[NEC ND-1x00A] Hacked firmware topic (deel 2)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:02
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 19:46:
Heb net gemerkt dat CloneDVD je gewijzigde booktype niet overschrijft ;) zoals Nero dat wel doet :(

Hieronder het resultaat die DVDInfo mij geeft.

[afbeelding]
wel mooi dat ook CloneDVD niets overschrijft kwa Booktype, maar helaas werkt de booktype dvd-rom op dvd+rw niet bij mij (tenminste op xbox gecheckt, maar werkt niet), ik zou hem wel ff uittesten voordat je begint te juichen (of heb je dat al gedaan? :+ )

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb thuis wel een Xbox maar alleen de USA versie en geen probleem hoor, verder heb ik eigenlijk geen standalone DVD player om te testen :( (wacht op de komst van Kiss DP-558 :) ).

Verder is mijn Xbox niet gehacked of wat dan ook.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

recordnow max geeft aan dat hij mijn nec1300 niet ziet??

XP en Nero hebben er geen probs mee.??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 19:46:
Heb net gemerkt dat CloneDVD je gewijzigde booktype niet overschrijft ;) zoals Nero dat wel doet :(

Hieronder het resultaat die DVDInfo mij geeft.

[afbeelding]

Hahahaha, merk net dat mijn datum nog op 1998 staat |:(
Ik heb dat ook met mijn DVD+RW. Ik gebruik RecordNow max 4.5 om te branden..
Ik zet de booktype op DVD-ROM en brandt mn rw, en ik heb hetzelfde als jou...:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Media Information                            
Disc Regions are                                          1,2,3,4,5,6,7,8
Media code/Manufacturer ID                                               
Format Type                                                      UDF 1.02
Volume Name                                                   040106_1636
Application id                                                     Prassi
Implementation id                                                  Prassi
Recording Date/Time (mm/dd/yyyy)                       1/ 6/2004 16:42:08
Format Capacity                                            4.38GB(4.70GB)
Book Type                                                          DVD-RW
Media Type                                                         DVD+RW
Default DVD+RW book type                                           DVD-RW
Default DVD+R book type                                           DVD-ROM
Media Id Code Speed                                               Unknown
Available Write Descriptor                           CLV  2.4x   3324KBps
BG Format Status                                                Suspended
Data area end sector                                              23053Fh
Linear Density                                                0.267um/bit
Track Density                                                0.74um/track
Number of Layers                                                        1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:42
Wat is momenteel de beste en goedkoopste dvd-r die je kunt kopen?
Had tot nog toe de beste ervaring met that's write met mediacode leaddata01.
Maar bij Opus hebben deze schijven tegenwoordig Princo media id. En met Princo heb ik niet al te beste ervaringen. Zat zelf te denken aan die arita's (ongeveer 100 euro voor 100 stuks, mediacode ritekg04) Of toch beter wat anders halen?

ehm ja beetje off topic sorry :Z

[ Voor 17% gewijzigd door benedictuz op 09-01-2004 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 22:59
Waarschijnlijk kan je je vraag beter in [rml][ NEC ND-1x00] DVD Media compatibiliteit (deel 2)[/rml] stellen, benedictuz.

Verder vind ik de ontwikkelingen van firmwares van de NEC branders zeer interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

benedictuz schreef op 07 januari 2004 @ 12:12:
Wat is momenteel de beste dvd-r die je kunt kopen?
MAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
offtopic:
Het is hier geen media ervaring topic, maar ik maak mij een keer schuldig aan offtopic gaan omdat jouw suggestie minder goed is dan wat hij eigenlijk wilde kopen.

http://www.dvdrhelp.com/d...?selectmedia=741#comments
http://club.cdfreaks.com/...ead.php?s=&threadid=79359

Vind ik niet echt echt niet bijzonder.

RITEKG04 vind ik eigenlijk een stuk beter:

http://www.dvdrhelp.com/d...?selectmedia=275#comments & http://www.dvdrhelp.com/dvdmedia.php?selectmedia=94#comments
http://club.cdfreaks.com/...ead.php?s=&threadid=75447

[ Voor 12% gewijzigd door Sperenvanger op 08-01-2004 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

eeuh ik heb net mijn 1100 geflasht naar een 1300 (via 1.05 > 1.08v2).. Nou krijg ik bij Nero de foutmelding "Illegal media" bij een princo 4x DVD-R (als test case .. ik weet het het is niet het beste spul)..
Ligt dit nu aan het flashen, het princo DVD-R geval, of aan nero (5.5.10.28)? of allemaal? (recordnow niet de max versie al geprobeerd.. wil niet branden)
dvdinfopro geeft gewoon deze princo aan..btw

[ Voor 5% gewijzigd door henkleerssen op 08-01-2004 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Herman:

Hoe kan dit?

