je het ?
Klopt het dat je hier door ps2 en xbox games kan spelen zonder modchip ?
(zal wel een fabeltje zijn)
Maar wat zijn er nu de voordelen van ?
en Herrie je levert prachtig werk blijf zo verder doen.
Ik gebruik de princo's en moet zeggen heb er nog geen problemen mee kan ze we niet altijd op 4x branden soms krijg ik een error maar kan daarna diezelfde nog branden op 2x heb 2 spindels van 50 stuks gefikt en werken allemaal op mijn ps2 en mijn standalone dvdspeler
Waar dient het voor en hoe gebruik je het ?
(zal wel een fabeltje zijn)
Ik gebruik de princo's en moet zeggen heb er nog geen problemen mee kan ze we niet altijd op 4x branden soms krijg ik een error maar kan daarna diezelfde nog branden op 2x heb 2 spindels van 50 stuks gefikt en werken allemaal op mijn ps2 en mijn standalone dvdspeler
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 00:57:
Hoe zit dat met dat booktype ?
Hiermee doet een +R(W) schijfje zich voor als -R(OM) waardoor ze beter compatibel zijn met de XBox en standalone spelers
Waar dient het voor en hoe gebruik je het ?Zie boven, gebruik: Instellen met DVDInfoPro, dan branden met je favoriete brandprogramma (bij voorkeur RecordNow Max
(zal wel een fabeltje zijn)Pure onzin!!!
Ik gebruik de princo's en moet zeggen heb er nog geen problemen mee kan ze we niet altijd op 4x branden soms krijg ik een error maar kan daarna diezelfde nog branden op 2x heb 2 spindels van 50 stuks gefikt en werken allemaal op mijn ps2 en mijn standalone dvdspelerToch blijft Princo goedkope en onbetrouwbare troep
webOS all the way!
Die Princo's zijn idd brak, maar niet op 2x. Ik heb een spindel gekregen van een vriend en getest. Op 4x read errors na het branden en onleesbaar etc. Op 2x doen ze het wel goed. Toch zal ik deze schijfjes nooit zelf aanschaffen. Het blijft onbetrouwbaar.
Verwijderd
Een tip en een vraag:
DATATRACK DVD-R
Opneembare DVD met 4.7 GB opslag, 1-2 speed, in jewel case.
25 STUKS VOOR:
EUR 25.00
Te koop bij RAF: http://www.raf.nl/raf/shop/produkt.asp?ID=156
Maar heeft iemand hier ervaring mee met de nec1300a ? Zo ja, welke firmware draai je?
DATATRACK DVD-R
Opneembare DVD met 4.7 GB opslag, 1-2 speed, in jewel case.
25 STUKS VOOR:
EUR 25.00
Te koop bij RAF: http://www.raf.nl/raf/shop/produkt.asp?ID=156
Maar heeft iemand hier ervaring mee met de nec1300a ? Zo ja, welke firmware draai je?
mm
Ik heb dus laatst wat dvd-r 2x arita's gekocht (gelukkig maar 10 voor 8 euro) met als media code:
Nou heb ik een 1100A geflasht naar 1300 met 1.08v2... Schrijven gaat prima met Nero.. maar afspelen ho maar.. nou zoek ik met media code hier maar daar kom ik die arita's niet tegen.. wat is er aan de hand?
om het nog raarder te maken allemaal.. ze zijn verkocht als 2x speed.. en daar branden ze ook op.. maar 1x staat er maar op de label?
Ik heb dus laatst wat dvd-r 2x arita's gekocht (gelukkig maar 10 voor 8 euro) met als media code:
code:
1
2
3
| 00000000 00 42 00 00 01 40 C1 FD 9E D8 50 00 02 37 0E 0B .B...@....P..7.. 00000010 FE FF 80 00 03 52 49 54 45 4B 47 00 04 30 33 00 .....RITEKG..03. 00000020 00 00 00 00 05 88 80 00 00 00 01 00 00 00 00 00 ................ |
Nou heb ik een 1100A geflasht naar 1300 met 1.08v2... Schrijven gaat prima met Nero.. maar afspelen ho maar.. nou zoek ik met media code hier maar daar kom ik die arita's niet tegen.. wat is er aan de hand?
om het nog raarder te maken allemaal.. ze zijn verkocht als 2x speed.. en daar branden ze ook op.. maar 1x staat er maar op de label?
[ Voor 12% gewijzigd door henkleerssen op 18-01-2004 20:04 ]
Afgelopen weekend m'n 1100A naar 1300A geflasht, met Etna's 1.0A 1 firmware. Heb welgeteld 1 That's write DVD-R gekocht (mediacode LEADDATA01), en er twee kleine sessies op gebrand met Nero 5.5.0.54. Geen problemen!
Het enige waar ik wat over twijfelde was over de snelheid, 4x had ik geselecteerd en ik kreeg geen errors - maar toch had ik het idee dat 't branden trager ging dan normaal. Maar zoiets valt natuurlijk pas goed te controleren als je grotere stukken brandt.
Het enige waar ik wat over twijfelde was over de snelheid, 4x had ik geselecteerd en ik kreeg geen errors - maar toch had ik het idee dat 't branden trager ging dan normaal. Maar zoiets valt natuurlijk pas goed te controleren als je grotere stukken brandt.
https://photune.blogspot.com/
nu oook met 1.0A (dit is toch de goeie?) de boel geflasht.. maar nu zegt de brander "illegal medium"henkleerssen schreef op 18 januari 2004 @ 20:00:
mm
code:
1 2 3 00000000 00 42 00 00 01 40 C1 FD 9E D8 50 00 02 37 0E 0B .B...@....P..7.. 00000010 FE FF 80 00 03 52 49 54 45 4B 47 00 04 30 33 00 .....RITEKG..03. 00000020 00 00 00 00 05 88 80 00 00 00 01 00 00 00 00 00 ................
[ Voor 3% gewijzigd door henkleerssen op 19-01-2004 09:26 ]
Is Ritek G04 (Arita's) nu wel of niet met een 1300A met 1.0A firmware te branden?
