Toon posts:

Mooi radiatortje

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zomaar een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.1a-cooling.de/images/doppeleinschub_ohne_gehause.jpg

Het hoort bij een Duits blokje dat volgens Duitse sites het beste koelt. Een van de goedkoopste en kleinste blokjes die te koop zijn.
Een beetje té mooi allemaal, lijkt mij. Duits & Duits = toeval?
Waarom heeft nog niemand het blokje opengemaakt?

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-01 16:14
zie er goed uit.

Het water moet een heel eind afleggen in de radiator en dat komt
ten goede van de temperatuur.

Of zie ik dat verkeerd.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

augustus... Waarom zou je het blokje openmaken?? Als het echt goed koelt dan geloof ik het best.. maar als ik nergens andere revieuws kan vinden van dit blokje (behalve van die ene site af) dan geloof ik nog niet zo dat het blokje zich bewezen heeft..

Verder ziet die rad er wel kei-gaaf uit.. denk dat dat best wel goed het water zal afkoelen inderdaad...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-02 19:00

Alaksandus

Vae puto deus fio

Inderdaad, ziet er erg netjes uit en prijs is ook erg betaalbaar. Mijn intresse in water cooling begint weer wat te groeien :)

Als een god in Nijmegen.

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02 15:18
Dat rad is bedoeld voor in 2 5,25" bays
echt veel plaats keuze heb je niet en je zal een behoorlijke grote kast nodig hebben aangezien je met dit rad meteen 2 bays kwijt bent.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Topicstarter
Je schuift dit ding in je kast op de cdrom-plekken.
http://www.1a-cooling.de/index5z280v1_800x600.htm
Het water stroomt vier keer door het ding heen.

Ik had ooit hetzelfde idee: 5,25" slot waterkoelings-unit (slechts idee'tje)
radiator in je cdrom-bay. Alleen wilde ik de pomp daar ook nog in inbouwen.

apen-nootjes: als een blokje véél beter koelt dan alle andere, wil je toch weten hoe dat komt? De makers laten geen plaatje zien van het binnenwerk. Er is vast wel een rijke tweakert die zo'n ding zal openzagen. Dan hoop ik dat ie daar plaatjes van online zet.

Verwijderd

Topicstarter
Drake: er bestaat ook een lage versie:

Afbeeldingslocatie: http://www.1a-cooling.de/images/5z90v1_800x600.jpg

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:10
Die grote ziet er helemaal zo slecht nog niet uit =] Waar kan je'm krijgen in NL? 'K heb toch ruimte over in m'n case (6x 5 1/4" komop hee...) dus dat lijkt me wel lache op zich. Alleen... Moet je dan niet 't slot d'rboven en d'ronder ook vrijhouden ivm 't afvoeren v.d. warmte?

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Milanza
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-01 14:00
Ziet er heel goed uit, presteerd goed voor een lage prijs. Ik lees net ook dat ze in januari gaan beginnen met de verkoop van blokken voor vga en northbridge. De prijs van de vga blokken zal waarschijnlijk slechts 21 euro worden. Die van de northbridge is nog niet bekend, maar zal ook wel in die buurt zitten. Nu maar hopen dat die blokjes net zo goed zullen presteren.

Ohja, verzendkosten liggen op maar 8 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door Milanza op 08-12-2003 13:10 ]

I love the smell of a Palm in the morning.

• Wormaap
Hele set voor 178 euro met Eheim 1048 pomp... 'K ben nu echt aan het twijfelen om dat's te gaan doen :P

Verwijderd

Kijk eens op de volgende site, hier staat een test van koelblokken.

http://www.watercoolplanet.de/index.php?open=4&show=1

De blokjes die jij bedoelt zijn hier als beste getest met de beste warmteoverdracht, is wel weer een duitse site.

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

• Wormaap
Die bedoelde ik dus voor 178 euro =] Helemaal zo slecht toch niet dacht ik zo?

Edit: Zit daar in dat grijsblauwe doosje waar de pomp bijzit het reservoir ofzo?

[ Voor 35% gewijzigd door Wormaap op 08-12-2003 15:33 ]

Verwijderd

Ik moet zeggen dat die radiator er heel erg nice uitziet en niet duur :). Ben opzoek naar of een extra radiator of een hele nieuwe. Mijn blackice extreme trekt het momenteel niet in zijn eentje.
Heeft alleen iemand enig idee of deze radiator beter zal koelen en de flow niet volledig dichtknijpt?

