Ik heb een relatief simpele functie geschreven. Deze functie checkt of er een cookie geset is, aan de hand van de inhoud van het cookie maakt hij een MySQL verbinding en checkt welke klantnaam daarbij hoort.
So far so good. Maar de klantnaam wil ik graag opslaan in een session variable. Maar door problemen met de scope wil dat niet echt lukken. Kheb nu al zoveel globals, locals en weet ik het allemaal gezien, dat ik even door de bomen het bos niet zie.
Wie kan mij helpen ? Hieronder volgt de code (helemaal standaard, wat dus sowieso niet werkt, maar omdat ik van alles al geprobeerd had, heb ik dat er weer ff uitgesloopt.)
En even voor de duidelijkheid, de onderste session variables bestaan dus niet..........
So far so good. Maar de klantnaam wil ik graag opslaan in een session variable. Maar door problemen met de scope wil dat niet echt lukken. Kheb nu al zoveel globals, locals en weet ik het allemaal gezien, dat ik even door de bomen het bos niet zie.
Wie kan mij helpen ? Hieronder volgt de code (helemaal standaard, wat dus sowieso niet werkt, maar omdat ik van alles al geprobeerd had, heb ik dat er weer ff uitgesloopt.)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <?php function check_klantnaam() { if(isset($HTTP_COOKIE_VARS["cookie"])) { $username = $HTTP_COOKIE_VARS["cookie"]; $db = mysql_connect("localhost", "user", "pass"); mysql_select_db("database"); $idquery = "select klantid from users where username='" . $username . "'"; $idresult = mysql_query($idquery); $idrow = mysql_fetch_array($idresult); $klantId = $idrow['klantId']; $naamquery = "select naam from klanten where klantId='" . $klantId . "'"; $naamresult = mysql_query($naamquery); $klantrow = mysql_fetch_array($naamresult); $klantnaam = $klantrow['naam']; $HTTP_SESSION_VARS['klantnaam'] = $klantnaam; $HTTP_SESSION_VARS['klantId'] = $klantId; mysql_close(); } } check_klantnaam(); echo $HTTP_SESSION_VARS['klantnaam']; echo $HTTP_SESSION_VARS['klantId']; ?> |
En even voor de duidelijkheid, de onderste session variables bestaan dus niet..........
[ Voor 16% gewijzigd door Massiefje op 08-12-2003 09:56 ]