Toon posts:

Computer reboot niet meer na overklok

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Allemaal,

laat ik eerst even mijn specs geven:
ASUS A7v600
512MB DDR Infineon
Athlon XP 2400+

Nou wou ik mijn computer gaan overklokken, dit ging volgens mij ook goed want ik had hem op 11x200 lopen en toen kwam ik er ineens achter dat hij niet meer wou rebooten dus ik doe mijn computer uit (met aanknop) en doe hem weer aan en hij boot wel :S.

Dus ik denk ik zal hem wel te ver hebben overgeklokt, dus ik zet hem weer wat lager op 11x166 en dan doet hij het nog steeds.

Ik heb hem nog een paar stappen lager gezet maar dit werkt ook niet, terwijl de normale snelheid 15x133 :S

weten jullie wat hier aan de hand is?

P.S. ik heb gezocht, ook op google maar daar stond alleen maar een bericht met hetzelfde probleem maar geen antwoord.

[edit] Even vergeten te zeggen maar ik heb het voltage van de core al op 1,85 volt gehad en dit werkt ook niet :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 08:26 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Doe eens een CMOS reset volgens je handleiding, inclusief stroom van je pc af, batterij eruit, jumper omzetten enzovoort. Kijken wat ie dan doet ;)

LinkedIn
Instagram

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

ReemF schreef op 08 december 2003 @ 08:34:
Doe eens een CMOS reset volgens je handleiding, inclusief stroom van je pc af, batterij eruit, jumper omzetten enzovoort. Kijken wat ie dan doet ;)
Dat zal niet veel helpen denk ik.. Dat mobo heb ik ook en heb ik ook gehad met m'n oude videokaart.. Toen ik een nieuwe had was dit probleem opeens verholpen :? Het lijkt er toch op dat het mobo de AGP bus te hoog laat draaien ofzo...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een 9600pro, dus dat is wel een vrij nieuwe. Ik heb al geprobeerd om het CMOS te legen, maar dat helpt niet :(

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 09:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu begint het pas echt vaag te worden want kon hij gewoon restarten :S. ik heb het opnieuw geprobeerd maar toen deed hij het niet meer.

ik snap er echt niks van.

[edit]
google: http://www.computing.net/cpus/wwwboard/forum/7461.html
zelfde probleem :S

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 17:02 ]

Verwijderd

Ik had hetzelfde met een oude pc van me (is nu een server) was een celeron 500 (7,5 X 66) had hem overklokt naar 600 (7,5 X 80) dat werkte. Maar als ik hoger ging en de bios uit ging dan deed hij niets meer. Ik moest dan de voeding schakelaar om zetten en daarna weer terug nu kon ik de pc weer aan zetten. Hij ging daarna altijd naar het bios toe zodat ik er nieuwe instellingen in kon zetten. Ik had de Vcore van 2V naar 2.2V geklokt. Ik hoop dat je hier wat verder mee komt.

Verwijderd

Ik kan hier nu niet uit opmaken of hij het op 133mhz ook nog steeds heeft

Verwijderd

Topicstarter
Bij 133 doet hij het normaal :S, aan de voltages ligt het ook niet want die zijn hetzelfde bij 200 als bij 133.

En ik denk niet dat je de Vcore op 2.2 Volt hoeft te zetten want hij draait op 11x166 onder zijn standaard snelheid maar dan doet hij het nog steeds niet.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 17:53 ]

Verwijderd

Wil je mij nu vertellen dat je de fsb aant het overklokken bent in stappen van 33 Mhz? Vind je het gek dat je dan de weg kwijtraakt...

Gewoon in veel kleinere stapjes gaan kijken wanneer er wat gebeurt, dan pas conclusies gaan trekken en oplossingen gaan zoeken.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Als je mijn verhaal goed hebt gelezen, zie je dat ik het niet in stappen van 33 mhz aanhet overklokken ben. ik heb hem eerst een beetje voor beetje verhoogd, ik heb hem zelfs op 140x11 gehad en toen restartte hij al niet meer, dus daar ligt het niet aan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 17:44:
Ik had hetzelfde met een oude pc van me (is nu een server) was een celeron 500 (7,5 X 66) had hem overklokt naar 600 (7,5 X 80) dat werkte. Maar als ik hoger ging en de bios uit ging dan deed hij niets meer. Ik moest dan de voeding schakelaar om zetten en daarna weer terug nu kon ik de pc weer aan zetten. Hij ging daarna altijd naar het bios toe zodat ik er nieuwe instellingen in kon zetten. Ik had de Vcore van 2V naar 2.2V geklokt. Ik hoop dat je hier wat verder mee komt.
LoL, doet me denken aan een pc die laatst in reparatie was. Precies hetzelfde probleem, en ik schoof het schuifje van de voeding ok naar rechts toe (Ik was ten einde raad, wist ik veel :P) maar voordat het schuifje op zijn plek zat ontstond er een knal die niet te beschrijven is!! Alles opgefikt....m'n kop was pik-zwart :) :o