Ik heb de booktype op dvd-rom gezet in dvdinfopro; ik brand mijn dvd files met recordnow max 4.5

En tot mijn erg grote verbazing is de booktype vd dvd nog steeds DVD+R Terwijl hij echt op DVD-ROM staat ingesteld bij dvdinfopro!!

aaah ik baal hier echt van :'(

Weet jij mss waar dit aan ligt?

media code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Disc Regions are                                          1,2,3,4,5,6,7,8
Media code/Manufacturer ID                                    RICOHJPNR00
Format Type                                                      UDF 1.02
Volume Name                                                SWAT
Application id                                                     Prassi
Implementation id                                                  Prassi
Recording Date/Time (mm/dd/yyyy)                       1/ 8/2004 23:40:37
Format Capacity                                            3.87GB(4.15GB)
Book Type                                                           DVD+R
Media Type                                                          DVD+R
Default DVD+RW book type                                          DVD-ROM
Default DVD+R book type                                           DVD-ROM
Media Id Code Speed                                         2.4x 3324KBps
Available Write Descriptor                           CLV  2.4x   3324KBps
Data area starting sector                                          30000h
Data area end sector                                              1EF39Fh
Linear Density                                                0.267um/bit
Track Density                                                0.74um/track
Number of Layers                                                        1

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

henkleerssen schreef op 08 januari 2004 @ 11:05:
eeuh ik heb net mijn 1100 geflasht naar een 1300 (via 1.05 > 1.08v2).. Nou krijg ik bij Nero de foutmelding "Illegal media" bij een princo 4x DVD-R (als test case .. ik weet het het is niet het beste spul)..
Ligt dit nu aan het flashen, het princo DVD-R geval, of aan nero (5.5.10.28)? of allemaal? (recordnow niet de max versie al geprobeerd.. wil niet branden)
dvdinfopro geeft gewoon deze princo aan..btw
of moet ik ergens een andere dvd-r vandaan halen? Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
henkleerssen: Heb je wel deze firmware geflashed: http://etna.rpc1.org/nec/nec1100%20to%201300%201_08b.zip en niet de normale? Deze is door etna gehacked om te werken op een NEC ND-1100A

XplosiveX: De NEC ND-1300A met gehackte firmware kan niet zien of het booktype is veranderd. Probeer het eens in een andere DVD drive behalve de NEC ND-1x00A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Sperenvanger schreef op 09 januari 2004 @ 09:19:
henkleerssen: Heb je wel deze firmware geflashed: http://etna.rpc1.org/nec/nec1100%20to%201300%201_08b.zip en niet de normale? Deze is door etna gehacked om te werken op een NEC ND-1100A

XplosiveX: De NEC ND-1300A met gehackte firmware kan niet zien of het booktype is veranderd. Probeer het eens in een andere DVD drive behalve de NEC ND-1x00A.
Kijk dat was het dus! Thanks sperenvanger! .. Ik kon hem dus niet zo snel vinden op de herrie site (staat ook zoveel op .. maar meer specifiek voor de 1300) _/-\o_

edit: te vroeg gejuicht.. burnen ging goed.. maar afspelen van grote films ho maar.. :( iemand nog wat tips?

[ Voor 16% gewijzigd door henkleerssen op 09-01-2004 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Sperenvanger schreef op 09 januari 2004 @ 09:19:

ok... het blijkt niet helemaal te werken... ik krijg met kleine filmpjes (~50 mb)gebrand op die princo, gewoon beeld (lees gewoon af te spelen).. maaaar bij grote films .krijg ik CRC errors... hier nog wat aan te doen? Of is het gewoon die princo dvd-r for sure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
Princo DVD-R is nou niet bepaald kwaliteit om over naar huis te schrijven. Probeer eens RITEKG04 DVD-R schijfjes. Lijst met RITEKG04 schijfjes: http://www.dvdrhelp.com/d...arch=Search+or+List+Media

Deze kosten iets meer, maar zijn in kwaliteit vele malen beter dan Princo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb ook een NEC 1100A brander en als mijn Platinum 4x schijfjes gaan maar op 2.4x. Ik wil dus mijn brander flashen.

Ik lees hier veel over herries hackte firmwares. Maar als ik op die site kijk en naar downloads ga van de NEC 1100A dan staat er "No Downloads available for this Category.".

Het enige wat ik wil is dat mijn 4x schijfjes ook op 4x te branden zijn.
Kan iemand mij vertellen welke firmware ik nu nodig heb?

Lees nu net iets:
NEC 108v2 Special (Booktype) Holiday Edition (DOS)
Moet ik deze hebben ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:45
Kan iemand eens een kijkje nemen in dit topic. Dit gaat over een probleem wat ik heb met mn NEC 1300A, omdat in dit topic veel mensen komen die ook deze brander hebben vroeg ik me af of jullie er ook last van hebben, of nog beter een oplossing! :)

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 16:51:
Hallo,

ik heb ook een NEC 1100A brander en als mijn Platinum 4x schijfjes gaan maar op 2.4x. Ik wil dus mijn brander flashen.