Verwijderd

jam jam ziet er allemaal mooi uit, wie offert zich op om het uit te teste :P

en zelfs maar 8€ verzendingskosten naar België of Nederland

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 15:49 ]

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
mja, ik zou toch ook graag deze set willen combineren met een vga/nb blokje(s)

die radiator 1 en 2 bays zien er erg goed uit, zelfde geldt voor het gehele pakket

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

• Milanza
  • Laatst online: 21-01 14:00
vga/chipset blokes komen eraan in januari

I love the smell of a Palm in the morning.

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02 15:18
Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 11:28:
Drake: er bestaat ook een lage versie:
ok maar je bent nog steeds een bay kwijt en je zal nog een grote kast nodig hebben aangezien anders je voeding/hd/cdrom kabels tegen de fan aankomen of de airflow benadelen

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 00:15

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

mooi radiatortje hoor, maar vinnum een bietje klein, en er is wat te moeilijk over gedaan, om em in die bay te krijgen. Als je dat ding zo compact gaat maken, dan gaat toch het rendement uit je waterkoeling? tis natuurlijk zeker oppervlaktevergrotend enzo. Maar ik ben toch nog steeds voor de koperen autoradiator met shroud. want dat ding heeft toch geen goede airflow flow door de radiator of wel?
En er komt nog eens bij dat het klauwe vol mee geld kost om zon ding in je bay te hebben hangen.

[ Voor 3% gewijzigd door AtomicShockwave op 08-12-2003 21:38 ]

• Wormaap
De versie van 2 bays is nog behoorlijk groot hoor :o Hij is alleen niet hoog, maar wel lang, en de airflow komt van dat fannetje dat d'rvoor hangt :P

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Wormaap schreef op 08 december 2003 @ 15:32:
Die bedoelde ik dus voor 178 euro =] Helemaal zo slecht toch niet dacht ik zo?

Edit: Zit daar in dat grijsblauwe doosje waar de pomp bijzit het reservoir ofzo?
Jah, een klein miniresovoirtje... Ik vind het persoonlijk er zeer PHAT uitzien. Ik ga em denk ik aanstaande vrijdag bestellen. Helaas zitten er wel 80 mm fans in, vind ik wel minder, want het leuke van WC is nou juist de stilte. Ik laat ze wel op 7 volt lopen ;)

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

• Wormaap
Als je'm hebt, post dat wat resultaatjes, 'k ben zwaar aan het denken om'm ook te halen, maar als iemand 'm heeft getest is dat natuurlijk handiger :P

Edit: De stilte zal mij werkelijk mijn reet roesten, het gaat mij om het oc'en :D

[ Voor 28% gewijzigd door Wormaap op 08-12-2003 21:42 ]

• Swandertj
Wormaap schreef op 08 december 2003 @ 21:41:
Als je'm hebt, post dat wat resultaatjes, 'k ben zwaar aan het denken om'm ook te halen, maar als iemand 'm heeft getest is dat natuurlijk handiger :P

Edit: De stilte zal mij werkelijk mijn reet roesten, het gaat mij om het oc'en :D
Och jah, dat dacht ik ook toen ik die "silent" casefans kocht. Ik weet niet, maar ik hou gewoon niet van een PC die veel lawaai maakt. Persoonlijk denk ik dat de waterflow totaal naar de **** toe gaat door die radiator, maar hij zal denk wel goed genoeg koelen. (ik ga em trouwens bestellen met een Hydor pompje, deze zitten ook op de Waterchill)

Dus keep your eyes open, we gaan duitschen kwali tiet testen! _/-\o_

• Wormaap
Waha, ik heb zelf 4 van die 'stille' fans in m'n case en dan nog 'n écht stille Chieftec-casefan (zat bij m'n sidepanel, dus waarom ook niet :P) en dan nog m'n voedingsfan (teering hee wat'n lawaai) en de cpu-fan (aangenaam stil... 32dB)
Die hele troepzooi blijft er dus ook lekker inzitten als ik dit ding ga wc'en :) Koeler is beter en ik slaap perfect met dat lawaai :P

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-01 20:21

The_Scarabial

MTB for life!

nou ik hoop dat het wat is, want het lijkt mij ook wel wat om te gaan kopen, maar alleen als er ook een vga en nb blokje bij zitten. :*)

Verwijderd

Als je het echt stil wilt hebben kun je altijd nog deze aanschaffen, al moet je wel wat dieper in de buidel tasten.
Dit zijn passieve koelers, dus zonder fan. De platte bevestig je aan de buitenkant van je systeemkast.

Afbeeldingslocatie: http://www.watercooling.de/catalog/images/radi17-a.jpg

En de toren staat gewoon naast je pc, staat nog mooi ook.