Ritek G03 (Arita's . maar niet die met mediacode 04) hier in ieder geval niet..supergrover schreef op 19 januari 2004 @ 09:51:
Is Ritek G04 (Arita's) nu wel of niet met een 1300A met 1.0A firmware te branden?
Heeft er iemand hier ervaring met Long Ten Tech of Prodye White Premium dvd's die te koop zijn bij 3d-europa.com? Ik had er de AN31 Eclipse dvd-R's gekocht (witte bovenkant) en die deden het allemaal perfect (firmware 1.07v4).
Nederlander in België
Zaterdag bij Dynabyte 25 Emtec DVD+R's gekocht (€ 49,95). Ik zag nu pas dat Emtec in combi met de NEC1300A wordt afgeraden, maargoed 
Ik heb net een stel DVD's gebrand en dat gaat prima. Branden op 4X speed lukt alleen met NEC Firmware 1.09 of hoger!
Het mediatype van deze DVD's is MPOMEDIA040
Ik heb net een stel DVD's gebrand en dat gaat prima. Branden op 4X speed lukt alleen met NEC Firmware 1.09 of hoger!
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Verwijderd
met 1.06 gaat het prima! alle hogere firmware's is mij niet gelukt mee te branden wel lezen.supergrover schreef op 19 januari 2004 @ 09:51:
Een tip om te kijken welke snelheid je nou echt brandt in nero:
Gebruik deze key en je weet het, super handig
code:
1
2
3
4
| Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CURRENT_USER\Software\Ahead\Nero - Burning Rom\Recorder] "ShowSingleRecorderSpeed"=dword:00000001 |
Mag ik vragen waarom je deze belachelijk dure DVD+R's koopt ??Tourniquet schreef op 19 januari 2004 @ 21:30:
Zaterdag bij Dynabyte 25 Emtec DVD+R's gekocht (€ 49,95). Ik zag nu pas dat Emtec in combi met de NEC1300A wordt afgeraden, maargoed
Ik schrok van de prijs, ik keek gisteren op de site van cdrwinkel.com en zag dat een spindel van 25 stuks Platinum 4x DVD+R (RitekR02) wel € 26,50 kost !!!!
Echt cheap! Zijn zeer goeie kwaliteits DVD's! En nu baal ik, omdat ik ze vorige week nog voor € 32,- bij exact dezelfde winkel heb gekocht.
ff proberen natuurlijk.MaCe1337 schreef op 19 januari 2004 @ 23:07:
Een tip om te kijken welke snelheid je nou echt brandt in nero:
code:
1 2 3 4 Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CURRENT_USER\Software\Ahead\Nero - Burning Rom\Recorder] "ShowSingleRecorderSpeed"=dword:00000001

Platinum 4x Jewelcase € 1,59 (ex btw dealerprijs bij opus.nl) Ik kan ze dus voor die prijs krijgen op mijn werk (ok ik moet er wel btw over betalen) Werken SUPER op mijn 1300 en geven weinig errors als ik ze scan met Kprobe dus
'Weinig"? Ik zou liever 'geen' errors hebben...MaCe1337 schreef op 20 januari 2004 @ 14:28:
*knip*
en geven weinig errors als ik ze scan met Kprobe dus
Hmm net 2x 11 DVD+R 4x Memorex spindels binnen.
Die in jewelcase kan ik wel op 4x fikken in mijn NEC 1300A met FW 1.05
Maar die in spindels niet
Alleen ik kan niet meer op de website van Herrie komen. Is hij down ofzo? En welke FW kan ik beste gebruiken?
Die 1.08v2SH of dus orginele van NEC?
Lijkt mij van Herrie. Maar ik weet niet waar ik die kan downen.... me is zielig.
Alleen ik kan niet meer op de website van Herrie komen. Is hij down ofzo? En welke FW kan ik beste gebruiken?
Lijkt mij van Herrie. Maar ik weet niet waar ik die kan downen.... me is zielig.
Knappe jongen als je dat lukt, je zult zelfs met goede media gemiddeld 80 PI errors hebben dus

/edit: @smarron heb je het al geprobeerd?
[ Voor 13% gewijzigd door mace op 20-01-2004 20:29 ]
Die op de spindle zijn ook een andere mediacode als die in de jewelcases. Probeer gewoon de laatste firmware van NEC anders (1.0A ofzo), grote kans dat ie het wel doet.Xavier schreef op 20 januari 2004 @ 19:11:
Hmm net 2x 11 DVD+R 4x Memorex spindels binnen.
Die 1.0A heb ik nu geflashed en kon er net eentje fikken op 4x. Maar nu ben ik dus een DVD aan het kopieeren en na het schrijven naar mijn HDD krijg ik een foutmelding dat hij er niet van kan lezen. Hmm strange.dominator schreef op 20 januari 2004 @ 20:48:
[...]
Die op de spindle zijn ook een andere mediacode als die in de jewelcases. Probeer gewoon de laatste firmware van NEC anders (1.0A ofzo), grote kans dat ie het wel doet.
Tja, ik vond de prijs ook wel hoog maar had ze persé zaterdag nodig en kon ze niet meer ergens bestellen. Deze waren trouwens nóg goedkoop (in de "aanbieding"'). Imations waren 59,95 per 25!Smarron schreef op 19 januari 2004 @ 23:24:
[...]
Mag ik vragen waarom je deze belachelijk dure DVD+R's koopt ??
Ik schrok van de prijs, ik keek gisteren op de site van cdrwinkel.com en zag dat een spindel van 25 stuks Platinum 4x DVD+R (RitekR02) wel € 26,50 kost !!!!![]()
Echt cheap! Zijn zeer goeie kwaliteits DVD's! En nu baal ik, omdat ik ze vorige week nog voor € 32,- bij exact dezelfde winkel heb gekocht.![]()
[...]
ff proberen natuurlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Tourniquet op 21-01-2004 19:23 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ik heb bij Opus 25 Arita dvd-r (Ritek G04) gekocht en kan ze zonder problemen met firmware 1.08v2 (booktype release) branden. Ik heb er 2 getest met dvdinfopro en de curve ziet er goed uit. Ik heb alleen een ander probleem: als ik aan het branden ben is mijn processorbelasting 5-10%, maar als ik iets anders wil doen, reageert mijn pc heel traag. De brander staat op DMA-mode 2. Misschien dat iemand weet hoe dit kan ?
