[A7V266 / TB1400@266] steeds rebooten, instabiliteit

Pagina: 1
Acties:

• Renbro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 10:21
Vrijdag heb ik mij Aopen 250 Watt voeding vervangen voor een Zalman ZM400A-APF, ik heb nog nooit een voeding vervangen voor en andere maar aangezien ik niets kon vinden over instellingen of iets dergelijk heb ik hem gewoon maar vervangen voor de nieuwe en de draadjes aangesloten en het daar bij gehouden :X
Maybe is het daar al fout gegaan ivm voltages ofzo :?

Naja ik starte me comp op en hij leekt het goed te toen tot dat ik IE opstarte en direct naar tweakers ging, zodra de pagina geladen was kreeg ik een geheugen dumb. Naar nog een keer proberen gebeurde het weer.
Toen nog een keer proberen maar ik ging gelijk naar startpagina en toen ging alles goed maar zodra ik weer tweakers probeerd kreeg ik weer die geheugen dumb.
Daarna bij het opstarte rebootte die zichzelf wel 3x voordat hij in windows in was.

Daarna heb ik nog iets van 2x naar een half uur computeren gehad dat hij zich reboote maar voor de rest deed hij het tot zondag ochtend best 8)7
Toen ik zondag windows zou opstarten kon hij ntfs.sys opeens niet meer vinden :S.
Ook van me 512 MB kon hij nog maar 384 MB vinden.

Herinstallatie was toch nodig dus dacht ga maar gelijk me windows opnieuw installeren, alleen ik krijg nu constant foutmeldingen soms een geheugen dumb, soms een blauw scherm en soms blijft de installatie simpelweg hangen. Ook bij het rebooten kreeg ik soms helemaal geen beeld meer.

Ik heb het nog even geprobeerd met me normale voedingen maar daar kreeg ik hetzelfde probleem.

Hardware:

- Asus A7V266
- AMD 1,4 Ghz (266 Mhz FSB)
- 2x 256 MB Samsung PC2100
- WD Raptor 36 Gb
- Aopen DVD speler
- Zalman ZM400A-APF
- Saphire 9600 XT 256 MB
- Terratec Aureon Sky 5.1
- 3Com 10/100 Ethernet kaart (nieuwe)
- Promise SATA 150 TX2Plus

En nog wat spullen zoals een brander en nog een HD die ik maar ff los gekoppeld heb.

Anyway zoals jullie wel merken heb ik niet zo heel veel ervaring en weet ik nu ook niet wat ik het beste zou kunnen doen.
Zo heel erg is het niet als ik mijn mobo/processor heb gemot want wou ze toch vernieuwen (:P) maar wil wel graag weten wat ik fout heb gedaan zodat he me niet nog een keer gebeurt. Als er nog een manier is op me comp te redden zou ik die natuurlijk graag willen horen :)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Klinkt als kapot geheugen.

Wat je verkeerd gedaan hebt kan niemand je zeggen.

Bij het vervangen van een voeding hoef je verder niks aan je systeem te veranderen.
Alleen de powerkabels aansluiten, thats it :p

• Renbro
SandeR schreef op 08 december 2003 @ 11:01:
Klinkt als kapot geheugen.

Wat je verkeerd gedaan hebt kan niemand je zeggen.
Mja ok ik verwacht ook niet dat iemand gelijk het het probleem komt omdat het zo algemeen is maar als ik ergens niet aan gekomen heb dan is het het geheugen wel, beetje vaag dat het geheugen het begeeft.
Ik zou vanavond maar ff andere slots proberen.
SandeR schreef op 08 december 2003 @ 11:01:
Bij het vervangen van een voeding hoef je verder niks aan je systeem te veranderen.
Alleen de powerkabels aansluiten, thats it :p
Hehe ok was al bang dat ik heel me comp gefried had.

Verwijderd

Bij het verwisselen van je voeding moet je immers ook de voedingskabel losmaken en daarna weer vastmaken die op je moederbord zit. Daar is soms best wel wat kracht voor nodig, waardoor je moederbord wat kan buigen o.i.d. Misschien dat daardoor iets (Geheugen ? Kaarten ?) nog net wel of net niet goed 'pakt'.

Je kunt voor de zekerheid iedere kaart en je geheugen er uit nemen, de contacten op je moederbord schoonblazen en de onderdelen weer terugplaatsen.
Proberen is altijd de moeite waard..

Succes.

• Renbro
Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 11:48:
Bij het verwisselen van je voeding moet je immers ook de voedingskabel losmaken en daarna weer vastmaken die op je moederbord zit. Daar is soms best wel wat kracht voor nodig, waardoor je moederbord wat kan buigen o.i.d. Misschien dat daardoor iets (Geheugen ? Kaarten ?) nog net wel of net niet goed 'pakt'.

Je kunt voor de zekerheid iedere kaart en je geheugen er uit nemen, de contacten op je moederbord schoonblazen en de onderdelen weer terugplaatsen.
Proberen is altijd de moeite waard..

Succes.
Mja goed punt heb ik niet aan gedacht, alhoewel ik het betwijfel want het ging eigenlijk vrij makkelijk.

• pisart
  • Niet online
Heb je al getest met memtest om je geheugen zeker uit te sluiten?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik zou eens de oude voeding terugzetten en kijken of het probleem dan weg is. Per slot van rekening is dat het enige wat je aan de machine hebt veranderd, dus per definitie een goede kanshebber om dit probleem te veroorzaken.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
koraks schreef op 08 december 2003 @ 18:56:
Ik zou eens de oude voeding terugzetten en kijken of het probleem dan weg is. Per slot van rekening is dat het enige wat je aan de machine hebt veranderd, dus per definitie een goede kanshebber om dit probleem te veroorzaken.
quote:

Ik heb het nog even geprobeerd met me normale voedingen maar daar kreeg ik hetzelfde probleem

:o

Verwijderd

Heb je wel eerst eerst de netspanning eraf gehaalt voordat je stekkertjes begon los te trekken in je sys?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel wat inhoudelijker gemaakt :)

Verwijderd

Kijk eens in de BIOS wat de temperaturen zijn. Als die OK zijn, probeer de safe defaults op te halen.
Pagina: 1