Toon posts:

van *.VSD naar *.HTML ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb wat leuke dingen in het teken(?)programma Visio 2000 zitten knutselen en dat wilde ik nu wegschrijven naar een html bestand....

Als ik op "opslaan als" klik en dan voor html kies dan krijg ik een foutmelding... want ik heb geen netwerkversie. :(

Ik heb wel zo'n pfd-printer om bestanden weg te schrijven naar *.pdf.... bestaat er ook zoiets voor *.html?

Ik wil de tekening namelijk online zetten en als ik het wegschrijf naar *.jpg dan heb ik zo'n gigantisch kwaliteitsverlies. *.pdf geeft goede resultaten maar die Acrobatreader werkt zo mega traag dat ik het daarom wil omzeilen door er *html van te maken.

Geen idee of mijn verhaal een beetje duidelijk overkomt.... hoop van wel... Vragen? Dan geef maar een gil... :O

Groetjes,

Dianne :D

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Als je het wegschrijft naar een PNG of eventueel een GIF heb je geen last van dat kwaliteitsverlies.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd maar het is een gigantisch verschil met pdf.

Bij pdf blijft het lettertype mooi, ook bij 200% inzoomen, bij gif en png worden ze helemaal "hoekig". :?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Als je het in HTML zet maakt hij er alsnog jpg of gif van. Je kunt er een jpg zonder compressie van maken, maar dan word het bestand weer heel groot.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

en daar nog even ter verduidelijking is pdf een vectog image bestand... die kan je dus idd mooi inzoomen. als je er non fector plaatjes van maakt (jpg, gif, png...) dan moet je het bestand of groot maken of je moet niet inzoomen.....

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 20:44

BetuweKees

Flipje uit Tiel

een aantal jaar geleden programma gebruikt voor werk en toen ook hele berg html output gemaakt. toendertijd zat daar een plugin ofzo voor bij het programma. weet niet hoe het verder gegaan is met visio toen het overgenomen werd door ms en ik ook nog stopte met werken. misschien dat ik op werk toen idd met profesional versie heb gewerkt, weet ik niet. maar misschien toch wel de moeite om te kijken of je die plugin ergens kan vinden?

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

Verwijderd

ik heb het zelf ook gebruikt en telkens opgeslagen als .gif. ging prima, kwaliteit was ook goed. waarom uitzoomen naar 200%? mocht het groter moeten, doe dat dan alvast in visio, dan hoeft er niets meer met de .gif te gebeuren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de figuurtjes tekst staan. Als ik naar jpg, gif, png enz. converteer dan verandert de tekst ineens. Die staat dan niet meer netjes in het hokje maar een woord gaat dan door de belijning van het figuurtje heen: niet mooi. Bij pdf heb ik dat niet.

Het gaat om plattegrondje van mijn huis dat ik online wil zetten zodat jan en alleman er op in kan zoomen en uit kan printen. Dus kwaliteit van de afbeelding is m.i. wel belangrijk.

Ik klooi gewoon nog even verder *zucht*

Verwijderd

Wat je wilt gaat niet 1 2 3 lukken in html, html is niks anders dan een berg linkjes, text en plaatjes bij elkaar die iets met elkaar te maken hebben.

PDF en HTML zijn 2 verschillende technieken, als je wilt dat de plaatjes mooi blijven en dat je lekker kan inzoomen zal je toch echt voor PDF moeten kiezen en de bij jou geconstateerde traagheid voor lief moeten nemen, anders zal je je moeten verdiepen in HTML en zelf iets moeten fabriceren i.p.v. te vertrouwen op de export functie van een programma.

De HTML (als je het vaak al zo mag noemen) die zo'n functie vaak uitpoept is op zijn zachts gezegd nogal discutabel en plaatsing van elementen, zoals plaatjes, binnen het HTML document gaat vaak fout (zoals bij jou voorbeeld bijv. het floaten van text en plaatjes).

Mensen denken vaak dat een word document omzetten naar HTML makkelijk is omdat er in allebei tekst voorkomt, vergeet het dus maar, kijkende naar de export functie van word :r heeft Microsoft zelf genoeg moeite om het geexporteerde html bestand op het word document te laten lijken.

Verwijderd

Topicstarter
Dan wordt het dus toch PDF.

Mensen, bedankt voor de antwoorden!
Pagina: 1