[W2K] Welke volgorde drivers? of toch de kaart

Pagina: 1
Acties:

• SvEn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-12-2025

SvEn

a.k.a sv3nrg

Topicstarter
Hoi ,

ik heb een probleem met mijn pc met spellen , hier even de config

Athlon XP 1900+
256 DDR 266Mhz
Club 3D GeForce 3 Ti 64 MB DDR
1x30gig 1x40 en 1x80 Gig hd's

Nou is het volgens mij algemeen bekend dat de nieuwste nvidia drivers problemen opleveren , maar is dit ook echt zo? nu even echt mijn probleem.

Als ik enemy territory opstart doet alles het gwoon nog , alleen als ik een server wil joinen dan looptie vast op het moment dattie in het spel moet gaan. Bij quake 3 arena daarentegen kan ik wel een kwartiertje gamen , maar dan loopt die ook echt vast , de hele OS zit dna gwoon vast en rust mij gaan andere keuze dan opnieuw op te starten. ik ben hier nu al een tijdje mee bezig geweest , en zou het misschien ook aan de volgorde kunnen liggen waarmee je drivers installeert? zoals detonator's en dan DirectX , Via 4 in 1 enz..

Een hele logische verklaring zou zijn dat de kaart zijn beste tijd heeft gehad , maar dat hou ik liever nog niet voor mogelijk :> , ik kan gewoon dit hele verhaal typen , full speed downloaden en mp3tjes draaien tegelijk , dus het heeft wel degelijk te maken met de OpenGL direct3d , enz enz.

Weet iemand hier een mogelijke oplossing op?

ik ben nu bereid alles te doen , want ik heb al teveel geprobeert

Mvg Sven Haveman

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 13:23
Volgorde van drivers zou niet zoveel uit moeten maken, maar er zit al standaard enige logica qua volgorde in. Zo kan je de nieuwste drivers van videokaarten vaak niet installeren zonder dat je de nieuwste Direct X hebt, wat laat zien dat je DX dus eerder moet installeren.

Via 4-in-1 drivers vind ik nooit zo nodig, want zonder werkt het ook prima, maar als je die er toch op wilt hebben zou ik die als eerste installeren, daarna Direct X en dan als laatste je videokaart drivers zelf.

Waar je vandaan haalt dat de nieuwste Nvidia drivers problemen opleveren is mij enigzins een raadsel, maar het kan nooit kwaad om een wat oudere versie van drivers te proberen. Aangezien je een Geforce 3 hebt kan ik je aanraden om de Detonator 3x.xx serie te proberen, die zijn namelijk geoptimaliseerd voor de GF3. Die drivers zijn vast nog wel te vinden op Guru3D.com :)

The devil is in the details.

• SvEn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-12-2025

SvEn

a.k.a sv3nrg

Topicstarter
hmm , hij heeft bij mij niet gezegd dat hij DirectX nodig had , en ik heb later pas directx geinstalleerd , bij dxdiag geeft hij ook geen fouten , maar ik ga die 3x.xx detonator ff proberen , ik kom zo bij je terug :)

Edit , Quake 3 doet het weer normaal thnx m8 :) :7

[ Voor 12% gewijzigd door SvEn op 08-12-2003 12:41 ]