[VMS] aantal regels in terminalwindow instellen

Pagina: 1
Acties:

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:44

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Ik werk altijd met een telnet programma op VMS. Omdat ik graag wat zie heb ik het aantal regels in het terminal programma op 48 gezet. VMS pikt dat maar half. DIR gebruikt normaal alle 48 regels, maar als ik een DIR /PAGE (of TYPE /PAGE) gebruik dan krijg ik de output maar in 24 regels en daarna scrollt DIR ook in 24 regels.
Ik moet een EDIT van een file doen om het dan weer goed te krijgen, SET TERM /INQUIRE helpt dan ook niet meer.
EDIT zelf gebruikt ook altijd maar 24 regels, maar als je uit EDIT gaat dan heb je dus weer 48 regels.

Hoe krijg ik het VMS aan het verstand dat ik altijd 48 regels wil gebruiken? Of is VMS zo braindead dat dit niet kan?

Dit gebeurt met de standaard windows telnet en met de telnet die wij altijd gebruiken, NetManage telnet v8.0, vt320 emulatie.
Een andere telnet gebruiken is niet mogelijk, we zitten hier met een voorgebakken configuratie die door onze heerlijk flexibele (uitbestede) helpdesk en supportafdeling niet veranderd wordt.

Signatures zijn voor boomers.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
WOS --> NOS of SA

Ik zou zeggen, probeer eens een andere telnet client (putty?). Wie weet ligt het aan je telnetapplicatie.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Eh, oeps, ik dacht dat ik dit in NOS had zitten. Modje?

Maar zoals gezegd: een ander telnet programma mag ik niet installeren.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

*kijkt hebberig*
Kom maar met ome moto mee
Windows Operated Systems -> Non-Windows Operating Systems

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Kan je op $-niveau komen??
Kijk dan ff met 'HELP SET TERM'
Doe dan maar eens een SET TERM /PAGE=48
en eventueel voor de breedte ook de /WIDTH=132 meegeven
Maar alle opties kan je terugvinden onder HELP SET TERM

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 08:58:
Kan je op $-niveau komen??
Kijk dan ff met 'HELP SET TERM'
Doe dan maar eens een SET TERM /PAGE=48
en eventueel voor de breedte ook de /WIDTH=132 meegeven
Maar alle opties kan je terugvinden onder HELP SET TERM
Ja, uiteraard heb ik SET TERM al gehad, maar dat geeft geen sjoege.

Eh, nu ik het nog eens probeer blijkt dat het wel sjoege geeft met de /PAGE opties, DIR /PAGE en TYPE /PAGE doet het nu wel met 48 regels, maar EDIT wil nog niet.

Maar waarom doet SET TERM /INQUIRE dat niet? Die moet toch afvragen wat de terminal settings zijn?

Maarten

Verwijderd

mdeen schreef op 08 december 2003 @ 09:05:
[...]
Maar waarom doet SET TERM /INQUIRE dat niet?
Ik weet het.
Niet alle telnet clients gaan er even netjes mee om (met die 'SET TERM /INQ') en rapporteren gewoon 80*25 terug...

Maar als je een SET TERM/PAGE=48 en eventueel een SET TERM /INQ er achteraan geef, dan zou je EDIT ook mee moeten gaan.
Als ie dat toch niet doet (en ik weet dat dat soms ook het geval is) moet je ff binnen de help van EDIT kijken... Daar kan je ook de page-length instellen.
(die weet ik zo niet uit m'n hoofd... en heb hier thuis geen VMS-machine meer staan om het voor je na te kijken)

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Blijkbaar pikt SET TERM /INQ de regellengte toch niet goed op want in EDIT blijft alles bij hetzelfde.
De help van EDIT is ook niet erg uitgebreid (het is EDIT /EDT bij ons, /TPU bijvoorbeeld is bij ons niet geinstalleerd), de enige kans is misschien het command file (EDIT /EDT /COMMAND), maar dan moet ik eerst even op zoek gaan naar wat de commando's allemaal kunnen zijn.

Pagina: 1