PC:
Asus P4C800 Deluxe
Intel P4 2,8 GHz 800 FSB
2x 512 MB Geil PC3200 CL2
Primairy IDE: Master: WD 1200JB Slave: Toshiba DVD 1712
Secondairy IDE: Master: Nec 1300A Slave: Lite-On LTR-52246S
Extra IDE (Promise SATA378): Master WD1200JB Slave: IBM IC35L120
Brandprogramma's: Nero 6.3.0.2 (met Booktype !!), Sonice RecordNow Deluxe 4.6.1
PC:
Asus P4C800 Deluxe
Intel P4 2,8 GHz 800 FSB
[ Voor 9% gewijzigd door arutten op 23-01-2004 11:25 ]
das dan toch raar .. hier branden deze arita's met dezelfde media code niet.. (met dezelfde firmware) ....Is het dan toch het verschil van een upgrade 1100>1300 tov werkelijke 1300?arutten schreef op 23 januari 2004 @ 11:23:
Ik heb bij Opus 25 Arita dvd-r (Ritek G04) gekocht en kan ze zonder problemen met firmware 1.08v2 (booktype release) branden. Ik heb er 2 getest met dvdinfopro en de curve ziet er goed uit. Ik heb alleen een ander probleem: als ik aan het branden ben is mijn processorbelasting 5-10%, maar als ik iets anders wil doen, reageert mijn pc heel traag. De brander staat op DMA-mode 2. Misschien dat iemand weet hoe dit kan ?
PC:
Asus P4C800 Deluxe
Intel P4 2,8 GHz 800 FSB
Die optie is leuk, maar je hebt er niks aan met een NEC (met booktype hack).arutten schreef op 23 januari 2004 @ 11:23:
...Brandprogramma's: Nero 6.3.0.2 (met Booktype !!)...
Daarom zeg ik ook 'liever'...MaCe1337 schreef op 20 januari 2004 @ 20:28:
[...]
Knappe jongen als je dat lukt, je zult zelfs met goede media gemiddeld 80 PI errors hebben dus![]()
/edit: @smarron heb je het al geprobeerd?
Ik heb laatst een dvd+r gebrand met Nero met booktype optie aan en dvdinfopro geeft aan dat het een dvd-rom is. Dus het werkt wel !!nOLoGIc schreef op 23 januari 2004 @ 15:12:
[...]
Die optie is leuk, maar je hebt er niks aan met een NEC (met booktype hack).
Ik wilde KProbe 1.1.28 gebruiken ism met mijn NEC 1300A en een Platinum DVD+R 4x schijf. Maar tijdens de 'Write Strategy' test krijg ik na de spin-up de volgende melding: 052000 INVALID COMMAND OPERATION CODE.
Ik gebruik de volgende instellingen: http://club.cdfreaks.com/showthread/t-78353.html
En ik heb de nieuwste Adaptec ASPI drivers.
Welke instellingen gebruiken jullie?
Ik gebruik de volgende instellingen: http://club.cdfreaks.com/showthread/t-78353.html
En ik heb de nieuwste Adaptec ASPI drivers.
Welke instellingen gebruiken jullie?
Volgende CDfreaks kunnen alleen de Lite-On overweg met KProbe (met een aantal uitzonderingen). Hoe krijg jij het voor elkaar op het werkend te krijgen op je 1300?MaCe1337 schreef op 20 januari 2004 @ 14:28:
Platinum 4x Jewelcase € 1,59 (ex btw dealerprijs bij opus.nl) Ik kan ze dus voor die prijs krijgen op mijn werk (ok ik moet er wel btw over betalen) Werken SUPER op mijn 1300 en geven weinig errors als ik ze scan met Kprobe dus
[ Voor 41% gewijzigd door Packardhell op 24-01-2004 17:05 ]
Powered by KPN
Verwijderd
Heb onlangs een spindeltje Arita 4 x DVD-R's binnengekregen met de volgende code:
00000000 00 42 00 00 01 40 C1 FD 9E D8 52 00 02 35 0E 0B .B...@....R..5..
00000010 FE FF 80 00 03 52 49 54 45 4B 47 00 04 30 34 00 .....RITEKG..04.
00000020 00 00 00 00 05 88 80 00 00 00 01 00 06 06 0F 12 ................
Ze zijn echter niet te branden op 4x: calibratie-error in drive.
Heb het geprobeerd met 107v4b en 108v2 van Herman en de 109 van NEC,
maar helaas: alleen branden op 2x
En ik dacht dat die RitekG04 zo goed was...
Ik heb ook een paar spindles Philips DVD+R's (4x) gekocht, en die van mij hebben ook de media-code CMC MAG-F01-00.japie101 schreef op 17 januari 2004 @ 17:37:
Mijn NEC ND-1100A heeft 'm net op 4 speed beschreven, alleen apart dat DVDInfo-Pro aangeeft dat de "media id code speed" 2,4x is ipv 4x zoals bij de Philips met Ricoh code.
Maar m'n ND-1100A (met aangepaste 1.h1.7 firmware, zonder rip-limiet), m'n AOpen 16/48 en m'n Philips (PC) DVD-speler lezen 'm wel goed.