Ik lees hier veel over herries hackte firmwares. Maar als ik op die site kijk en naar downloads ga van de NEC 1100A dan staat er "No Downloads available for this Category.".

Het enige wat ik wil is dat mijn 4x schijfjes ook op 4x te branden zijn.
Kan iemand mij vertellen welke firmware ik nu nodig heb?

Lees nu net iets:
NEC 108v2 Special (Booktype) Holiday Edition (DOS)
Moet ik deze hebben ?
Hier ben ik ook erg benieuwd naar, de site is momenteel offline dus daar kan ik al niet kijken. een nec1100a op 4 speed zo erg mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De NEC1100A is zowiezo een 4x brander,
de 1000a is maar een 2.4x.

Alleen door de firmware die erin zit, pakt ie niet alle schijven die 4x zijn op 4x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
Als je een beetje had gezocht en gelezen dan was je vast wel achter gekomen dat Herrie's firmware alleen voor de ND-1300A is. Echter, sinds kort is het mogelijk om van een ND-1100A een ND-1300A te maken. Als je Herrie's aangepaste firmware wilt gebruiken dan moet je niet de standaard versie van zijn site hebben, maar die van Etna: http://etna.rpc1.org/nec/index.html of een directe link: http://etna.rpc1.org/nec/nec1100%20to%201300%201_08b.zip Flashen gebeurd onder DOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOLoGIc
  • Laatst online: 05-07 14:15
Sperenvanger schreef op 09 januari 2004 @ 21:13:
Als je een beetje had gezocht en gelezen dan was je vast wel achter gekomen dat Herrie's firmware alleen voor de ND-1300A is. Echter, sinds kort is het mogelijk om van een ND-1100A een ND-1300A te maken. Als je Herrie's aangepaste firmware wilt gebruiken dan moet je niet de standaard versie van zijn site hebben, maar die van Etna: http://etna.rpc1.org/nec/index.html of een directe link: http://etna.rpc1.org/nec/nec1100%20to%201300%201_08b.zip Flashen gebeurd onder DOS.
Inderdaad! Etna heeft intussen ook de 1.09 f/w geschikt gemaakt voor 1100->1300 incl. -R support! Deze f/w versie staat bekend om de goede media support. Herrie is trouwens op vakantie, vandaar dat we niks van hem over deze hele mooie doorbraak horen.
Ik heb m'n 1100 net van de 1.08V2e geupgrade naar 1.09 en ben op dit moment een DVD-RW vol aan het schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Laatst online: 02-08 10:59
Zelf heb ik een Mitsumi DW 7801 TW. Gelijk aan de 1100A. Ik heb ook de 1.09f/w van Etna gebruikt en kan een succesvolle flash melden! Kan nu dankzij de goede media support mn Traxdata 4x DVD+R op 4 speed branden. Tevens kan ik nu DVD-R branden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier werkt het ook als een tierelier. Het flashen is gelukt en hij wordt gewoon als 1300A herkend. Straks nog even verder testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

ik heb ook mijn nec 1100a geflashed naar een 1300a, heb voor t eerst een (memorex) DVD+R op 4x gebrand, maar die wordt niet gelezen in mijn Aopen 16/48 DVD speler (plaats een schijf of een ander geschikt medium in...), de Nec zelf leest m wel :(

[ Voor 17% gewijzigd door schaduw op 11-01-2004 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:37

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ik heb dus ook een NEC-1100A en ik ben enorm tevreden met deze brander. Graag zou ik dus mijn brander willen flashen met Etna's ND1100A->ND1300A v1.09 flash zodat ik ook DVD-R kan branden. Ik heb echter een klein vraagje en kwam er niet echt uit :(

Behalve het flashen zodat ik DVD-R kan branden, moet ik ook nog wat anders hebben zodat dit inderdaad gebrand kan worden? Met ander woorden, moet ik een extra applicatie gebruiken zodat Nero of andere brandprogramma's DVD-R's kunnen branden (Bitsetting?) ?

Bij voorbaat dank :)

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen onderstaande problemen een gevolg zijn van verkeerder firmware? Ik gebruik overigens geen gehacked firmware.

Ik heb een NEC ND 1300 DVD RW en een NEC5800 DVD Rom
Tot nu kon ik zo'n beetje alles branden en ook on the fly kopiëren ging vlekkeloos.
Echter, sinds een paar dagen - en ik weet werkelijk niet wat de oorzaak is - heb ik problemen met het lezen van DVD's in zowel de RW als de DVD Rom.