Afbeeldingslocatie: http://www.watercooling.de/catalog/images/radi22-b.jpg

Hier vindt je er meer over alsook andere watercooling producten.

http://www.watercooling.de

• Wormaap
Buiten de kast... Da's niet helemaal LAN-compatible? :|

Verwijderd

Wormaap schreef op 09 december 2003 @ 22:24:
Buiten de kast... Da's niet helemaal LAN-compatible? :|
wie zit er nu te wachten op zo'n grote toren als rad.. Neemt veelste veel ruimte in, al moet ik zeggen dat het er wel geinig uitziet :P

• Swandertj
Nouja, ik kan die radiator toch niet meer kopen. Tegenvallertje, m'n CRT is net gestorven, dus ik moet ff een nieuwe kopen.

Helaas, ik kan em dus nog niet testen :'(

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:31
Op die site staat dat de radiator opgebouwd is uit koperen en aluminium onderdelen! Over het algemeen is dat toch niet zo goed??

Hail to the king baby!

• Wormaap
Ik vind'm d'r ook niet echt zo indrukwekkend uitzien... Meer zo iets dat je bij de Ikea koopt om je woonkamer wat op te leuken :P
Als iemand zo'n ding getest heeft, bewijs aub mijn ongelijk, maar ik zou niet al te veel vertrouwen hebben in zo'n ding o_0

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
urk_forever schreef op 10 december 2003 @ 09:41:
Op die site staat dat de radiator opgebouwd is uit koperen en aluminium onderdelen! Over het algemeen is dat toch niet zo goed??
Misschien meer in de zin van zoals we dat bij de laatste CPU coolblocken zien, koper tegen de core voor een snelle warmte opname, en dan doorgeven aan een groot aluminium deel dat de warmte weer goed aan de omgeving afgeeft.

• quarantaine
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-06-2013

quarantaine

mongtastic.be

deze radiator is wel een droom voor van al die inbouwproblemen af te zijn.
dit is wat je echt pas zou kunnen noemen , plug en play.
geen gaten voor je radiator ofzo nodig.

mss een goed idee voor dit te kopen als hij goed presteert tenminste...

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Die radiator is 21cm lang, en komt bij mijn Xaser III al halverwege de kast. De fans zitten dan al erg dicht bij de voeding. Ik vraag me serieus af of dit wel in kleinere behuizingen gaat passen :?

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Die 1a lijkt mij ook wel een leuk setje, lees hier net op een duits forum dat die set 2 graden beter koelt dan die set van aqua-computer.
http://www.ocinside.de/go...c.cgi?forum=11&topic=2007
Zeker niet slecht dus, nu nog de vraag of ie hier in nederland te krijgen is of in duitsland bestellen.

• Mophun
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-08-2022
Ik heb de set gisterenmiddag eindelijk binnengekregen. Ga dit weekend dus even knutselen. Ik hou jullie wel op de hoogte.
( de twee fans zijn trouwens schakelbaar 7V/12V)

• Matthijs
  • Laatst online: 01-12-2025
Ziet er erg mooi uit :D

Mooie set, NB + cpu + GPU, totaal van 230 euri :D ... slangen, eheim 1048, en radje ....

Begint nu toch wel heel erg aantrekkelijk te worden :)

• Matthijs
Ik heb eens gezocht, maar ik kan geen (goede) reviews vinden van deze blokjes ... die van 1a cooling. Heeft iemand een vergelijkende review misschien ergens?

[ Voor 6% gewijzigd door Matthijs op 08-02-2004 00:58 ]

• Mophun
Ik heb dit weekend het setje van 1a-cooling ingebouwd.
Ik moet zeggen de resultaten vallen niet tegen!
Nog niet uitgebreid getest, maar in het kort even:
xp 2700 @ 2506Mhz @ 1,86Vcore (fsb 208)
Temps stressed: 39 C met de fans op 7V

• Wormaap
Mophun schreef op 09 februari 2004 @ 18:54:
Da's wel ff zwaar netjens! Is dit de socket temp of core temp? (in case of Asus-mobo: Gebruik je AsusProbe om af te lezen? :P)

• Matthijs
Mophun schreef op 09 februari 2004 @ 18:54:
Heb je ook de northbrigde en gpu ermee gekoeld? Zoo'n vette set dit :P

• MonkeySandwich
  • Laatst online: 06-02 12:48
Welke slangmaat e.d. heb je, geef eens wat meer informatie over je configuratie!

