Download/ execute tooltje

Pagina: 1
Acties:

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een tooltje wat het volgende kan doen.

Op een bepaalde site worden in 1 bepaalde map telkens nieuwe bestanden neer gezet en de wat oudere weer verwijderd omdat deze verlopen zijn. Denk aan een stuk of 40 bestanden van een paar Kb continu met verloop dus. Het zijn telkens bestanden met een andere naam, maar wel dezelfde extensie. Het prog zou dan:

- Om het 30 min (liefst instelbaar) checken welke bestanden er nieuw zijn en die downloaden
- Vervolgens als het bestand gedownload is het bestand openen.

De vervolgactie wat er gebeurt als het bestand geopend is kan ik zelf wel instellen.

Let wel, mochten er mensen mij dingen aan gaan dragen hoe ik het zelf zou kunnen maken, ik ben echt n00b op het gebied van programmeren en scripting enz ;)

Verwijderd

Dus nu moeten wij voor jouw aan de slag? Zo iets is in VB toch wel even in elkaar te flansen..

Maar software request is niet echt de bedoeling hier. Dus wat is nu concreet je vraag? ;)

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Als je niet zelf kunt programmeren denk ik dat dit meer in Software Algemeen (of WOS dan wel NOW) hoord te staan eigenlijk.. Is het niet mogelijk gewoon via de taak-planner van Windows gewoon een FTP prog te starten elke X seconden?

[ Voor 7% gewijzigd door OkkE op 08-12-2003 10:37 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:16
Zoektochten naar tooltjes zijn niet bedoeld voor P&W

P&W is een forum dat gaat over programmeren.

> SA

https://fgheysels.github.io/

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Ohw sorry :|

Iemand die misschien wel zo'n tooltje kent?

• Renetjuh
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het programma FTP Voyager bevat ook een scheduler waarmee dit allemaal wel te realiseren is denk ik. Je kunt hiermee een lokale directory synchroniseren met een directory op een site. Het starten van een programma is denk ik ook wel mogelijk.

Check http://www.ftpvoyager.com/

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Ok, thanx! Ik heb alleen echter helaas nog geen execute optie hierin gevonden, dus het prog doet slechts een deel van het proces... mocht jij die optie wel vinden dan hoor ik het graag :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Daylights schreef op 08 december 2003 @ 11:24:
Ok, thanx! Ik heb alleen echter helaas nog geen execute optie hierin gevonden, dus het prog doet slechts een deel van het proces... mocht jij die optie wel vinden dan hoor ik het graag :)
Misschien eens proberen of je zelf die optie kunt vinden? Dit is wel heel erg makkelijk....ben je nou Tweaker of niet? ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

kun je niet met taakplanner een taak maken die 3min nadat die bestanden binnen zijn het bestand opstart?

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

kix32 wel eens geprobeerd?
Je hoeft niet goed te kunnen scripten ofzo om dat door te krijgen..
Het is hartstikke gratis en echt heel makkelijk door te krijgen.

Je moet er natuurlijk wel een beetje moeite voor doen... ik geloof niet dat er standaard van die tools zijn namelijk.. of download accelarator moet nog meer opties gekregen hebben sinds versie 5.. (das de laatste die ik getest heb)

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Nee ik heb nooit met dat programma gewerkt.

De rede waarom ik het hier vraag is dat ik het onlogisch vond om het wiel nog een keer uit te vinden als het evt. al bestaat :)
edit:
Ok, het lijkt nu dus mooi te werken. Om de 30 min worden de bestanden remote/local gesynchroniseerd.

Echter moeten de (nieuwe bestanden) nu nog geopend worden wanneer ze gedownload zijn. Alle bestand laten openen d.mv. een batchbestandje moet wel mogelijk zijn denk ik? Maar voor het mooie nu dus nog enkel de nieuwe bestanden :)

Suggesties?

Tegenwoordig hebben we wat nieuws, het edit knopje --> Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif En ja, die mag ook jij gebuiken

[ Voor 62% gewijzigd door moto-moi op 08-12-2003 22:33 ]

Pagina: 1