Klopt , dat zei ik op pagina 8 ook al
[rml]Optical in "[ NEC ND-1x00] DVD Media compatibiliteit ..."[/rml]
Het lijkt erop dat Philips dus van fabrikant geswitched is , ik had allerlei slechte verhalen gehoor over CMC media ; maar ook bij mij branden deze Phillips prima op 4x , en spelen daarna ook netjes af in mn standalone (Philips DvD 729) en de XBoX
ik heb nog geen testjes gedaan : zal ik nog eens doen : kijken of ze het halen bij mn Verbatims met MCC media
[rml]Optical in "[ NEC ND-1x00] DVD Media compatibiliteit ..."[/rml]
Het lijkt erop dat Philips dus van fabrikant geswitched is , ik had allerlei slechte verhalen gehoor over CMC media ; maar ook bij mij branden deze Phillips prima op 4x , en spelen daarna ook netjes af in mn standalone (Philips DvD 729) en de XBoX
ik heb nog geen testjes gedaan : zal ik nog eens doen : kijken of ze het halen bij mn Verbatims met MCC media
[ Voor 4% gewijzigd door Optical op 24-01-2004 23:34 ]
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .
Verwijderd
self gebruik Ik arita x4 nog nooit problemen gehad ,maar nu heb Ik 2x princo dvd-r 1-4x geleend van een vriend,en wou die ff kopieren maar dat gaat helemaal niet ,het kopieren van de bestanden lukt gewoon niet.via het kopieren en plakken niet maar ook met nero,dvdshrink of met dvd decrypter ook niet, na ong. 5 sec. loopt alles vast.
heb NEC DVD_RW ND-1300A, versie 1.0A.
en dit is de media code van de princo schijven
code:
1 00000000 00 42 00 00 01 40 C1 FD 9E D8 52 00 02 F7 0E 0B .B...@....R.....
2 00000010 77 88 70 00 03 50 52 49 4E 43 4F 00 04 00 00 00 w.p..PRINCO.....
3 00000020 00 00 00 00 05 AA A2 22 22 20 01 00 06 0B 0F 12 ......."" ......
heb NEC DVD_RW ND-1300A, versie 1.0A.
en dit is de media code van de princo schijven
code:
1 00000000 00 42 00 00 01 40 C1 FD 9E D8 52 00 02 F7 0E 0B .B...@....R.....
2 00000010 77 88 70 00 03 50 52 49 4E 43 4F 00 04 00 00 00 w.p..PRINCO.....
3 00000020 00 00 00 00 05 AA A2 22 22 20 01 00 06 0B 0F 12 ......."" ......
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 00:16 ]
ik heb een liteon 165H dvdrom dus...Packardhell schreef op 24 januari 2004 @ 17:00:
[...]
Volgende CDfreaks kunnen alleen de Lite-On overweg met KProbe (met een aantal uitzonderingen). Hoe krijg jij het voor elkaar op het werkend te krijgen op je 1300?
/edit: @kaher: tja princo is gewoon prut,sorry hoor
Ja, dat maakt verschil, ik lees veel op cdfreaks forum dat het toch niet hetzelfde is dus....henkleerssen schreef op 23 januari 2004 @ 12:43:
[...]
das dan toch raar .. hier branden deze arita's met dezelfde media code niet.. (met dezelfde firmware) ....Is het dan toch het verschil van een upgrade 1100>1300 tov werkelijke 1300?
En ik heb ook geen problemen met de nero 6.3.0.2 booktype optie, ik vraag me af waar iedereen zo over klaagt
[ Voor 52% gewijzigd door mace op 25-01-2004 00:36 ]
ok dan .. dan heb ik hier 8 maal arita 2 speed (ritek03 code) over.. die bij mij niet willen branden.. wie wil ze hebben?
hebben als in gratiz?henkleerssen schreef op 25 januari 2004 @ 00:40:
ok dan .. dan heb ik hier 8 maal arita 2 speed (ritek03 code) over.. die bij mij niet willen branden.. wie wil ze hebben?
kom maar op
Zo , even een Nero Speedtestje gedraaid met de Philips DvD +R met CMC MAG F01 media ID :

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .
Probleem met mijn NEC1300A met laatste firmware (1.09 dacht ik). Probleem is die pc staat ergens waar geen internet is dus probleem oplossen daar is lastig.
Als ik iets brand dan zitten er een aantal hard errors op de disk waardoor ik deze niet meer terug kan kopieren naar de HDD (ook lezen van films geeft problemen op sommige gedeeltes) Alleen bij DVDS, niet bij CDS. En gebeurd bij zowel -R als +RW van verschillende merken.
waar zou t probleem in zitten, in de firmware?
of in de brandsoftware (bijgeleverde NERO versie)
Als ik iets brand dan zitten er een aantal hard errors op de disk waardoor ik deze niet meer terug kan kopieren naar de HDD (ook lezen van films geeft problemen op sommige gedeeltes) Alleen bij DVDS, niet bij CDS. En gebeurd bij zowel -R als +RW van verschillende merken.
waar zou t probleem in zitten, in de firmware?
of in de brandsoftware (bijgeleverde NERO versie)
Verwijderd
zoals ik al eerder zijn met versie 1.06 of lager doen ze het perfectVerwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 20:15:
Heb onlangs een spindeltje Arita 4 x DVD-R's binnengekregen met de volgende code:
nog nooit problemen mee gehad (50+ mee gebrand)
Verwijderd
thx, maar om nu voor die paar minuten en die nog 15 die ik heb een ouder fw te flashen, lama...Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 20:52:
[...]
zoals ik al eerder zijn met versie 1.06 of lager doen ze het perfect
nog nooit problemen mee gehad (50+ mee gebrand)
Koop hierna wel meer arita 4x+r: die gaan als de brandweer.....en weer....en weer
Bij mijn NEC ND1100A met 1.H1 firmware loopt ie ook mooi geleidelijk op om bij 4,99x op te houden. Oftewel dat is in ieder geval wel een goed teken.Optical schreef op 25 januari 2004 @ 14:29:
Zo , even een Nero Speedtestje gedraaid met de Philips DvD +R met CMC MAG F01 media ID :
[afbeelding]
Vandaag spindel MAM-E (Mitsui) binnen gekregen van cdrwinkel.com
Eerste 5 op 4x gebrand, allemaal problemen na 4GB. Op 2x geen problemen.
Die Mitsui's had ik gekocht omdat ze eigenlijk aan het begin van dit topic aangeprezen worden.
Brander is een NEC 1300A met 1.0A firmware.
Eerste 5 op 4x gebrand, allemaal problemen na 4GB. Op 2x geen problemen.
