[NetWare 6] Problemen met inloggen*

Pagina: 1
Acties:

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-02 08:54
Hoi

Ik heb een vraag. We zijn op school bezig met het opzetten van een Novell 6 server. Nu hebben we 2 problemen.

Probleem 1:
De server is nu up and running, we zijn via Windows XP al een paar keer ingelogd geweest. Nadat we gerommeld hadden in de tree via windows, om te kijken of we iets konden vinden van het aanmaken van useraccounts, komen we niet meer ingelogd na reboot. Hij geeft tijden het novell inlogscherm aan, zodra we op server drukken "Can't Acces Tree"

Probleem 2:
Hoe kan ik via windows eigenlijk nieuwe useraccounts aanmaken?

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-02 15:02
Voor novell via Console One voor novell 6 NWadmin kan ook nog....

Vergeet niet dat je username van novell ook in windows moet staan (naja is geen moeten maar wel net zo handig)

De tree name en server name heb je neem ik aan opgeschreven toen je met opzetten bezig was.. kijk anders in de prompt van de server daat staat je servername ook.

[ Voor 32% gewijzigd door D3LTA op 08-12-2003 09:13 ]

• Raikkonen_WC
Klopt, ik weet de servername en alles nog. Maar hij kan niet meer inloggen erop. Het lijkt erop alsof iedereen geblokeerd wordt, want ik kan alleen op de server nog inloggen, via windows kan ik helemaal niet meer inloggen. Niet door de servername zelf in te geven dan kan die geen connectie maken, en als ik de tree selecteer en daarna de server wil selecteren zegt die "can't acces".

En dat NWAdmin, hoe kan ik die dan via Windows bereiken?

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Raikkonen_WC schreef op 08 december 2003 @ 09:20:
Klopt, ik weet de servername en alles nog. Maar hij kan niet meer inloggen erop. Het lijkt erop alsof iedereen geblokeerd wordt, want ik kan alleen op de server nog inloggen, via windows kan ik helemaal niet meer inloggen. Niet door de servername zelf in te geven dan kan die geen connectie maken, en als ik de tree selecteer en daarna de server wil selecteren zegt die "can't acces".

En dat NWAdmin, hoe kan ik die dan via Windows bereiken?
Zo te horen heb je geen SLP draaien.

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

Verwijderd

Kun je de server pingen? Heb je verder iets op de server (met DS) gedaan? Heb je de client properties aangepast? Iets meer info zou handig zijn.

Voordat je met ConsoleOne of NWAdmin (wat je niet meer moet gebruiken met nw6) aan de gang kunt moet je ingelogd zijn (anders heb je alleen public rechten en kun je alleen browsen).

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-02 15:02
misschien dat je intruder lockout hebt geactiveerd omdat je paar keer verkeerd heb ingelogt..

dit is op de server via nwadmin te veranderen (gaat per user) of je moet gewoon ff 15 min wachten dan is de block er ook af...

normaal gesproken moet je met admin altijd kunnen inloggen (mits server en tree goed staat natuurlijk)

novell 6 heb je he...

zou zeggen bekijk je server settings en nds users en settings is via de GUI op de server... Novell6 beschikt niet voor niks over een GUI interface ;)

• Raikkonen_WC
Aha, hoe kan ik die dan laden op de server?

(sorry dat ik n00b overkom, maar hier op school krijgen we dus echt geen uitleg, dna vraag ik het liever hier.)

Verwijderd

console one kan je vinden op :
\\servernaam\sys\public\mgmt\consoleone\1.2\bin\

je moet dan nog wel even NICI 2.0 downloaden bij novell.

Bij het installeren van de novell client moet je de workstationmanager ff aanvinken dan het je daar ook geen toubles meer mee

• Raikkonen_WC
Raikkonen_WC schreef op 08 december 2003 @ 09:27:
misschien dat je intruder lockout hebt geactiveerd omdat je paar keer verkeerd heb ingelogt..

dit is op de server via nwadmin te veranderen (gaat per user) of je moet gewoon ff 15 min wachten dan is de block er ook af...

normaal gesproken moet je met admin altijd kunnen inloggen (mits server en tree goed staat natuurlijk)

novell 6 heb je he...

zou zeggen bekijk je server settings en nds users en settings is via de GUI op de server... Novell6 beschikt niet voor niks over een GUI interface
Ik heb dit probleem al 2 weken. Dus denk niet dat het account geblokt is.