• waterkoud
  • Niet online
Begrijp dat veel mensen twijfelen aan dat 1a-cooling blokje, ik twijfelde zelf ook lang, maar ik heb de eerste versie hier op mijn CPU zitten en ben tevreden over de prestaties. Ik koel mijn CPU (Intel Pentium 4 1.8 GHz) NB van ASUS P4PE moederbord, GPU van Hercules 9700 Pro en twee Harde schijven met water. Stressed is de gemiddelde temperatuur van mijn CPU 36 graden. Als de nieuwe versie van dat koelblokje nog beter koelt is het toch een mooi blokje voor een redelijke prijs.

• Matthijs
Opzich vind ik 36 graden stressed nog redelijk veel ... mijn 2,8 is met een zalman 7000 stressed 37 graden ... @ 3,0 38 graden stressed ...

Is het de pentium 1,8 die zo heet wordt, of ligt het aan het blokje? Verder, zijn er nog meer mensen die dit blokje hebben?

• waterkoud
  • Niet online
36 graden valt wel mee als je zoals ik ook je GPU, NB en twee harde schijven met water koelt. Ik denk dat als ik alleen mijn CPU in de watersetup dat de temp aanzienlijk lager zal zijn. Verrek ik zie nu dat ik schreef 1.8 i.p.v. 2.8 GHz 8)7 Foutje

• Matthijs
Ach jah, kijk, ik weet wel wat over waterkoeling, maar de temps enzo, bij verschillende opstellingen, daar heb ik geen id van :) En als je overclockt, hoe staat het dan met de temps waterkoud?

• Mophun
Wormaap schreef op 09 februari 2004 @ 19:23:
[...]

Da's wel ff zwaar netjens! Is dit de socket temp of core temp? (in case of Asus-mobo: Gebruik je AsusProbe om af te lezen? :P)
De temperatuur is van de socket. De core temp is 3 graden lager (inderdaad!). Beide gemeten met speedfan.
De bios geeft nog enkele graden lager aan.

NB en VGA heb ik niet gekoeld met dit setje.

Verwijderd

ZEER ZEER mooie rad als je het mij vraagt. Waar is die lage tekoop? Stond niet op die site van de grote uitvoering :?

Mooi waterkoelsetje voor in mijn 2e PC.

Verwijderd

sorry voor het terug opbrengen van deze topic, maar ik ben namelijk van plan dat complete setje met rad, pomp, cpu-blcok + vga + NB + HDD bij 1a te kopen. lijkt het jullie deftig genoeg om dit allemaal te koelen met dat setje om daana nog eens te OC'en, en is het ook zijn geld waard
heb er ook al een review over gelezen op madshrimps: http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&number=1&artpage=1062&articID=269

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-02 05:23
Lekker veel oppervlak in een compacte ruimte, maar zijn die 2 80x80x25 fans nu wel in staat om een beetje stil de luchtdruk op te bouwen om de luchtweerstand van de rad te overbruggen ( en zo redelijk wat vermogen af te voeren?) ?

[ Voor 0% gewijzigd door Dr.Q op 26-12-2004 20:25 . Reden: Sh** oud topic... ]

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

volgens madshrimps lijkt deze redelijk in die opdracht te slagen denk ik

Verwijderd

Nog een review.
SUMMARY: Outstanding performance.
Ik ben zelf op zoek naar een mooi watercoolingsetje en dit ziet er wel erg mooi uit. :)

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 01:09:
Nog een review.

[...]

Ik ben zelf op zoek naar een mooi watercoolingsetje en dit ziet er wel erg mooi uit. :)
is er geen ia van ofzo? zou wel vet zijn

Verwijderd

Ik weet niet wat ik verder kan zeggen maar één ding weet ik wel:

Dit wordt mijn nieuwe set! _/-\o_ :9~

Verwijderd

dus als mijn eerste waterkoeling zou dit geen slechte koop zijn?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 15:56:
dus als mijn eerste waterkoeling zou dit geen slechte koop zijn?
Ik ben echt helemaal entousiast over deze uberset dus neem mijn mening met een korreltje zout!

Dit is de beste set verkrijgbaar en ongelofelijk goedkoop in verhouding tot andere setjes.
Echt, niet normaal hoe goed deze set zal gaan presteren. Neem nou die rad, prima toch? lekker lang veel buis en ook een slim systeem gelegd.
De pomp is zoiezo goed, slangdikte ook goed, simpel in te bouwen, zeer compatibel met toekomstige produkten, op de blokjes na misschien.
Echt fantastische set. 2x 80mm fan high/low speed perfect! moet je systeem erg koel kunnen houden!
In tegenstelling tot andere losse radiatoren is deze ingebouwd en wordt de warmte direkt door de psu afgevoerd!

