Toon posts:

ik vrees het ergste.

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Alloha allemaal,

Mijn oom heeft mij gevraagd of ik een aantal dingen aan zijn cyrix MII 233 kon veranderen. Hij had graag een nieuwe HD, 128 MB dimm i.p.v zijn 32 mb simm en hij had graag een brander erin. Alles mooi erin gebouwd, tot nu toe geen problemen. Toen het geheugen erin gezet, en hij herkende maar 64 MB. Dus ik een bios update gedownload en het amiflash progje. Ik de pc herstart in msdos veilige modus en amiflash gestart. Geeft het kreng me een foutmelding. Ik geloof iets van "chipset/part no not identiefied. Iets in die aard tenminste. Ik nog eens geprobeerd, maar weer hetzelfde. Gaf meteen die fout melding. Ik denk dan maar kijken op internet. Ik herstart de computer, niks meer daar. Ik uit aan, weer niks. Heeft die F*CKING amiflash dus gewoon mijn bios gewist zonder ook maar wat ervan te zeggen. Daarom heb ik een gruwelijke hekel aan AMI bios. Maar nu zit ik natuurlijk met een probleem. ik heb tegen mijn oom gezegd dat ik hem effe mee naar huis nam om daar effe het systeem in orde te maken. Dus mijn vraag is wat nu? Nog een manier om dat kreng te redden. Ik heb al eens een isa-vga kaart erin gezet om te kijken of die daar wat mee deed, maar helaas. Geen reet doet die meer. Ik kan wel gaan zoeken voor hetzelfde moederbord, maar lijkt me sterk dat je deze vindt. Het is een moederbord van pcchips( www.pcchips.nl ) en de versie is M571 revisie 3.2a Misschien dat iemand van jullie nog wat weet wat ik kan proberen. Anders ben ik zometeen genoodzaakt om mijn oom mijn oud PII board te geven en PII cpu, en dat vindt ik geen goed idee. Dus als iemand nog wat weet.

Alvast bedankt.

mzzl

Verwijderd

Kunnen een aantal dingen zijn:

1. Je hebt de verkeerde bios image gebruikt

of

2. Je ROM file is write protect (dus je moet die image file read-only eraf halen..)

of (linke):

3. Zorg dat je een 2de systeem regelt met liefst zelfde mobo en iig dezelfde BIOS. stel van PC2 in: BIOS Cache ENABLE

reboot.. ga naar dos, hotswap de bios uit PC1 (de kapotte) met die uit PC2 (pc2 bevat nu de 'lege' BIOS en is geboot..(dus je hebt een pc die AAN staat de BIOS van vervangen) probeer dan te flashen..

Ik heb dit ff aan een collega gevraagd die bij pcchihps gewerkt heeft, zijn eerste reactie: *vies gezicht trekkend* "Dat was een gare serie"

maar bovenstaande zei die tegen me..

suc6!

Verwijderd

Ik heb binnenkort wel een pII333 processor, met bijbehorend moederbord voor jou te koopp. (zie topic van 30 minuten geleden ongeveer)
mail naar jmellema@yahoo.com.
En anders, koop een doos bonbons voor je oom.
Suc6.

Verwijderd

let even op de datum van de topicstarter...ik denk dat zijn oom inmiddels wel een nieuwe PC heeft gekocht :)

Verwijderd

Marge was me voor ;)

Verwijderd

Jezus zeg, die is oud.
Waarom gaat die lijpo van een n8oog nou zulke oude topics uit de sloot halen?

Verwijderd

ouwe }:O
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.