Om op Yeah_righ28 terug te komen. Ik ben via Windows met ik dacht NWAdmin op de tree bezig geweest. Ik was daar aan het zoeken op user accounts. Toen had ik in de tree instellingen gewijzig (op advies van een medeleerling) waarna hij op een gegevn moment steeds aangaf als ik iets wilde aanpassen: "You don't have premission to access" terwijl ik wel ingelogd was als admin. Ik heb daarna de pc opnieuw opgestart en sindsdien heb ik geen toegang meer tot de tree. Ik kan de server wel gewoon pingen enzo. Maar kom er gewoon niet meer op ingelogd

Verwijderd

je kan bij tree en server bij de client ook het ip invullen van je server werkt altijd dan kan je wel context browsen

Verwijderd

Het OS heet NetWare, niet Novell :) En het is een Non-Windows Operating System, wij geven het topic derhalve een schopje:

Network Troubleshooting -> Non-Windows Operating Systems + titelfix, je probleem is vooral het eerste geloof ik.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Juist.

Sorry dat ik het moet zeggen, maar het aanmaken van gebruikers onder Novell valt voor mij onder basiskennis. Dus inzake dat verhaal wil ik je alleen adviseren de literatuur er op na te slaan. Ik krijg de indruk dat je dat niet echt gedaan hebt, maar ik hoop dat ik het mis heb...

Probeer eens van je server console een DSrepair te draaien.
Je kunt trouwens ook ConsoleOne vanaf de serverconsole laten lopen...

We have just one world, but we live in different ones...

• Raikkonen_WC
Nulnulnix schreef op 08 december 2003 @ 09:46:
Juist.

Sorry dat ik het moet zeggen, maar het aanmaken van gebruikers onder Novell valt voor mij onder basiskennis. Dus inzake dat verhaal wil ik je alleen adviseren de literatuur er op na te slaan. Ik krijg de indruk dat je dat niet echt gedaan hebt, maar ik hoop dat ik het mis heb...

Probeer eens van je server console een DSrepair te draaien.
Je kunt trouwens ook ConsoleOne vanaf de serverconsole laten lopen...
Ik zou heel graag de documentatie lezen. Maar aangezien we van de leraar gewoon allemaal een copie hebben gekregen van zijn Novell 6 cd, moeten we het daarmee doen. Zoals ik al zei, de hulp hier op school is klote. Dus documentatie over Novell 6 krijgen we niet. (Leraar wil niet dat het beschadigd).

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Raikkonen_WC schreef op 08 december 2003 @ 09:52:
[...]

Ik zou heel graag de documentatie lezen. Maar aangezien we van de leraar gewoon allemaal een copie hebben gekregen van zijn Novell 6 cd, moeten we het daarmee doen. Zoals ik al zei, de hulp hier op school is klote. Dus documentatie over Novell 6 krijgen we niet. (Leraar wil niet dat het beschadigd).
Tja, het is ook heel moeilijk om even op http://www.novell.com een searxh uit te voeren... Bovendien staat er ook documentatie op de server CD (ik weet niet is of dat hetgeen is wat je zoekt).
En als je een beetje zoekt met shareaza, kazzaa o.i.d. vindt je ook nog eens de cursusboeken. Je moet dan het CNA boek hebben.

Ik krijg de indruk dat je GoT gebruikt als helpdesk en dat is niet de bedoeling van het forum.

Ik hoop dat je wat aan de tips hebt.

Heb je al dsrepair gedraaid vanaf de serverconsole???

We have just one world, but we live in different ones...

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-02 17:19
Raikkonen_WC schreef op 08 december 2003 @ 09:52:
[...]

Beste ...

Kijk eens op http://www.novell.com/documentation/lg/nw6p/index.html
En probeer je misschien ook eens te orienteren op een andere opleiding :) (j.k.)

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-02 10:14

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

En as je nou es
enable logins

intikt op de server console?

of gewoon goegelt naar
cannot access tree novell

en dan op het eerste topic klikt?

[ Voor 42% gewijzigd door LePlatDuJour op 08-12-2003 21:22 . Reden: goegel link d'r bij ]

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

Pagina: 1