Steeds ontstaat er een read error aan het eind van de CD. Ik heb Nero 6.0 gebruikt, Nero 6.3, Clone DVD. Diverse keren software verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ook met DVD decryptor zijn er problemen. Bij de ND 1300 gebruik ik fw1.6
Ik heb geen flauw idee waarom steeds aan het eind van het branden de read error verschijnt. Hierdoor is on the fly kopiëren niet meer mogelijk, maar ook een image op schijf branden geeft problemen.
Eenmaal een image op schijf geplaatst en dan branden lukt wel.

Voor de volledigheid: de nd1300 DVD rw zit als master op de primary IDE, de harde schijf als master op de secondary IDE en de nec 5800 dvd rom is slave op de secondary DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOLoGIc
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 16:48:
Kunnen onderstaande problemen een gevolg zijn van verkeerder firmware? Ik gebruik overigens geen gehacked firmware.

Ik heb een NEC ND 1300 DVD RW en een NEC5800 DVD Rom
Tot nu kon ik zo'n beetje alles branden en ook on the fly kopiëren ging vlekkeloos.
Echter, sinds een paar dagen - en ik weet werkelijk niet wat de oorzaak is - heb ik problemen met het lezen van DVD's in zowel de RW als de DVD Rom.

Steeds ontstaat er een read error aan het eind van de CD. Ik heb Nero 6.0 gebruikt, Nero 6.3, Clone DVD. Diverse keren software verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ook met DVD decryptor zijn er problemen. Bij de ND 1300 gebruik ik fw1.6
Ik heb geen flauw idee waarom steeds aan het eind van het branden de read error verschijnt. Hierdoor is on the fly kopiëren niet meer mogelijk, maar ook een image op schijf branden geeft problemen.
Eenmaal een image op schijf geplaatst en dan branden lukt wel.

Voor de volledigheid: de nd1300 DVD rw zit als master op de primary IDE, de harde schijf als master op de secondary IDE en de nec 5800 dvd rom is slave op de secondary DVD.
Als ik het goed begrijp gaan je brandprogramma's in de fout bij het branden van een dvd en maakt het niet uit of de bron dvd-rom of hdd is?
Als je aan de hardware niks veranderd hebt zit er dus iets fout in de software. Staat er niks zinnigs in de nero log?
Simpelst is gewoon (tijdelijk) een schone windows(kloon) terugladen en kijken of het probleem opgelost is.
Eventueel ook ff kijken of er geen (nieuwe) ide-drivers zijn voor je mobo (voor intel de inf installer). Als je die al hebt, probeer dan eens terug te gaan naar de standaard windows drivers. DMA zou ook aan moeten staan voor alle devices.
Ik hou zelf altijd optical devices gescheiden van harddisks. In jouw geval zou ik de dvd-rw en dvd-rom samen op secondary hangen en de hdd in z'n eentje op primary. Alleen weet ik niet zeker of dat problemen geeft bij on-the-fly branden! Eveneens gewoon proberen (simulate burn).

Het kan trouwens geen kwaad om je 1300 te voorzien van de (officiele) 1.09 f/w. Staat bekend om de (sterk) verbeterde media support. Herrie's 1.08v2 voor de 1300 is ook een goede optie. Je kan bij problemen gewoon je oude f/w terugzetten (wel backup maken tijdens flashen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOLoGIc
nwagenaar schreef op 11 januari 2004 @ 16:39:
Behalve het flashen zodat ik DVD-R kan branden, moet ik ook nog wat anders hebben zodat dit inderdaad gebrand kan worden? Met ander woorden, moet ik een extra applicatie gebruiken zodat Nero of andere brandprogramma's DVD-R's kunnen branden (Bitsetting?) ?

Bij voorbaat dank :)
Nee! Gewoon Etna's 1.08B (= Herrie 1.08v2 met 1100->1300 hack) of 1.09 (officiele 1300 1.09 met 1100->1300 hack) flashen. Daarna zien je brandprogs gewoon een dual format brander.
Dat bitsetting gedoe is een extra optie om dvd+r(w) een mediatype veld dvd-r of dvd-rom te laten bevatten. Was voorheen niet mogelijk met originele nec drives. Is bedoeld om oudere spelers te helpen die geen +r kunnen.
De "booktype" optie in Nero werkt trouwens niet met de aangepaste nec! Die optie gewoon uitvinken en booktype met dvdinfo zetten voordat je met nero gaat branden.

[ Voor 3% gewijzigd door nOLoGIc op 13-01-2004 06:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:49
Ik hoop eigenlijk dat er snel een 1.09 versie met booktype setting optie komt...

Iemand een idee hierover? Herman misschien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOLoGIc
Mr Magic schreef op 13 januari 2004 @ 08:48:
Ik hoop eigenlijk dat er snel een 1.09 versie met booktype setting optie komt...