Die Mitsui's had ik gekocht omdat ze eigenlijk aan het begin van dit topic aangeprezen worden.
Brander is een NEC 1300A met 1.0A firmware.
edit:
Inmiddels gedowngrade naar 1.08 en de dvd-tjes werken weer prima
Inmiddels gedowngrade naar 1.08 en de dvd-tjes werken weer prima
[ Voor 15% gewijzigd door B2 op 27-01-2004 23:56 ]
Ik geef het op. Na weken geklooi met de 1.08v2 firmware van Herrie ben ik weer terug gegaan naar de 1.07 firmware van Herrie. Hiermee worden mijn Traxdata's probleemloos herkend. Bij de 1.08 versie werden ze heel soms wel en meestal niet gedetecteerd.
Ik wacht wel op de 1.09 versie ofzo.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
de 1.09 versie is er alArfman schreef op 30 januari 2004 @ 16:37:
Ik geef het op. Na weken geklooi met de 1.08v2 firmware van Herrie ben ik weer terug gegaan naar de 1.07 firmware van Herrie. Hiermee worden mijn Traxdata's probleemloos herkend. Bij de 1.08 versie werden ze heel soms wel en meestal niet gedetecteerd.

Niet de gehackte van herrie hoor, trouwens van mij part mag herman 1.09 wel overslaan als hij er al niet mee bezig is, mag van mij gelijk de 1.0A gehackt worden
Verwijderd
Probleempje :
Ik gebruik Traxdata +R 4x (RICOHJPN01) in combinatie met mijn NEC 1300A firmware herrie 1.08v2,maar bij al mijn gebrande schijfjes zie ik regelmatig van die haperingen met artifacts.
Zou het aan de firmware kunnen liggen ?
Heb ze gebrand met IC8 of Clonedvd...
Weet iemand een oplossing ???
Ik gebruik Traxdata +R 4x (RICOHJPN01) in combinatie met mijn NEC 1300A firmware herrie 1.08v2,maar bij al mijn gebrande schijfjes zie ik regelmatig van die haperingen met artifacts.
Waar speel je ze op af? Als hij het bijvoorbeeld niet doet op je <merk X> dvd speler maar wel op je <merk Y> speler, moet je gewoon ff een ander merk proberen, ik haal goede resultaten met platinums.Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 00:02:
Probleempje :
Verwijderd
De gebrande schijfjes spelen wel op elke dvd-speler af,maar die hapering/blokjes zit er gewoon ingebakken.Ze zitten ook op dezelfde plek,het is niet zo dat ze steeds ergens anders opduiken.
CD/DVD speed geeft een superstrakke lijn,dus het ligt niet aan de media.
Heb zelf het vermoeden dat het aan de firmware ligt...
CD/DVD speed geeft een superstrakke lijn,dus het ligt niet aan de media.
Heb zelf het vermoeden dat het aan de firmware ligt...

Ik dacht dat RICOHJPN01 2.4-speed was en RICOHJPN02 4-speed?Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 00:02:
Probleempje :
Misschien proberen om een schijfje op 2.4-speed te branden?
En als je de booktype setting niet nodig hebt: probeer eens de 1.09 of 1.0A firmware...
Verwijderd
DvdinfoPro geeft toch echt RICOHJPNR01 aan voor m'n Traxdata 4x...
Ben er waarschijnlijk achter....van de 20 dvd's die ik heb gebrand heb ik er 8 gebrand met CloneDVD....en laten die 8 nou die problemen geven,de overige zijn wel ok.
Heb voor de zekerheid ook maar m'n firmware aangepast naar 1.0A,omdat ik die booktype settings toch niet nodig heb...
Voor mij geen CloneDVD meer dus !
Ben er waarschijnlijk achter....van de 20 dvd's die ik heb gebrand heb ik er 8 gebrand met CloneDVD....en laten die 8 nou die problemen geven,de overige zijn wel ok.
Heb voor de zekerheid ook maar m'n firmware aangepast naar 1.0A,omdat ik die booktype settings toch niet nodig heb...
Voor mij geen CloneDVD meer dus !
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 14:08 ]
Naa een hoop gezeik met nashua's en princo's ben ik overgestapt op TDK's met €2,30 niet de goedkoopste, wel werkend op de xdoos met 4x branden.
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Bij mij gaat het flashen steeds fout. Er komt steeds een melding "Flash Error" nadat 1/3 van de voortgangsmeter vol is. Dit geld voor de laatste Herrie firmwaare, als voor de laatste officiele firmware. Wat doe ik eraan?
Ik heb trouwens een NEC1300A (met firmware 1.07, maakt dat zal nu wel verrot zijn). Ik flash onder Windows.
Ik heb trouwens een NEC1300A (met firmware 1.07, maakt dat zal nu wel verrot zijn). Ik flash onder Windows.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
flash hem eens onder dos, dat helpt in veel gevallen
Klopt, werkt nu perfekt
moest wel even wat toeren uithalen (had geen floppydrive meer in mn nieuwe systeem meer gedaan, omdat ik hem al 2 jaar niet/nauwelijks gebruikte), maar hij werkt. Toch wel raar dat ik voor nieuwe techniek nog moet vertrouwen op oude techniek.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Ik heb dus alleen nog maar problemen gehad met die NEC ik heb firmware versie 1.08 niet gehacked en de enige schijfjes die ik heb kunnen branden zijn Mmore dvd-r op 2X, ik heb hier nog de volgende schijfjes liggen dvd-r : Nashua en Princo en dan een van een onbekent merk. Als ik in Nero op Nero infotool druk dan zegt ie dat het een lege dvd-r is, maar als ik wil gaan branden loopt m'n computer helemaal vast en blijft nero hangen.
Screenshot:
edit: screenshot kan ik niet eens maken m'n computer loopt te snel vast.