I love Germany!

Verwijderd

welke pomp zou ik dan best nemen? een eheim 1048? en welk cpu-blokje zou je me aanraden (je hebt keuze uit 4 verschillende als ik me niet vergis)
dus eigenlijk zou deze rad ook beter koelen als je airflow beter is in je case?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 11:37:
welke pomp zou ik dan best nemen? een eheim 1048? en welk cpu-blokje zou je me aanraden (je hebt keuze uit 4 verschillende als ik me niet vergis)
dus eigenlijk zou deze rad ook beter koelen als je airflow beter is in je case?
Nee juist niet! Doordat de hete lucht van je rad als het ware meteen je voeding in geblazen wordt, waardoor deze ook nog waarschijnlijk beter gekoelt wordt, heb je geen probleem voor het koelen van de rest van het moederbord.
Ik zou adviseren alles op deze set aan te sluiten. Dus CPU, VGA en NB.
Qua pomp maakt het niet zo veel uit tussen een 1046 en 1048, de 1048 heeft wel weer meer waterdruk en zou dus beter zijn. Ik heb zelf geen ervaring met deze verschillende pompen maar een 1046 lijkt mij voldoende.
Qua koelblokjes neem ik gewoon de duurste omdat de prijs me niet afschrikt en ook het beste exemplaar is. Er wordt ook een soort mobo backplate meegeleverd, is misschien wel handig want je weet maar nooit of nou net jouw mobo fabrikant moeilijk gaat doen met de plaatsing van de onderdelen, ik zou het eigenlijk niet weten maar die backplate voor 7 euro zou ik maar meenemen, voor socket 939 en die andere maar slechtere socket 64.

Verwijderd

waarvoor dient zo'n backplate dan eigenlijk (sorry, ben nogal nieuw in het hele OC waterkoeling)
en denk ook 2 zo'n hdd WC koelers van hen te kopen, lijken mij ook nog goed
oh, en uh, als ik nu nog een grotere intake fan zou plaatsen zou dat dan nog beter koeling geven op de rad

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 12:27:
waarvoor dient zo'n backplate dan eigenlijk (sorry, ben nogal nieuw in het hele OC waterkoeling)
en denk ook 2 zo'n hdd WC koelers van hen te kopen, lijken mij ook nog goed
oh, en uh, als ik nu nog een grotere intake fan zou plaatsen zou dat dan nog beter koeling geven op de rad
Nee, zou ik niet doen. Laat het systeem maar lekker een tijdje normaal lopen dan kan je er later altijd nog wel het een en ander aan gaan modden. Je kan natuurlijk wel de fans vervangen door papst maar dat moet je zelf weten.
Die backplate wordt volgens mij op de achterkant van je moederbord gemonteerd (demontage moederbord vereist) zodat de cpu-koeler extra stevig op je processor geklemt kan worden zonder een licht buiging van het moederbord te veroorzaken.

Verwijderd

i c, maar je hebt het dus eigenlijk enkel nodig voor een amd64,
en uh, mss heb ik me ietwat verkeerd uitgedrukt, ik bedoelde eigenlijk een grotere intake fan op m'n sidepanel van m'n case, niet op de rad zelf ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 13:44 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 13:42:
i c, maar je hebt het dus eigenlijk enkel nodig voor een amd64,
en uh, mss heb ik me ietwat verkeerd uitgedrukt, ik bedoelde eigenlijk een grotere intake fan op m'n sidepanel van m'n case, niet op de rad zelf ;)
Misschien helpt het als je ons een foto van je kast laat zien.
Het ligt helemaal aan hoeveel airflow je nu hebt in je kast.
Als je straks je cpu, chipset en vga koelt met water dan hoef je je minder druk te maken over de airflow van die onderdelen omdat er geen warmte meer vrijkomt in je kast. Helaas worden andere componenten zoals mosfets en geheugenchipjes weer wel warmer, daar adviseer ik dan ook om op alle onderdelen die een beetje warm worden een mini-heatsinkje te plakken.
Volgens mij heb je echt geen extra koeling in je sidepanel nodig.

Verwijderd

staat natuurlijk wel mooi, en kan geen kwaad denk ek :p ow en uh, hoever zou ik met deze WC mijn p4 1.7Ghz moeten krijgen?

