Toon posts:

Help, ik heb een ventilator probleem!?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Help, Help, Help..

Mijn ventilatortje van mijn VGA Kaart die ratelt harder dan een ratelslang?
Wat kan ik er aan doen?

Of weet iemand waar ik een 40x40x10mm ventilatortje voor een Geforce 440 mx kan aanschaffen? heb verscheidene online-shops bezocht, niks kunnen vinden.

Alvast bedankt.

MilJano

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heb je al geprobeerd het koelertje schoon te blazen, als dit niet genoeg lukt met de mond, dan met een busje compressed air?

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 16:06

limit28

Loading.....

bij alternate, mycom etc kan je z ventilator halen

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 09:16
Of gewoon een druppeltje olie in de lagers stoppen :).

tvw

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:34

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 10:48:
Help, Help, Help..

Mijn ventilatortje van mijn VGA Kaart die ratelt harder dan een ratelslang?
Wat kan ik er aan doen?

Of weet iemand waar ik een 40x40x10mm ventilatortje voor een Geforce 440 mx kan aanschaffen? heb verscheidene online-shops bezocht, niks kunnen vinden.

Alvast bedankt.

MilJano
Ik heb er wel een voor je, maar ik betwijfel of ie minderherrie maakt :P

Tijd voor een nieuw koelblok :P

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 00:58

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Fan uitelkaar halen (ja, dat kan) en het asje insmeren met een klein beetje vaseline of siliconenspray. Dat is alles. Na verloop van tijd doe je dit weer, net zolang tot het echt niet meer gaat maar dan heb je allang een andere PC.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-08 11:05
Geforce 4MX,
Waag de gok
Schakel het fannetje uit, en haal het fannetje van je heatsink (de heatsink blijft dus zitten). Test vervolgens een paar uur intensief en leer dat het fannetje overbodig bleek te zijn.

edit:
@Kickasz
Airflow is bij niet eens noodzakelijk voor de Gf4MX. Ambient (Casetemp) 45 graden werkt de kaart nog steeds. Geen airflow, 0 fans

[ Voor 28% gewijzigd door BovenHond op 08-12-2003 14:22 ]

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Als je kijkt op de site van ASUS zie je bij GF MX 440 dat deze zonder koeler werkt, dus alleen met een heatsink. Misschien als je een knappe heatsink voor je NB weet te vinden kan je die erop zetten en dan heb je passieve koeling. Maar zoals Matsu_matsu eerst goed testen!! En een goede airflow in je kast in natuurlijk dan wel een vereiste! :9

GF 4 MX 440
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/vga/v8170ddr_t/v8170ddr_t_l.jpg

Verwijderd

Maar dan moet je er waarschijnlijk wel een groter koelblok opzetten. Ik heb hier ook een geforce 4 mx 440, die heeft een fannetje en koelblokje, maar dat koelblokje is kleiner dan die van die ASUS van het plaatje. Dus mijn conclusie is dat je toch een groter koelnlok nodig hebt.
Ik zou het niet wagen om zonder koeling je videokaart te gebruiken.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/gf2mx64.jpg

Passief koelen kan best, dit was een gf2 MX, maar vergeleken met een gf4mx, worden die niet zo warm.

Verwijderd

Gewoon fan eraf halen en af laten, kan best. Ik heb hier m'n ti4200 met de originele heatsink (fan verwijderd) af en toe passief draaien omdat de 80mm die ik eronder heb gehangen nogal eens uitvalt. Gaat prima in de winter, in de zomer weleens groene strepen op het beeld. Maar voor jouw mx'je moet dat zonder problemen kunnen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Help! Deze topic heeft een dringend titelprobleem!? :o

GoT Huisregels

1001 tips over hoe je hier op GoT te gedragen incl wat we wel en ook vooral niet willen zien in een titel. Bovendien staan er ook tips in over he je het beste kunt zoeken, want dit wel tig keer voorbijgekomen :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.