Er staat in ieder geval cashing files started.
en dan staat er een zo'n balkje op 100%
en onderin staat de ene keer dat de brander idle is en de andere keer ready. Ik heb dit dus aleen met de Nashua en Princo schijfjes. Met die Mmore dvd-r heb ik vooralsnog geen problemen gehad wie kan mij helpen?
edit 2: nu doet ie het zelfs niet meer met Mmore dvd-r ik kan proberen om te brander in eem andere computer te zetten en te kijken wat hij dan doet, maar die winkel waar ik hem heb gekocht is echt heel vaag, ze doen er alles aan om kapotte spullen maar niet in te nemen, of anders moet ik geld betalen voor het repareren ik heb dat ding net 2 dagen en dan kan je hem geeneens meer omruilen of terugbrengen. Mag dit eigenlijk wel?
Screenshot:
en onderin staat de ene keer dat de brander idle is en de andere keer ready. Ik heb dit dus aleen met de Nashua en Princo schijfjes. Met die Mmore dvd-r heb ik vooralsnog geen problemen gehad wie kan mij helpen?
edit 2: nu doet ie het zelfs niet meer met Mmore dvd-r ik kan proberen om te brander in eem andere computer te zetten en te kijken wat hij dan doet, maar die winkel waar ik hem heb gekocht is echt heel vaag, ze doen er alles aan om kapotte spullen maar niet in te nemen, of anders moet ik geld betalen voor het repareren ik heb dat ding net 2 dagen en dan kan je hem geeneens meer omruilen of terugbrengen. Mag dit eigenlijk wel?
[ Voor 55% gewijzigd door _avalanche_ op 04-02-2004 07:32 ]
Het is bekend dat nashua's en princo's niet goed werken op deze branders, maar dat hij vastloopt is wel vreemd, maar over dat de winkel zo vaag doet, kijk maar eens op: http://www.staiksterk.nl/ daar staan al je rechten en plichten als consument uitgelegd, en als dat ding het dus niet doet, moeten ze hem omruilen.1300A schreef op 03 februari 2004 @ 21:18:
Ik heb dus alleen nog maar problemen gehad met die NEC ik heb firmware versie 1.08 niet gehacked en de enige schijfjes die ik heb kunnen branden zijn Mmore dvd-r op 2X, ik heb hier nog de volgende schijfjes liggen dvd-r : Nashua en Princo en dan een van een onbekent merk. Als ik in Nero op Nero infotool druk dan zegt ie dat het een lege dvd-r is, maar als ik wil gaan branden loopt m'n computer helemaal vast en blijft nero hangen.
Screenshot:
enne: welkom op got
<quote> enne: welkom op got </quote>
Ja bedankt jullie ook allemaal hoi!!
ja ik ben er eindelijk achter wat er fout zit, ik ben zo'n beetje de hele nacht bezig geweest met zoeken, en toen kwam ik op een Russische site terecht, daar zeiden ze dat ik m'n brander moest instellen op PIO in plaats van DMA. Nu heb ik de Princo's op 2x normaal kunnen branden en die Nashua's zijn maar 1x dus die doen het niet, tenminste ik heb ze niet meer getest.
Ja bedankt jullie ook allemaal hoi!!
ja ik ben er eindelijk achter wat er fout zit, ik ben zo'n beetje de hele nacht bezig geweest met zoeken, en toen kwam ik op een Russische site terecht, daar zeiden ze dat ik m'n brander moest instellen op PIO in plaats van DMA. Nu heb ik de Princo's op 2x normaal kunnen branden en die Nashua's zijn maar 1x dus die doen het niet, tenminste ik heb ze niet meer getest.
Merk : Arita DVD+R 4x
Mediacode : RICOHJPNR01
Perfect op PC en Standalone. Gekocht op een PC beurs (25 cakebox voor 35 euri).
Beursprijzen zijn een stuk lager dan online prijzen. Wel raar.
woei!
Verwijderd
Vorige week spindel online gekocht Arita DVD+R 4x voor 139 incl.PaszWerken schreef op 08 februari 2004 @ 22:59:
Merk : Arita DVD+R 4x
online=goedkoper dus...

voor 100 stuks?Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 09:08:
[...]
Vorige week spindel online gekocht Arita DVD+R 4x voor 139 incl.
online=goedkoper dus...
een spindel met een stuk plastic folie er om heen..of in cake doosjes?
waar hebje ze vandaan als ik vragen mag
Iemand enig idee waarom de nec 1300a alleen met programma's zoals dvd decrypter,clonedvd,sonic recordnow goed kan branden en met programma's zoals nero altijd vast loopt(random %)?
Heb wel de nieuwste nero en de firmware udates van herrie(1.0A RPC 1), ik ga zo upgraden naar RPC2 maar dit zal het wel niet oplossen.
Heb verschillende media's op verschillende snelheden geprobeerd:
Verbatim DVD+RW 4x
Princo DVD-R 4x(2x ook al geprobeerd)
Princo DVD-RW 2x(1x branden ze nu max met elk brand proggie, 1 uur per dvd
)
Elke keer als ik deze wil branden gaat na een tijd het lampje van mijn brander uit(en blijft uit tot reboot) en is er een reboot nodig om de brander weer werkend te krijgen.
Het is niet de voeding(400watt) want met andere programma's brand ie perfect.
Heb wel de nieuwste nero en de firmware udates van herrie(1.0A RPC 1), ik ga zo upgraden naar RPC2 maar dit zal het wel niet oplossen.
Heb verschillende media's op verschillende snelheden geprobeerd:
Verbatim DVD+RW 4x
Princo DVD-R 4x(2x ook al geprobeerd)
Princo DVD-RW 2x(1x branden ze nu max met elk brand proggie, 1 uur per dvd

Elke keer als ik deze wil branden gaat na een tijd het lampje van mijn brander uit(en blijft uit tot reboot) en is er een reboot nodig om de brander weer werkend te krijgen.
Het is niet de voeding(400watt) want met andere programma's brand ie perfect.