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-02 18:49
Tja dat ligt eraan he. Ik haalde met mijn Pentium 4 1800 MHz de 3006 MHz stabiel. Als je een Northwood core hebt dan komt het wel goed. ;)

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img101.exs.cx/img101/3479/cpu-1700.jpg
is dus geen northwood, nog iets oudere versie als ik me niet vergis, is wel iets bizar denk ik, mijn Vcore lijkt een klein beetje te schommelen, en de core speed ook, in kleine mate dat wel, tussen 1699.9 - 1700.0 - 1700.1 of is dit volkomen normaal?

• lawtshjj
  • Laatst online: 28-01 23:43
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2003 @ 22:23:
Als je het echt stil wilt hebben kun je altijd nog deze aanschaffen, al moet je wel wat dieper in de buidel tasten.
Dit zijn passieve koelers, dus zonder fan. De platte bevestig je aan de buitenkant van je systeemkast.

[afbeelding]

En de toren staat gewoon naast je pc, staat nog mooi ook.

[afbeelding]

Hier vindt je er meer over alsook andere watercooling producten.

http://www.watercooling.de
Ben ik de enige die die blauwe toren vind lijken op dat Combine gebouw uit HL2 ? :/

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:54

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 21:56:
[afbeelding]
is dus geen northwood, nog iets oudere versie als ik me niet vergis, is wel iets bizar denk ik, mijn Vcore lijkt een klein beetje te schommelen, en de core speed ook, in kleine mate dat wel, tussen 1699.9 - 1700.0 - 1700.1 of is dit volkomen normaal?
0.1 MHz schommeling valt heel erg mee. Kan veel erger kan ik je vertellen :P Anyway, alles schommelt wel een beetje. Vcore incluis.

Verwijderd

Erg mooi setje maar volgens mij hebben ze iets dat NOG beter is. Kijk maar eens naar deze ''review''': http://www.overclockers.com/articles373/waterkit.asp Daar staat duidelijk dat de 1A-Cooling Blacklord 240 set zelfs nog beter presteerd dan dat ene setje voor in 2 5.25 inch drive bays. En wat ziet mijn oog hier?: http://www.1a-cooling.de/ Dat Blacklord setje is zelfs nog 10 euro goedkoper dan die andere!(met standaard van 10 eurie is hij even duur). En met zo'n standaard kun je er zelfs 4 fan's opgooien! Lijkt me zo dat dit de beste deal op wc gebied ooit is...

Verwijderd

lijkt me wel veel luidruchtiger, en moet je al weer uit je case gaan, alhoewel ik het wel zou overwegen, is 62Dba luidruchtig, of valt dat al bij al nog wel mee?

Verwijderd

Weet niet waar jij die 62db vandaan hebt maar dat kan nooit. Zelfs met de 2 luidruchtigste fans die ze leveren kom je op 39db per fan. Daar komt dan een paar db bij omdat het bij mekaar zit maar dat is zeker geen 62db.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 00:06:
Weet niet waar jij die 62db vandaan hebt maar dat kan nooit. Zelfs met de 2 luidruchtigste fans die ze leveren kom je op 39db per fan. Daar komt dan een paar db bij omdat het bij mekaar zit maar dat is zeker geen 62db.
Dat staat in deze review.
The Blacklord 240 was tested using the CPU Die Simulator. I found fan noise at about 62 dBA (measured 8" from the fan's intake) - not excessively noisy but noticeable; consider adding a rheostat for noise control.
Ik vind 62 dB wel erg veel. :/
En er zijn echt wel fans die meer dan 39dB aan lawaai maken.
Zie bijvoorbeeld deze fan van Papst: 49dB.

Verwijderd

Is ook wel van erg dichtbij (20 cm) opgemeten maar goed. Je kunt dus inderdaad ook voor stillere Papst fans gaan. Het blijft gewoon een super setje.

Verwijderd

dat verschil van 0.02 C/W, maakt dat veel verschil voor je OC?

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 16:23

Gutteguttegut

CEO of TFD

Stel je gaat niet (of minimaal) overklokken zou je deze set dan passief kunnen koelen (dus die 2 radiator fans uit zetten)?
En hoor je die pomp dan duidelijk?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Ik zou dan gewoon 2 papst fans nemen en die dan heel stil laten draaien. Dan heb je in ieder geval een beetje airflow en dat scheelt al enorm veel met gewoon passief.

Verwijderd

idd ja, afzetten doe je beter niet denk ek, fan controller erop aansluiten anders, of andere fans installeren, je kan goeie fans krijgen die veel airflow geven voor weinig geluid

uhm, als ik dan die externe zou nemen, kan het dan zijn dat je een soort van verbindingsstukje kan plaatsen op de plaats van een PCI-slot, ik denk dat ik het ergens gezien heb, en lijkt me wel veel netter dan gaten beginnen boren e.d.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 23:21 ]

Verwijderd

Ik ga er van uit dat je eerst je cpu wilt koelen en daarna nog je vga?(of misschien de vga helemaal niet). Dan is de boel via een pci slot laten lopen wel een omweg lijkt me.

