Toon posts:

WinXP en WinNT 4 Quota probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
WinXP is als client en WinNT4 is Server.
Tijdens opslaan van bestanden, krijg ik steeds Quotam probleem (alleen WinXP machines) en het opslaan op NT server is niet mogelijk.

Local gaat het allemaal vlakkeloos.

het gekke is dat sommige XP machine's en alle W2K en NT machines hebben geen last van, ze kunnen op het server opslaan.

weet iemand een oplossing voor dit probleem.

bvd,
:?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

ben_sys,

Welkom op GoT :)

Je probleem mist een klein beetje informatie - inforamtie die wel belangrijk is om je probleem op te lossen. Voor een goede topicstart, hebben wij op GoT een aantal richtlijnen opgesteld, deze kan je terugvinden in Registratievoorwaarden en faq maar ik zal ze eventjes kort samenvatten:
  • Kies een duidelijke topic titel - welk probleem met quota's bv? Maak het kort en bondig
  • Geef in je topic start aan wat je zelf allemaal geprobeerd hebt, en wat er niet lukte aan deze oplossingen. Wat heb je gevonden toen je zocht ?
  • Probeer je probleem zo duidelijk mogelijk te omschrijven - geef aan welke foutmeldingen je krijgt, wat er nu precies gebeurt is. NT4 ondersteunt standaard geen quota's - heb jij die wel geinstalleerd? Oftewel - probeer er zoveel mogelijk bij te zetten wat maar relevant kan zijn
Pas je topic start even op die manier aan :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Welke Quota manager software gebruiken jullie op de WindowsNT4 server. Ik zelf maak bijvoorbeeld gebruik van NTP software om quota's in te stellen.

Op Windows NT4 kun je geen quota's instellen zoals Elevator al opmerkt dus je moet dan gebruik maken van 3th party tools.

WindowsXP kan wel een quota aangemaakt worden maar dan voor de hele disk en niet per folder.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij hebben we geen Quota manager software geinstalleerd op de Server.

Gebruikers hebben geen limit om op te slaan.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Ik beheer zelf nt4 domain en heb deze klacht nog nooit gezien/gehoord. Kun je specifieker zijn.. kijk bijvoorbeeld in de system of application log op de client wat voor foutmelding het precies is.

Verwijderd

Topicstarter
Bij de XP machine in de login bestanden kom ik deze fout meldingen tegen:

De automatische certificaatinschrijving voor lokaal systeem kan geen contact krijgen met de Active Directory 0x8007054b. Het opgegeven domein bestaat niet of kan geen contact maken met dit domein.
. De inschrijving wordt niet uitgevoerd.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Bij een Event melding krijg je ook altijd een nummer dit heet EventID. (identifier)

Hier kun je bij bijvoorbeeld www.eventid.net of www.microsoft.com/technet zoeken. Post dat nummer hier eens dan kunnen wij je verder op weg helpen.

urhm. hoe kun jij Active Directory foutmeldingen krijgen als jij een NT4 server hebt.??

EDIT

Ok dit komt dus van je client af hier 310461 staat de oplossing voor dat probleem. Wat echter niets met jou qouta probleem te maken heeft. Praten we wel over een Quota hier? of over 3th party software?

PS: door "0x8007054b" dit op te zoeken op www.microsoft.com/technet kwam ik op bovenstaand article. Weet je dit ook weer :D

[ Voor 58% gewijzigd door mutsje op 08-12-2003 15:47 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Waar haal je nou vandaan dat het een quota probleem is dan?
Post eens de *exacte* foutmelding die je krijgt? Windows NT4 ondersteunt standaard geen quota's - het lijkt me dus erg vreemd als je geen 3rd party software geinstalleerd hebt dat je een probleem krijgt met quota's.

Weet je zeker dat het geen melding is over dat je profiel size te groot is ?

Verwijderd

Topicstarter
hierbij een screenshot van Qoutum prob, waar over ik had.

http://www.geocities.com/denhg/index.html

bij winxp heb ik (autoenrollment settings) uitgezet. vandaag effe photoshoppen, dan weet ik of het probleem verholpen is.

• elevator
  • Niet online

elevator

OK - dat is dus een nogal vervelende foutmelding die idd niets met quota's zoals die normaal gebruikt worden te maken heeft.

Je errormessage in het Engels vertaald is hoogstwaarschijnlijk "Insufficient quota" - iets wat een beetje vage resultaten oplevert bij een zoektocht. Je zou eens moeten kijken denk ik naar je pagefile - probeer die eens behoorlijk groot te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
bij ons is de pagefile grootte op 2GB
Pagina: 1