[ Voor 6% gewijzigd door RickDB op 11-02-2004 14:36 ]
Ridata (Ritek G04) 4.7GB DVD-R 4X (50 stuks)
Prijs /stuk : € 61.00
Gebruik: 4X
Mediacode : RitekG04
ik wil deze uitgaan proberen iemand met deze medium goede ervaringen??
ik gebruik op dit moment mam-e
Prijs /stuk : € 61.00
Gebruik: 4X
Mediacode : RitekG04
ik wil deze uitgaan proberen iemand met deze medium goede ervaringen??
ik gebruik op dit moment mam-e
Vandaag per post binnengekregen 100 stuks Arita DVD+R 4x voor 115 (excl 8,50 verzendkosten), verpakt per 25 in shrinkfolie.Vorige week spindel online gekocht Arita DVD+R 4x voor 139 incl.
online=goedkoper dus...
http://www.zwabmediashop.be (tevens de goedkoopste uit de pricewatch)
Greetz DrChair
Verwijderd
Hoeveel waren de verzendingskosten ?
DrChair schreef op 11 februari 2004 @ 17:53:
[...]
Vandaag per post binnengekregen 100 stuks Arita DVD+R 4x voor 115 (excl 8,50 verzendkosten), verpakt per 25 in shrinkfolie.
Greetz DrChair
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 13:52:
Hoeveel waren de verzendingskosten ?
Je quotte DrChair zelfs!DrChair schreef op 11 februari 2004 @ 17:53:
Vandaag per post binnengekregen 100 stuks Arita DVD+R 4x voor 115 (excl 8,50 verzendkosten), verpakt per 25 in shrinkfolie.
Greetz DrChair

Verwijderd
Jezus Christ !!

Nee, dat kwam omdat ik prijzen aan het vergelijken was op verschillende sites en dat het allemaal wat door elkaar liep.
Zelfs voor een intellectueel zoals ik
Ik heb dus spindle van 25 Platinums gekocht, +R, 4 speed
Deze in mijn dvd speler (nec1300a met firmware 1.0a officieel dus
). Deze wordt niet herkend, ik stop de dvd er in en windows zegt niks, nero zegt niks, dvdinfo zegt niks etc. Opnieuw starten helpt niet.
Gisteren kwam vriend van me, me helpen (we hadden samen besteld, hij heeft sony brander en geen probs), en toen deed ik de dvd er in, en werkte het wel gewoon. Ik heb er toen 1 gebrand en getest op problemen, werkte allemaal perfest. Vriend van me gaat weg, en de volgende dvd brand ie weer niet...wie helpt me
Deze in mijn dvd speler (nec1300a met firmware 1.0a officieel dus
Gisteren kwam vriend van me, me helpen (we hadden samen besteld, hij heeft sony brander en geen probs), en toen deed ik de dvd er in, en werkte het wel gewoon. Ik heb er toen 1 gebrand en getest op problemen, werkte allemaal perfest. Vriend van me gaat weg, en de volgende dvd brand ie weer niet...wie helpt me
gek want ik las juist dat men goeie ervaringen had met platinums hier in dit topic.....
en ik gebruik bij mijn weten de laatste officiele firmware... Ik denk niet dat ik die van herrie er op ga zetten, omdat het de burner van mijn pa is
maar niemand die ooit dit probleem heeft gehad (ook niet met andere merken? )
en ik gebruik bij mijn weten de laatste officiele firmware... Ik denk niet dat ik die van herrie er op ga zetten, omdat het de burner van mijn pa is
maar niemand die ooit dit probleem heeft gehad (ook niet met andere merken? )
hoelang duurde het voordat je de besteling binnen had ?DrChair schreef op 11 februari 2004 @ 17:53:
[...]
Greetz DrChair
Verwijderd
Problemen met Platinum:
In de nec 1300 is het bijna altijd (99%) een firmware probleem, heb al heel veel platinums weggebrand en ik denk een uitval van 1%.
Plextor heeft wel kans op fouten met de code 106 die op de schijfjes staat (al bij 2 man gezien).
Platinums worden gewoon door ricoh en ritek geperst en zijn gewoon perfect voor de nec en voor eigenlijk de meeste branders, zeker gezien prijs/kwal.
In de nec 1300 is het bijna altijd (99%) een firmware probleem, heb al heel veel platinums weggebrand en ik denk een uitval van 1%.
Plextor heeft wel kans op fouten met de code 106 die op de schijfjes staat (al bij 2 man gezien).
Platinums worden gewoon door ricoh en ritek geperst en zijn gewoon perfect voor de nec en voor eigenlijk de meeste branders, zeker gezien prijs/kwal.
zoek de verschillenDrChair schreef op 11 februari 2004 @ 17:53:
[...]
Greetz DrChair
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
owke, dus jij zegt try een oudere firmware?Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 08:56:
Problemen met Platinum:
Op donderdag had ik ze besteld en het geld overgemaakt. Op woensdag werd het afgeleverd. Dus vrij netjescertefied schreef op 17 februari 2004 @ 06:33:
[...]
hoelang duurde het voordat je de besteling binnen had ?
Het enige verschil dat ik kan vinden, is de prijs...
[ Voor 29% gewijzigd door DrChair op 17-02-2004 12:47 ]
Verwijderd
Nou les 1 is volgens mij als het lekker werkt blijf er dan vanaf, ik gebruik bv nog steeds nero 5.5.042 en ga pas over als ik grote verschillen zie/hoor waar ik echt wat aan heb. Werkt iets niet wat voorheen wel gewerkt heeft dan is er toch iets veranderd aan of de hardware (firmware) of de persing van de schijfjes is anders gegaan. Een firmware update is dan een hele goeie optie, en het kan zeker ook een downgrade zijn in firmware ja.
De oplossing voor het probleem bij de platinum/plextors weet ik nog niet alleen het feit dat op de schijfjes 106 staat ipv 107,108,109 enz. Heel vaag maar het is wel zo. Maar als het lekker werkt zou ik ervan af blijven, ik hoef de kar niet te trekken, laat andere maar pionieren.
Ik zie net op cdrwinkel.com printables staan met mediacode BeAll000P40 en BeAllG40001 staan. Iemand dit al eens een keer geprobeerd op de nec 1300?
helemaal niemand ?
helemaal niemand ?
[ Voor 7% gewijzigd door pasz op 23-02-2004 22:23 ]
woei!