Iemand een idee hierover? Herman misschien? :)
Die is op vakantie dacht ik.
NEC heeft intussen alweer 1.0A voor de 1300 beschikbaar. Etna gaat vandaag kijken of die ook weer voor de 1100 te hacken is (incl. -R).
Het bitsetting gedeelte wordt door een derde persoon (BronKowTech45) gemaakt en Herrie verwerkt dat in zijn mods. Zullen we nog even op moeten wachten vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

nOLoGIc schreef op 13 januari 2004 @ 09:16:
[...]

Die is op vakantie dacht ik.
NEC heeft intussen alweer 1.0A voor de 1300 beschikbaar. Etna gaat vandaag kijken of die ook weer voor de 1100 te hacken is (incl. -R).
Het bitsetting gedeelte wordt door een derde persoon (BronKowTech45) gemaakt en Herrie verwerkt dat in zijn mods. Zullen we nog even op moeten wachten vrees ik.
eeuh dat heeft die toch al gedaan met http://etna.rpc1.org/nec/...1_0a%207%20(1_61)%20f.zip ? is gisteren aangepast.. of heb ik het fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuno
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb nu dus mijn 1100A geflashed naar 1.09, en heb geprobeerd om 2x een dvd te branden, 2 DVD-R van Princo, eerste keer had ik het geprobeerd met alcohol 120% maar die begon niet eens met het branden. Daarna had ik het met NERO geprobeerd, en die had wel succesvol gebrandt, maar ik kan het nu in geen één DVD lezer lezen. Het zegt dat er geen media in zit, terwijl ik toch zeker weet dat er wel gebrandt is (heb gekeken naar de onderkant van de DVD, die voor de helft gebrandt was).

Iemand hiervoor een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een dell 1100a geld dit hele topic hier ook voor? of stel ik dubbele vragen? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuno
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb ook de DELL versie, maar daar zal het volgens mij niet aan liggen. Bij mij is het in ieder geval succesvol geflasht. Ik heb er ook zelfs een DVD-R mee gebrandt, maar wordt door geen een speler gelezen.

[ Voor 26% gewijzigd door Cuno op 15-01-2004 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOLoGIc
henkleerssen schreef op 14 januari 2004 @ 22:06:
[...]

eeuh dat heeft die toch al gedaan met http://etna.rpc1.org/nec/...1_0a%207%20(1_61)%20f.zip ? is gisteren aangepast.. of heb ik het fout?
Dat heeft hij inderdaad gisteren al gedaan, net als mijn post van gistermorgen is :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er eigenlijk al gehackte firmwares voor nd-2500???
Dit vroeg ik me af omdat ik deze brander sinds gisteren heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

ik heb nu probelemen nadat ik 1.08v2 heb geflashed.

dat ik nu bij het branden van dvdr steeds 100% cpu speed

iemand die ditzelfde probleem ook heeft?

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOLoGIc
DancePlaza schreef op 16 januari 2004 @ 11:59:
ik heb nu probelemen nadat ik 1.08v2 heb geflashed.

dat ik nu bij het branden van dvdr steeds 100% cpu speed

iemand die ditzelfde probleem ook heeft?
Na het flashen wordt de brander opnieuw geinstalleerd. Kan best dat DMA nu dus uit staat. Ff checken dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

nOLoGIc schreef op 16 januari 2004 @ 12:30:
[...]

Na het flashen wordt de brander opnieuw geinstalleerd. Kan best dat DMA nu dus uit staat. Ff checken dus...
hmm.. als ik bij apparaatbeheer kijk en dan de eigenschappen heb ik 5 tabbladen

algemeen eigenschappen dvdregio volumes stuurprogramma

maar geen optie om dma aan of uit te vinken

ik draai xp + sp1

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

staat ook onder IDE ATA/ATAPI devices.. niet onder de brander zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOLoGIc
henkleerssen schreef op 19 januari 2004 @ 10:21:
staat ook onder IDE ATA/ATAPI devices.. niet onder de brander zelf..
..en wel onder de primary en secondary channel 2e tabblad (iig bij mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 22:39
Ik heb op een Franse firmware site (http://www.fdrsoft.fr.fm) vernomen dat er een nieuwe firmware voor de Nec 1300A uit is, namelijk versie 1.42.
Hij is te downloaden op:
http://www.fsc-pc.de/supp...31282&LG=EN&Info=Download

Op de site van Nec is nog niks over deze firmware te vinden. Gebruiken op eigen risico !!

Nu wachten op Herrie voor aanpassen firmware !! ;)

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:03

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Topicstarter
arutten schreef op 25 januari 2004 @ 01:13:
Ik heb op een Franse firmware site (http://www.fdrsoft.fr.fm) vernomen dat er een nieuwe firmware voor de Nec 1300A uit is, namelijk versie 1.42.
Hij is te downloaden op:
http://www.fsc-pc.de/supp...31282&LG=EN&Info=Download

Op de site van Nec is nog niks over deze firmware te vinden. Gebruiken op eigen risico !!