Verwijderd

uhm, nee, ik wil CPU, VGA, NB en 2HDD's koelen erme, en is het verschil in OC'en tussen die twee sets nu veel verschil of niet?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 11:54 ]

Verwijderd

die PCI slot plaatjes zijn er igg wel

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1459

Verwijderd

moet de pomp dan niet harder pompen als die buiten de case staat, of is het enkele de rad die zo buiten de case staat?

Verwijderd

Een pomp moet harder pompen als er meer water in je systeem zit. Des de meer omwegen je maakt des de meer water er in je systeem zit en dus des de harder je pomp moet pompen. Denk overigens niet dat het veel verschil kwa temps uitmaakt. Zou zelf overigens niet cpu+vga+nb+ 2 hd's koelen met 1 set. Dat komt je cpu temp zeker niet te goede. De northbridge is prima passief te koelen, of eventueel een langzaam draaiend koelertje erop. Is ook goedkoper dan een waterblokje voor de northbridge. En tja die hd's: als je kast 2 intake gaten heeft aan de voorkant dan zou ik gewoon een (langzaam draaiende) fan gebruiken om dat te koelen. Kwa prestatie win je niets door je harde schijven te koelen met waterkoeling(prestatie van je set gaat er alleen maar van achter uit). Enige voordeel is dat je hd's wat langer meegaan maar of het veel scheelt...

Verwijderd

hoelang gaat een HD mee ong , als ze gewoon goed gekoeld worden....

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Heeft er iemand ervaring met deze set icm een CM Centurion 5? Past het allemaal een beetje en ziet het er 'gelikt' uit?

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Verwijderd

tot nu toe wordt mijn NB gekoeld door een kleine fan, die er standaard op zit, is een mobo van MSI.
heb geen intake aan de voorkant van m'n kast, en zou die hdd wel veel schelen qua temps van je water. Wat zou je me nu het meest aanraden, die externe of die interne set?

• S_Assassin
  • Laatst online: 18-04-2023
een goede review van dit setje:

http://www.madshrimps.be/...&artpage=1062&articID=269

Ik denk dat ik deze maar ga kopen :)

Moet alleen nog eens ff kijken wat precies het verschil is tussen de verschillende cpu-blokjes

[Edit]
Mijn frans is niet de beste taal die ik kan, maar ik kan uit de volgende reviews toch wel opmaken dat de 1A-HV4 het beste blokje tot nu toe is van 1A

De eerste link is een test tussen de 1A-SL2, 1A-HV2 en 1A-HV3, waar de 1A-SL2 het beste uitkomt:
http://www.pc-ville.com/?...V2_1A-HV3_1A-SL2/1A_1.php

De tweede link is een test tussen de 1A-SL2 en de 1A-HV4, waar de 1A-HV4 het beste uitkomt:
http://www.pc-ville.com/?page=articles/1A-HV4/1A-HV4_1.php

1 ding is zeker: extra bijbetalen voor het HV2 en HV3 blokje moet je dus NIET doen ;)

Het 1A-HV4 blokje komt dan wel het beste uit de test, maar misschien moet je even nadenken over het prijsverschil en de flow natuurlijk, de flow is wel duidelijk minder bij de HV4. Als je er nog een NB en VGA blokje achter wil hangen kan dit de temperatuur behoorlijk beinvloeden lijkt mij.

Voor mij is de 1A-SL2 nog steeds het beste blokje :)

[Edit 2]
Ik ben ook nog eens gaan kijken voor die pompjes (omdat ik hiervoor wat negatiefs heb gelezen over de hydor seltz L20 II) en wat blijkt nu:
Dit lees ik op de site van 1A-cooling:
Der Nachteil des Kunststofflagers der Seltz L20 II pro ist, dass dieses mit der Zeit ausläuft, der Pumpenläufer bekommt Spiel, die Pumpe wird unangenehm lauter.
Wat dus betekent:
Het nadeel van het plastic lager van Seltz L20 II is dat dit met de tijd uitloopt, de pomp krijgt speling, en dan wordt de pomp onplezierig luider.
Mijn advies is dus om een eheim pompje te bestellen :)

[ Voor 120% gewijzigd door S_Assassin op 30-12-2004 19:18 ]

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Hoe moet je bij die shop vooruit betalen? Kan hiet niets over vinden op de site van de shop en voordat ik op die order knop druk wil ik wel even zeker weten dat ik de postbank niet met €20 of meer ga sponsoren om geld naar het buitenland over te maken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 17:23:
hoelang gaat een HD mee ong , als ze gewoon goed gekoeld worden....
Dat hangt van een heleboel af. Hoe intensief hij gebruikt etc. Dacht dat er standaard op veel schijven 3 jaar garantie zat?
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 18:05:Wat zou je me nu het meest aanraden, die externe of die interne set?
De externe presteerd beter(zeker als je er 4 fans op aan sluit). Echter het kan zijn dat dat wel iets meer geluid maakt, maar met 4 fans kun je de boel natuurlijk wat langzamer laten draaien.