Volgens mij is dit draadje stervende ....
klein schopje dan maar.
klein schopje dan maar.
woei!
Hoe zit het eigenlijk met de mensen die een nec 1000A of 1100A hebben en naar 1300A geflashed hebben voor - support. Zijn er al mensen die wat gebrand hebben , en zo ja hoe is de ervaring daarmee
Hoi,
ik heb een Nec 1300a gekocht en werkt best wel bagger.
Ik heb een p4 3.06 ghz 533 mhz 2x 512 mb dual channel en als moederbord p4g8x
De Configuratie van nu:
DMA staat aan bij alles.
Primary: -Master Maxtor 8 mb 120 gb
-Slave Maxtor 8 mb 120gb
Secondary: -Master : Pioneer 106s (dvd-rom)
-Slave : Nec 1300a (108v2 Special (Booktype) Holiday Edition )
ik had eerst 1.0A, maar iemand raade mij aan om deze te gebruiken omdat ik princo's had gekocht.
Als ik on the fly kopieer dan geeft die error als power calibration.
OUDE CONFIGURATIE:
ik had eerst de bij primary de (master) pioneer lezer en een (slave) harde schijf.
en bij secundary (master) Nec 1300a en harde schijf (slave).
Mijn vraag ik dus welke configuratie is de beste en welke firmware.
ik heb princo's geprobeerd en arita's als dvd-r
en als dvd+r heb ik platinum geprobeerd brand die ook als 2x
ik heb een Nec 1300a gekocht en werkt best wel bagger.
Ik heb een p4 3.06 ghz 533 mhz 2x 512 mb dual channel en als moederbord p4g8x
De Configuratie van nu:
DMA staat aan bij alles.
Primary: -Master Maxtor 8 mb 120 gb
-Slave Maxtor 8 mb 120gb
Secondary: -Master : Pioneer 106s (dvd-rom)
-Slave : Nec 1300a (108v2 Special (Booktype) Holiday Edition )
ik had eerst 1.0A, maar iemand raade mij aan om deze te gebruiken omdat ik princo's had gekocht.
Als ik on the fly kopieer dan geeft die error als power calibration.
OUDE CONFIGURATIE:
ik had eerst de bij primary de (master) pioneer lezer en een (slave) harde schijf.
en bij secundary (master) Nec 1300a en harde schijf (slave).
Mijn vraag ik dus welke configuratie is de beste en welke firmware.
ik heb princo's geprobeerd en arita's als dvd-r
en als dvd+r heb ik platinum geprobeerd brand die ook als 2x
Het topic begin met een aantal merken die je beter niet kunt gebruiken. Een daarvan is Princo. Niet doen dus.
woei!
Ik heb al meerdere gebruikt princo en arita en zelfs dvd+r
maar wat is goeie configuratie met primary en secondary
en wat betekent:
RPC2 (original) RPC2 (autoreset) RPC1 (free)
ik weet niet welke ik moet gebruiken?
en wat betekent:
[ Voor 33% gewijzigd door ilhan op 25-02-2004 18:48 ]
Verwijderd
Vandaag 100 MAM-E Mitsui 's binnen gekregen van zwabmediashop.be
115 euro verzending incl.
Eerst had ik de arita's besteld, maar omdat ze hier worden afgeraden toch maar de MAM-E's genomen
Waren ook 2 euro goedkoper en dat hebben ze ook nog terug gestort
Straks proberen
Eerst had ik de arita's besteld, maar omdat ze hier worden afgeraden toch maar de MAM-E's genomen
Waren ook 2 euro goedkoper en dat hebben ze ook nog terug gestort

Straks proberen
Hey Herman, ik heb met 1.07v4 verschillende DVD's gebrand (AN31) zonder problemen, maar de laatste tijd geeft hij regelmatig Power Calibration error (zelfde spindel), en nu alleen nog maar. Wat kan ik er aan doen? Ik brand met Nero.
[ Voor 6% gewijzigd door Elektronicanet op 26-02-2004 13:06 ]
Nederlander in België
en al geprobeerd want ik heb gehoord dat die best wel goed zijn ik ga wel de firmware gebruiken van herrie.org 108 Holldiay version werkt het daar wel mee?Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 10:55:
Vandaag 100 MAM-E Mitsui 's binnen gekregen van zwabmediashop.be
Waren ook 2 euro goedkoper en dat hebben ze ook nog terug gestort![]()
Straks proberen
ik heb 200 princo's bestelt bij zwab mediashop. in spindels van 25
de ene spindel brand die met 4x de andere met 2x.
heel raar ik heb nog 50 dvd's te gaan daarna koop ik alleen maar MAM-E Mitsui dvd-r 4x ooh jaa platinum dvd+r is ook perfect voor 1300a
de ene spindel brand die met 4x de andere met 2x.
heel raar ik heb nog 50 dvd's te gaan daarna koop ik alleen maar MAM-E Mitsui dvd-r 4x ooh jaa platinum dvd+r is ook perfect voor 1300a
Verwijderd
de dvd's bij zwab genaamd first quality zijn sterk varieerend en er is door de makers geen nacontrolle op uitgevoerd kan zo maar zijn dat je er 16 achter elkaar kan wegmikken
met alle ritekg04 dvd-r's geen problemen ook qua compatailiteit
ik blijf bij de ritek g04 of ze nu van traxdata ricoh of arita zijn blanke g04's ook geen probleem
ik bestel ze hier
http://shop.cd-dvd-rohlinge.de/ goede ervaringen inmiddels mee
met alle ritekg04 dvd-r's geen problemen ook qua compatailiteit
ik blijf bij de ritek g04 of ze nu van traxdata ricoh of arita zijn blanke g04's ook geen probleem
ik bestel ze hier
http://shop.cd-dvd-rohlinge.de/ goede ervaringen inmiddels mee
RPC2 Auto Reset is de beste!ilhan schreef op 25 februari 2004 @ 16:55:
Ik heb al meerdere gebruikt princo en arita en zelfs dvd+r
en wat betekent:
webOS all the way!