Proobeer dus eerst maar wat anders :P de zooi opblazen is ook niet de bedoeling!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 09:33:
[...]

LoL, doet me denken aan een pc die laatst in reparatie was. Precies hetzelfde probleem, en ik schoof het schuifje van de voeding ok naar rechts toe (Ik was ten einde raad, wist ik veel :P) maar voordat het schuifje op zijn plek zat ontstond er een knal die niet te beschrijven is!! Alles opgefikt....m'n kop was pik-zwart :) :o

Proobeer dus eerst maar wat anders :P de zooi opblazen is ook niet de bedoeling!
Nee dat is niet echt de bedoeling :P

Verwijderd

Topicstarter
*KICK*

Verwijderd

Topicstarter
er word niet echt veel gereargeerd :(, maar goed ik heb ff geprobeerd om er een andere voeding in te doen.
ipv mijn 300watt zit er nu een 400watt in en dat helpt niet.

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 13:20
Wat ik heb begrepen is dat je met een fsb van 200 stabiel kunt draaien maar niet resetten. En dat gebeurd nog steeds op 140.

Lijkt me dus sterk dat het door het stressen van een onderdeel komt, eerder een bugje in de biosversie oid. Heb je al de laatste bios geflashed? Of probeer anders eens te spelen met wat instellingen.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Verwijderd

Ik ben bang dat je proc gewoon niet verder wil. De 2400+ is toch al de laatste processor met te Thoroughbred B core, vanaf 2500+ is het allemaal Barton. Ik denk dat je processor gewoon aan zijn limiet zit.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik heb laatste bios geflashed, maar dat hij niet veder kan lijkt me sterk, want ik ken meedere mensen die hem ook op 200x11 hebben gekregen, nou weet ik wel dat dat niks zegt omdat ze andere onderdelen hebben en zo, maar 140 zou toch wel moeten kunnen.

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Volgens mij komt dit doordat je een andere multiplier gebruikt dan de normale 15.0x. Zet de multiplier eens op 15.0x (default) en de FSB op 140? Dan zou die wel moeten rebooten.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het zo ff proberen! (moet eerst ff kranten lopen :( )

edit:
Ik heb het net ff geprobeerd, en het werkt wel ik kan hem op 15x140 draaien en dan kan hij wel rebooten, maar zodra ik hem hoger zet krijg ik weer hetzelfde probleem :(

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2003 16:38 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wat is er nou zo erg aan dat ie niet reboot dan? Laat hem gewoon 14/7 aanstaan, doe ik ook ;)

🖥️ | 🚗

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 11:42
ja idd, dat moet je er voor over hebben als je een lekkere overclock wil tog?

en de volgende keer niet weer een krant door me raam gooien!! dan zwaait er wat 8)7

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Verwijderd

Topicstarter
gameenergy schreef op 13 december 2003 @ 02:56:
ja idd, dat moet je er voor over hebben als je een lekkere overclock wil tog?

en de volgende keer niet weer een krant door me raam gooien!! dan zwaait er wat 8)7
He he :P Ik denk dat ik het idd maar gewoon ga doen gewoon 24/7 aan laten stana :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 09:26:
Ik ben bang dat je proc gewoon niet verder wil. De 2400+ is toch al de laatste processor met te Thoroughbred B core, vanaf 2500+ is het allemaal Barton. Ik denk dat je processor gewoon aan zijn limiet zit.
de 2600 + is er toch ook echt nog in een thoroughbred core
of ben ik nou gek ??

edit:
en ik lees net dat zelfs de 2800+ met een thoroughbred
core te koop is

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 11:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Klopt er is idd ook nog een 2600+ en een 2800+ van TB-B, deze zijn alleen op 166 ipv 133.
Pagina: 1