Toon posts:

[Sub]Subwoofer in andere kleur beitsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een subwoofer aan te schaffen. Het gaat om de B&W ASW CDM.

Omdat deze bij de winkel waar ik hem wil gaan kopen alleen nog maar in Rood kersenhout te verkrijgen is. Vraag ik me af of ik deze in een andere kleur kan beitsen. Ik wil hem namelijk in ebbenzwart beitsen.

-Kan ik de sub beitsen met behoud van de houtstructuur?
-Moet ik eerst schuren of iets anders doen voor het beitsen?

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Schuren lijkt me wel het beste, dan hecht het beter

Wat betreft je eerste vraag zou ik geen antwoord op weten

:)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:00

voodooless

Sound is no voodoo!

Kun je het ding niet gewoon ergens anders bestellen? Je gaat toch geen nieuwe sub kopen om hem dan meteen te gaan modden :? Hij zal toch wast wel in het zwart verkrijgbaar zijn? Zoniet is het natuurlijk een ander verhaal. Als je de juiste beits koopt verlies je de houtstructuur niet, vaag het beste bij de verfboer. Schuren moet je zeker wel doen voordat je begint.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Zou ik echt niet doen .. hij is dan geen moer meer waard !!!!! bestel gewoon de kleur die je hebben wil .....ik weet wachten is moeilijk :)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 11:37:
Ik ben van plan een subwoofer aan te schaffen. Het gaat om de B&W ASW CDM.

-Kan ik de sub beitsen met behoud van de houtstructuur?
-Moet ik eerst schuren of iets anders doen voor het beitsen?
Als je een andere kleur wil kun je beter op zoek gaan naar de orginele, kan dat echt niet dan:

Kun je deze opschuren, het probleem is alleen dat al het huidige eraf moet, en de basis van B&W een mdf kast is met een hout fineer laag, de laag is vrij dus, dus niet als een gek met een groffe korrel erop. Als je er alles netjes af krijg dat is het de keuze van de beits naar je smaak, dat moet volgens mij gewoon goed kunnen lukken, alleen wel even oppassen.

Maar zo netjes al vanuit het fabriek zal je niet lukken, en idd wordt je sub minder waard.
Zou eerst proberen je kleur te vinden, desnoods elders, en anders wens ik je suc6.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de bruikbare antwoorden. Ik kan deze subwoofer goedkoop bemachtigen maar alleen in deze kleur. Dus ik moet toch maar even gaan bekijken hoe de red cherry kleur van B&W in werkelijkheid eruit ziet. Mijn andere luissprekers zijn namelijk zwart.

Ik had verwacht dat ik met een hechter of door licht schuurwerk er gewoon zwarte transparante beits over kan beitsen. Namelijk de kleur Ebbenzwart.

Dat de subwoofer minder waard wordt, is niet zo'n probleem. Aangezien ik deze toch voorlopig wil gaan gebruiken en niet snel wil upgraden. Ook het prijsverschil is de moeite waard.

Maar anders wordt het een B&W ASW 700. Is het verschil van 30 cm ipv 25 cm speaker en 1000watt ipv 500 watt versterker echt zo groot.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wat je zou kunnen doen is er zelf een kist voor bouwen (die je dan zelf wel even moet fineren.)

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Hmm lijkt me dat je dan beter de huidige kast kunt schuren en opnieuw fineren??

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 16:37:

Maar anders wordt het een B&W ASW 700. Is het verschil van 30 cm ipv 25 cm speaker en 1000watt ipv 500 watt versterker echt zo groot.
Denk dat de asw 700 duidelijk verbeterd is ten opzichte van de sub uit de cdmnt serie. natuurlijk de hoeveelheid power, maar dat zegt niet direct iets over geluidskwaliteit, zeker als je een grotere kamer hebt of op een behoorlijk niveau HT wilt crieeren zou je naar die asw 700 kunnen kijken.

Mag ik vragen wat het prijsverschil is? Je kan ook zelf bouwen, als je dat aan wilt gaan.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

teacher schreef op 08 december 2003 @ 17:05:
Wat je zou kunnen doen is er zelf een kist voor bouwen (die je dan zelf wel even moet fineren.)
En dan ?? De oude wegsmijten ?

Haal gewoon netjes de driver er uit, schuur hem flink op, daarna evt. met een fijner papier. Beitsen spreekt voor zich.

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ? Het scheelt je een hoop geld, als je een beetje handig bent is het zeker leuk om te doen en wat heb je te verliezen ?

Je koopt hem denk ik niet om hem over een jaar weer te verkopen ? En zo ja, als je je werk goed doet is 'ie niks minder waard.
'T gaat tenslotte om het geluid, niet om 2 zakkertjes op de achterkant.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-03 17:10

Jag

Ja, je vernaggelt bij het minste geringste de fineerlaag als je het gaat opschuren. Zeker de randen en hoeken hou je nooit mooi volgens mij.
Ik zou er echt niet aan beginnen. Komt ook nog eens bij dat kersen echt heel mooi bij zwart combineert. Sterker nog, ik ben net een sub aan het bouwen met exact die combinatie :) :

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Nieuwe_set_voor_Jag/Dipolesub4.jpg

Is alleen maar een work-in-progress foto hoor :).
Pagina: 1