Toon posts:

ATI 9800Pro & Zalman ZM80C-HP

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Ik heb een club3d ati radeon 9800pro 128Meg, en ik zou daar vanwege geluids en fanproblemen (maakt steeds meer herrie!) graag de zalman ZM80C-HP op willen zetten.

Maar nou vroeg ik me af of het mogelijk is om dit zonder de optionele fan te doen is??? (aangezien sapphire dit ook al doet met de ultimate versies.)
Ik heb flink wat reviews gelezen maar kon hier nergens een duidelijk antwoord op vinden.
Zijn er al mensen die dit draaiend hebben zonder de fan of met de fan??? (temps???)

Alvast Thanx

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 10:15:
Hallo allemaal

Ik heb een club3d ati radeon 9800pro 128Meg, en ik zou daar vanwege geluids en fanproblemen (maakt steeds meer herrie!) graag de zalman ZM80C-HP op willen zetten.

Maar nou vroeg ik me af of het mogelijk is om dit zonder de optionele fan te doen is??? (aangezien sapphire dit ook al doet met de ultimate versies.)
Ik heb flink wat reviews gelezen maar kon hier nergens een duidelijk antwoord op vinden.
Zijn er al mensen die dit draaiend hebben zonder de fan of met de fan??? (temps???)

Alvast Thanx
Zalman zelf zegt van wel...

Eigen ervaring: Als je goede airflow is hoeft het niet :)

Verwijderd

volgens mij is het niet mogelijk. Je kaart zal te warm worden.
geloof dat je met 9800np al met behoorlijk hoge temperaturen te maken had als je geen gebruik maakt van de fan.

Wat je natuurlijk wel kan doen is een grotere fan (80mm) er op zetten en deze met een wat lagere rpm laten draaien zodat je ook een stuk minder geluid heb.

Verwijderd

Met goede airflow is het mogelijk, je moet dan echter niet je videokaart oc'en.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-02 19:37
denk ook wel dat het mogelijk is, mits er idd goede airflow is. (heb zelf een radeon9800se@pro met de zalman)

[ Voor 17% gewijzigd door StanTheMan op 08-12-2003 11:00 ]

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 23:20
YO ik heb me radeon 9000 Ge oc van

core clock 250 naar 290 oc
en memory clock van 400 naar 500 oc
Kan dit ernstige probs opleveren ??? he gaat totenu nog goed en de brandbreede is 2 gb er vooruit gegaan levert dat probs of juist Positiefe resultaten op ?
Nee , hij word niet Asso heet

GROetjes

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02 23:20
trouwens........ ik heb een goede airflow.... en me proc blaast direct op kaartje zelf

Verwijderd

Topicstarter
Hmm meningen zijn een beetje verdeeld geloof ik...
Ik heb wel een redelijke caseflow, gewoon standaard boven en onder een koeler welke ik een beetje regel met een musketeer zodat ze lekker stil zijn.

Maar is er niemand met dezelfde conf???

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Reviews en meningen zijn leuk en alles, maar de fabrikant zelf kan hier het beste antwoord op geven:

http://www.zalman.co.kr/english/product/ZM80C-HP.htm
If used with ATI Radeon 9800 Pro, using the noiseless fan (ZM-OP1) is recommended.
Als ik jou was, zou ik het risico dus niet nemen en dus zo'n ZM-OP1 (of vergelijkbare fan) aan de ZM80C-HP hangen, anders kookt je R9800 Pro zichzelf binnen de kortste keren gaar.

Dit is bovendien al eerder langsgekomen, en zoals je aan de Zalman-link ziet gewoon simpel zoek/leeswerk, vandaar dat deze dicht gaat.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.