Nu wachten op Herrie voor aanpassen firmware !! ;)
Is OEM firmware voor Fujitsu Siemens PC's!

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Ok ik heb dus het probleem met mijn NEC 1000a gelfasht naar een 1300a:

Elke keer als ik een dvd wil schrijven op 4x dan geeft hij een error aan: caribitation error ofzo :S iemand endig idee wat dit inhoud ?

Ik heb Platium 4x en ARITA 4x gebruikt met dit probleem...

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 12:08
Even voor alle duidelijkheid, ik heb nu een NEC 1100a, als ik daar die 1.08B1 firmware inflash zou het een 1300 moeten zijn? waar vind ik anders die 1.09 versie waar jullie het over hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
_-= Erikje =-_ schreef op 25 januari 2004 @ 20:36:
Even voor alle duidelijkheid, ik heb nu een NEC 1100a, als ik daar die 1.08B1 firmware inflash zou het een 1300 moeten zijn? waar vind ik anders die 1.09 versie waar jullie het over hebben?
die firmware werkt nog niet helemaal lekker ik zou er even mee wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 23:00
Ik volg nu beide topics alleen ik snap nog niet precies wat ik moet doen.
Ik heb een Nec 1100a zie plaatje:

http://www.dutch-ict.net/nec.jpg

is het nu de bedoeling dat ik eerst een officiele 1.09 installeer in dos en dat de etna hacked version daarna gedaan word (zoja welke versie dan)?

Ik heb me net aangemeld bij henk, maar nog steeds geen downloads voor de nec 1100a erg vaag.

Wie kan mij nu kort en krachtig vertelen wat te doen? Ik weet inmiddels wat dat boekmarking doed alleen bitsetting niet.

ALvast bedankt!

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Possible schreef op 25 januari 2004 @ 19:35:
Ok ik heb dus het probleem met mijn NEC 1000a gelfasht naar een 1300a:

Elke keer als ik een dvd wil schrijven op 4x dan geeft hij een error aan: caribitation error ofzo :S iemand endig idee wat dit inhoud ?

Ik heb Platium 4x en ARITA 4x gebruikt met dit probleem...
Ik heb mijn 1000a ook 1300a gemaakt ( n108V2e) plus en min media branden dus.

Jou probleem ligt aan de media, ook ik heb dat probleem dat een aantal merken niet lekker op 4x branden. b.v Traxdate 4x ongeveer 60% kan ik op 4x branden de rest gewoon op 2.4 dus als je een error krijg gewoon op 2.4 branden.
Gewoon kwestie van kijken wat voor jou het beste brand enne het forum lezen tav Media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroendevries schreef op 27 januari 2004 @ 14:57:
Ik volg nu beide topics alleen ik snap nog niet precies wat ik moet doen.
Ik heb een Nec 1100a zie plaatje:

http://www.dutch-ict.net/nec.jpg

is het nu de bedoeling dat ik eerst een officiele 1.09 installeer in dos en dat de etna hacked version daarna gedaan word (zoja welke versie dan)?

Ik heb me net aangemeld bij henk, maar nog steeds geen downloads voor de nec 1100a erg vaag.

Wie kan mij nu kort en krachtig vertelen wat te doen? Ik weet inmiddels wat dat boekmarking doed alleen bitsetting niet.

ALvast bedankt!
Download de edna N108V2e daarmee kun je plus en min media branden.. de 1000a-1100a-1300a zijn hetzelfde.. je gebruikt dus 1300 FW

verder niets.. als alleen een backup van je 1100a staat in het dos progie..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendevries
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 17:37:
[...]

Download de edna N108V2e daarmee kun je plus en min media branden.. de 1000a-1100a-1300a zijn hetzelfde.. je gebruikt dus 1300 FW

verder niets.. als alleen een backup van je 1100a staat in het dos progie..
Heb op http://etna.rpc1.org/nec/index.html gekeken naar een file n108V2e ben ik scheel ofzo want ik kan m dus niet vinden. <b>je gebruikt dus 1300 FW<b> Wat bedoel je daar mee?

Alvast bedankt voor je inzet!

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Laatst online: 02-08 10:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendevries
Het is gelukt!

Ik hoor nu veel over booktype bitsetting wat is het nou precies?
Als je een dvd+r brand zet je dan een extra dvd-r read veld erbij ofzo?
Las dat jullie veel dvd-rom als book type gebruiken waarom?

Het is correct dat nero dit niet snapt en dat je record max moet gebruiken?

HUmmz te vroeg gezuigd krijg geen 1 dvd -r goed gebrand hoe zit het nu met die bitsetting booktype??

