Toon posts:

proliant volledige CPU belasting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
klein vraagje, als ik een programma gebruik die normaal gesproken mijn PC 100% moet belasten (Climate predection tool) belast deze op onze nieuwe proliant 350 server de processor maar op 50%. Is dit een of andere vage Compaq instelling? En waar kan ik dit uitschakelen? (ik kan niet de prioriteit van het proces aanpassen namelijk). Hij moet toch gewoon 100% belast kunnen worden?

Is niet echt een Professional vraag, maar gaat wel specifiek over een server.

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:37

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Is dit Compaq soms een Dual Processor machine? Dan test je tooltje dus maar 1 processor. Anders weet ik het ook niet (wellicht HT)

I play my enemies like a game of chess...

• junkbuster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-08 10:20

junkbuster

Try 2 Hack Me...

Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 10:32:
klein vraagje, als ik een programma gebruik die normaal gesproken mijn PC 100% moet belasten (Climate predection tool) belast deze op onze nieuwe proliant 350 server de processor maar op 50%.
Heeft die server niet toevallig twee processors? Dat zou dan de verklaring kunnen zijn. Een enkel proces kan maar op een processor draaien.

Verwijderd

Topicstarter
nee is een single processor unit.. (kunnen wel 2 processoren in.. Misschien dat hij daarom net doet alsof hij maar voor 50% wordt belast ofzo.)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 10:49:
nee is een single processor unit.. (kunnen wel 2 processoren in.. Misschien dat hij daarom net doet alsof hij maar voor 50% wordt belast ofzo.)
Maar wel twee logische processoren :) Die Xeon die erin zit ondersteunt gewoon HyperThreading.

Gewoon om te testen: start het programma eens een tweede maal. Als het goed is zou je OS dit moeten oppakken zodat hij 100% belast wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 10:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja als ik een CPU stability test programma ernaast start gaat hij inderdaad wel naar 100%.... leuk allemaal, maar hoe krijg ik dat 1 proces gewoon 100% cpu kan belasten?

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15-08 20:45
De Hyperthreading functie uitzetten/niet installeren ? Waarschijnlijk in je Bios ??

La dolce vita - non farmi ridere

Verwijderd

Waarom zou je dat willen :? Ik mag toch aannemen dat je wel meer dan één proces op die server draait. Veel software kan trouwens meerdere processen starten.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > PMG

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk, dat heet toch multitreading.... Dan gaan meerdere processen de processor kracht delen.. Maar dat kan windows zelf prima!.. Ik wil dus 1 proces in ieder geval de CPU met 100% belasten

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lees dit eens: Introduction to Multithreading, Superthreading and Hyperthreading :)
Verder is onze PMG FAQ - SMP FAQ ook wel nuttig :)

edit:
Overigens: die 50% waar je het over hebt is relatief ;)

[ Voor 36% gewijzigd door BalusC op 08-12-2003 11:55 ]

Pagina: 1