P4 heatsink waar 80mm fan op past

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik zoek zoiets als de spire whisperrock, maar dan voor de p4. zo goedkoop mogelijk. ik wil namelijk op een goedkope manier een p4 3,0 systeem stil krijgen. 80mm fans op 5 volt zijn zeer goedkoop. heatsinkje erbij en klaar. maar welke? ik heb nu een koperen zalman waar je een 80mm fan op kan schroeven, maar dat is een beetje een dure grap. iemand tips?

een spire quietude II is ook ideaal, maar als ik deze bij ecl bestel krijg ik steeds de quietude I, tot 5x op rij aan toe. die verkoper wil ook niet naar het magazijn lopen om het persoonlijk goed te regelen dus dan houdt het daar verder op.

[ Voor 27% gewijzigd door smvs op 08-12-2003 11:16 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-02 13:21
Één woord: fanadapter :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• smvs
  • Niet online
hmm tja maar dan moet ie wel van 70mm naar 80mm zijn het liefst want bijna alle p4 coolers zijn 70mm

maar goed ik heb net al een bruut mooie oplossing bedacht en uitgevoerd.

men neme een p4 boxed cooler. hier kun je de fan niet afhalen, anders kun je hem niet meer bevestigen op het moederbord (de fan is onderdeel van het bevestigingsmechanisme) ik heb nu de fan er uit geknipt. die zit namelijk vast met 4 plasticjes die niet bestand zijn tegen een kniptang van de gamma. dan houd je een gat over. hierboven heb ik met tie-wraps een 80mm fan gehangen. perfect. alleen als je de cooler wilt verwijderen moet je de tie-wraps doorknippen, maar wat kan mij dat schelen. ik zal wel ff een pic posten nog.

• OfNoAvail
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02 19:19

OfNoAvail

Beter een half gezegde...

Hangt je fan nu niet "te hoog" boven het koelblok?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Weinig raakvlakken met Processors, Mobo's & Geheugen.

Dat wordt dus een enkeltje Die-Hard Overclocking & [b]Cooling[/] ;)

• smvs
  • Niet online
ofnoavail schreef op 09 december 2003 @ 11:09:
Hangt je fan nu niet "te hoog" boven het koelblok?
ja eigenlijk wel, maar zo'n 80mm fan voel je nog blazen na 20 cm ofzo, dus dat maakt volgens mij niet zoveel uit. en anders hebben we nog de grote plakband automaat. met die bruine tape blijft de intel boxed fan ook al jaren hangen op mijn spire heatsink van mijn xp 1600+.

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 11:25

makje

Professioneel prutser

De Thermalright SP-94 of zijn iets lichtere en goedkopere aluminium broertje de Thermalright ALX-800

Hier kunnen zelfs 92mm fans op....

[ Voor 3% gewijzigd door makje op 09-12-2003 12:21 ]

9800x3d

Pagina: 1