[ Voor 205% gewijzigd door jeroendevries op 05-02-2004 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Laatst online: 12-09 15:52
jeroendevries schreef op 28 januari 2004 @ 14:11:
Het is gelukt!

Ik hoor nu veel over booktype bitsetting wat is het nou precies?
Als je een dvd+r brand zet je dan een extra dvd-r read veld erbij ofzo?
Las dat jullie veel dvd-rom als book type gebruiken waarom?

Het is correct dat nero dit niet snapt en dat je record max moet gebruiken?
ik probeer hier nu ook info over te vinden, maar er zijn gewoon teveel posts in die nec topics :D zoek me een ongeluk

ik begrijp dat je bv voor xbox-samsung drive je book type op dvd-rom moet gooien met dvd+r...
hier kwam ik achter omdat ik net m'n 1100a vervangen heb voor een 1300. brand ik 2x een xbox iso, werken ze allebij niet.... blijkt dus aan de booktype te liggen.

btw, ik probeer nu op die ene site de gehackte 1.08 te downen waar die bitsetting inzit, maar dat inlog gebeuren is gaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 14:39

Imhotep

The Dark Side

ff een vraagje.

Ik heb hier nu 2 versies liggen.
1.09 en 1.08b

welke kan ik nu het beste gaan gebruiken?
heb verschillende keren gelezen dan de 1.09 nog niet volledig getest is e.d.
en wisselende resultaten geeft.

iemand hier ervaring mee?

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Palf
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 09:38
Hermanvh schreef op 25 januari 2004 @ 10:58:
[...]

Is OEM firmware voor Fujitsu Siemens PC's!
uhm ik heb dus deze firmware in mn 1300a getrapt en kan er geen 1.0x meer overheen zetten want die zien mn brander niet..hoe kan ik dit nog oplossen? (als dit op te lossen is)

[edit]
heb inmiddels via dos geflashed en die zooi is er weer uit

[ Voor 50% gewijzigd door Lord Palf op 02-02-2004 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 22:39
Ik had ook mijn Nec 1300 met de Fujitsu Siemens firmware geflashed en kon dus ook geen gebruik meer maken van booktype aanpassingen. Vlug weer terug naar 108v2 van Herrie. Ik was wel erg tevreden met de curves in dvdinfopro met Arita dvd-r 4x (Ritek G04).

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Platinum +R 4x wordt niet herkend met de "108v2 Special".

Ik zit met het volgende probleem:
Mijn Platinum schijfies worden na ongeveer één dag niet meer herkend door mijn NEC1300 met de vermelde firmware. Opnieuw flashen lost het probleem direct op, maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik om de ene dag moet flashen?

Ben zeer te spreken over de booktype setting en wil dus eigenlijk niet met een andere firmware werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg de melding POWER CALIBRATIE FOUT in Nero,
Ook krijg in de melding in Alcohol 120% { Power Calibration Area is Full }
Weet iemand hier de oorzaak van en evt. een oplossing?

Ik heb al een half uur gezocht op dit forum maar niks hier over gevonden.

BVD Ed

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Ik gebruik nu dus ook "108v2 Special".

Maar in deze versie worden mijn lege dvd's niet meer herkent (Traxdata)

Voorheen gebruikte ik v 1.7, en als ik die weer terug flash is er niks aan de hand. Maar het kan toch niet zo zijn dat ik met nieuwere versies niet meer de functionaliteit heb uit de oude? :?

Want ik il wel graag die 108v2 special gebruiken, maar als hij mijn lege dvd's niet pakt, dan werkt het ook niet.
Krijg namelijk de melding dat de dvd niet leeg is, terwijl ze dat wel zijn. Maar als ik dus terug ga naar 1.07 is er niks aan de hand!

Herman...?

[ Voor 3% gewijzigd door Qosmic op 04-02-2004 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 21:16:
Ik krijg de melding POWER CALIBRATIE FOUT in Nero,
Ook krijg in de melding in Alcohol 120% { Power Calibration Area is Full }
Weet iemand hier de oorzaak van en evt. een oplossing?

Ik heb al een half uur gezocht op dit forum maar niks hier over gevonden.

BVD Ed
Welke schijfjes? Waarschijnlijk brakke Princo of Emtecs?

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Qosmic schreef op 04 februari 2004 @ 22:13:

Voorheen gebruikte ik v 1.7, en als ik die weer terug flash is er niks aan de hand. Maar het kan toch niet zo zijn dat ik met nieuwere versies niet meer de functionaliteit heb uit de oude? :?

Want ik il wel graag die 108v2 special gebruiken, maar als hij mijn lege dvd's niet pakt, dan werkt het ook niet.
Krijg namelijk de melding dat de dvd niet leeg is, terwijl ze dat wel zijn. Maar als ik dus terug ga naar 1.07 is er niks aan de hand!

Herman...?
Ik heb meerdere mensen met dit probleem gehoord :( Heb je 1.0A al geprobeerd?

