Toon posts:

[sql2000] error 403 bij update van ntext

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een stored procedure waarin ik een veld met het datatype ntext wil uitbreiden met extra text.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
CREATE PROCEDURE qryIncidentProblemSolution
(
    @strProbSolution Text,
    @intIncID INT
)
AS
    UPDATE  tblIncidents 
    SET         tblIncidents.incSolution = tblIncidents.incSolution + @strProbSolution
    WHERE   tblIncidents.ID = @intIncID

Bij check syntax krijg ik de melding:
Error 403: Invalid operator for data type, operator equals add, type equals ntext
Ik heb al gezocht binnen de SQL-server help, maar volgens mij moet dit zo toch echt kunnen... of ik kijk niet goed. :?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:14
Er bestaat een speciale procedure of function in SQL Server dacht ik om (n)TEXT columns te updaten enzo, UPDATETEXT ofzo iets.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
klopt, echter kan ik daar geen WHERE-clause in gebruiken volgens de help:
Syntax
UPDATETEXT { table_name.dest_column_name dest_text_ptr }
{ NULL | insert_offset }
{ NULL | delete_length }
[ WITH LOG ]
[ inserted_data
| { table_name.src_column_name src_text_ptr } ]

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Weet je zeker dat je NTEXT nodig hebt? VARCHAR kan tot 8000 karakters (NVARCHAR tot 4000) .

Zoals je nu hebt ondervonden zijn er verschillende moeilijkheden met het werken met (N)TEXT

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
P_de_B schreef op 08 december 2003 @ 10:57:
Weet je zeker dat je NTEXT nodig hebt? VARCHAR kan tot 8000 karakters (NVARCHAR tot 4000) .

Zoals je nu hebt ondervonden zijn er verschillende moeilijkheden met het werken met (N)TEXT
ja ik heb deze zeker nodig. Het gaat om een veld waar oplossingen voor incidenten/problemen ingevoerd moeten worden, deze informatie kan wel eens meer dan 8000 characters groot zijn.

• P_de_B
  • Niet online
dan zul je dus moeten leren leven met de 'lastigheden' van NTEXT data.

Je zou eventueel nog een een extra tabel kunnen opnemen met een 'uitgebreide' omschrijving (meerdere records van varchar(8000) voor 1 probleem)

(Je kunt niet meerdere varchar(8000) kolommen aan een tabel toevoegen)

Verwijderd

Topicstarter
hmmmz... dit is dus idd wel lastig. Ik ga maar eens babbelen met de gebruikersorganisatie of ze zich kunnen vinden in een limiet van 8000 karakters.

• P_de_B
  • Niet online
De maximum bytes per row is 8060 (inclusief overhead) hou er dus wel rekening mee dat een tabel met een varchar(8000) kolom (bijna) geen andere kolommen kan bevatten. Je zult waarschijnlijk met een FK moeten gaan werken naar de tabel met de oplossingen.

Een voordeel van geen NTEXT gebruiken is dat je eventueel FREETEXT indexes kunt aanmaken, dit maakt het zoeken voor gebruikers veel eenvoudiger. Misschien kun je ze hiermee over de streep trekken.

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 10:54:
klopt, echter kan ik daar geen WHERE-clause in gebruiken volgens de help:

[...]
Natuurlijk kan dat wel, dat doe je bij het bepalen van je textpointer. Zie Books online voor details.

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

Topicstarter
Annie schreef op 08 december 2003 @ 20:00:
[...]

Natuurlijk kan dat wel, dat doe je bij het bepalen van je textpointer. Zie Books online voor details.
gezocht en gevonden. ziet er veelbelovend uit! dank je.
Pagina: 1