Verwijderd

het verschil in performance tussen de 1a-HV4 en de 1A-SL2 lijkt me toch wel redelijk groot, en zou die kleinere waterdoorvoer zoveel verschil maken voor je vga en nb

Verwijderd

Het belangrijke is dat als je de nb en ook nog eens 2 hd's op een waterkoelingsset aansluit dat er extra veel warmte in het water opgenomen wordt en door de radiator gekoeld zal moeten worden. Op die manier gaat de temperatuur van zowel je cpu als je vga dus omhoog.

Verwijderd

ja, maar, uhm, ik heb geen intake aan de voorkant van m'n case, dus hoe kan ik m'n hdd's dan een klein beetje koel houden, of zou de airflow in de case gewoon verbeteren ook al wat uitmaken?

Verwijderd

Wat voor kast heb je dan precies? En airflow verbeteren is altijd nuttig.(vga ram etc. moeten natuurlijk ook koel blijven).

Verwijderd

heel eenvoudige kast eigenlijk, heb zelfs geen idee welk een merk, zal morgen eens proberen uit te vinden, beetje laat om dat nu nog te doen

*EDIT*: heb dus geen idee welk een merk de kast is, en denk ook niet dat je ergens op de kast kunt uitvinden waar hij afkomstig van is

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 00:26 ]

Verwijderd

Opzich maakt het ook niet zo heel veel uit. Ik heb hier in huis ook een Dell staan en die heeft helemaal geen intake. En ik kan je zeggen de harde schijf doet het gewoon prima. Extra cooling voor je harde schijf is denk ik ook niet nodig, zolang er gewoon wel intake in je kast is en een beetje goeie airflow dan moet dat genoeg zijn.

Verwijderd

heb eigenlijk geen intake, daarom dat ik van plan was er een in m'n zijpaneel te steken

*EDIT* vond gisteravond nog een leuke verrassing, heb dus wel een uitsparing voor een intake, maar is nogal moeilijk zichtbaar, twee kleine 60mm's, die zal ik dan maar vlug ergens kopen zeker :)
iemand een aanbeveling voor 60mm?

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 11:29 ]

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Zijn er inmiddels al meerde mensen met dit systeem, die iets kunnen melden over performance en kwaliteit?

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Ik heb hem besteld en inmiddels binnen gekregen.
Het inbouwen was erg simpel, alles is lekker compact en het sluit goed aan op elkaar. Het was ook meteen volledig waterdicht door de speciale knelkoppelingen. Het waterblok is echt heel erg klein, maar presteerd redelijk goed. Op dit moment haal ik op m'n XP64 3200+ idle 37 en stressed (na 2 uur cpu-burn) 46. Dit is met de bijgeleverde fans op 'low' waardoor je ze amper hoort.

Verwijderd

Ik ga de Blacklord 240 bij hun bestellen zamen met de SL2 en de Eheim 1048

khoop dattie een beetje presteerd.

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Devil schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 14:23:
Ik heb hem besteld en inmiddels binnen gekregen.
Het inbouwen was erg simpel, alles is lekker compact en het sluit goed aan op elkaar. Het was ook meteen volledig waterdicht door de speciale knelkoppelingen. Het waterblok is echt heel erg klein, maar presteerd redelijk goed. Op dit moment haal ik op m'n XP64 3200+ idle 37 en stressed (na 2 uur cpu-burn) 46. Dit is met de bijgeleverde fans op 'low' waardoor je ze amper hoort.
hmm ik vind die temps nog vrij hoog eerlijk gezegd

[ Voor 8% gewijzigd door The_Scarabial op 12-02-2005 17:05 ]

Verwijderd

ja helemaal voor een a64 :/

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Het is ook zeker geen set voor een die hard overclocker, dan kun je beter zelf iets knutselen. Maar het is prachtig voor een stille pc. M'n HD maakt nu verruit het meeste lawaai.

Pagina: 1