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hermanvh schreef op 05 februari 2004 @ 19:01:
[...]

Ja inderdaad princo en datawrite; zou het daar aan liggen?
Het is toch wel tipsch dat het van de een op het ander moment gebeurd met zeker 15 stuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
[...]

Ik heb meerdere mensen met dit probleem gehoord :( Heb je 1.0A al geprobeerd?
Nee, maar ik kijk nu ff op de site en zie hem er ook niet tussen staan.
Ik heb btw een NEC1300a dvd brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 19:34:
[...]

Ja inderdaad princo en datawrite; zou het daar aan liggen?
Het is toch wel tipsch dat het van de een op het ander moment gebeurd met zeker 15 stuks.
Weet je wat ik raar vind op 2 speed branden ze wel!! princo 4x
Gebruik nu ook een andere firmware nl. 1.07v van Herman maar geen verschil.
Voorheen1.05f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er echt niemand een idee waarom mijn drive steeds opnieuw geflashed moet worden voordat die platinums herkend worden? Geen probleem met MMORE DVD+ RW

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 15:33
Hoi,

Ik heb een probleempje met het flashen van mijn firmware. Ik krijg de melding "Target drive is not found." Ook bij het proberen van andere firmwares krijg ik dit probleem.
Ik heb ook geprobeerd om via een bootdisk the flashen. Als ik dat doe dan gebeurd er niets. Geen error en geen flash. Springt gewoon terug naar a:/

Mijn NEC-1300A werkt op dit moment goed met 105 (van herrie). Alleen een nieuwe spindle gekocht die niet werken met deze firmware!

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Apple en Joppiesaus all the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Probleem is opgelost.
Den Brander is naar den mallemoer. gelukkig in de garantietijd.
Probleem komt vaker voor aldus de verkoper.
Een nieuwe NEC 1300 gehad en we kunnen weer

Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of deze dvd -r van Intenso het doet in Nero?

00000000 00 42 00 00 01 40 C1 FD 9E D8 50 00 02 89 0E 13 .B...@....P.....
00000010 87 88 80 00 03 4E 41 4E 59 41 20 00 04 50 31 38 .....NANYA ..P18
00000020 36 31 00 00 05 88 80 00 00 00 01 00 00 00 00 00 61..............

- Ik krijg trouwens in Nero 5.5.10.13 (nec versie) een fout bij het branden van TSvideo files op bovenstaande -R dvd. Krijg nl de melding Illigal media?

- En als ik een +R brand die 4x speed ondersteund is het maximum maar 2x speed?

Nero 6.00.28 werkt niet met dvd-video files als ik wil gaan branden, dan wordt het burning icoontje niet actief. Deze blijft licht grijs, dus niet geactiveerd!

Iemand een idee?

oh ja ik heb firmware 1.08 op mijn nec1300A

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Laatst online: 18-08 21:46

NiMu83

AFCA

Ik heb een nec 1300A, maar telkens als ik een dvd brand (wat altijd succesvol verloopt) kan ik hem daarna niet meer opnieuw inlezen met bijvoorbeeld DVD Shrink of zo'n programma. Ik krijg dan meestal zo'n beetje op 80% een CRC error.
Ik heb al verschillende firmwares geprobeerd maar dit schijnt niet te helpen.
Ik gebruik Platinum dvd's. Iemand anders die precies dezelfde brander + dvd's gebruikt heeft hier geen last van.

Ligt dit aan de brander, computer, kabels of aan iets anders?

[ Voor 3% gewijzigd door NiMu83 op 15-02-2004 23:42 ]

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

heeft iemand een link naar een originele 1100a firmware, van NEC zelf?
ik heb beide versies van de 1100-->1300 firmwares geprobeerd en (volgens mij de nieuwste) 1.H1 7 (1.43), allen van http://etna.rpc1.org/nec/

Maar de dvd+r's worden niet gelezen in mijn aopen dvdspeler, vóór ik geflashed had, werkte dezelfde dvd's wel. Het maakt niet uit of ik 2.4x of 4x brand,
dus ik wil graag de originele firmware terug en ik kan het backupje niet meer vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie kan me nu ff uitleggen hoe ik een nieuwe firmware doe flashen op mijn nec100a. ik werk met win xp en heb dus geen dos. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn NEC met de 1.08v2 geflashed. Mijn Arita DVD+R 2.4 kon ik zonder problemen als dvd-rom branden. Nu heb ik echter de 4 speed, en hiermee werkt de booktype setting niet meer. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Het is trouwens een Nec-1300a

Heb nu al diverse brandprogramma's geprobeerd, blijft dvd+r. Volgens DVDinfopro is dvd-rom branden niet ondersteund.

Ook nog Recordnow geprobeerd, geen dvd-rom

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2004 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimmy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06-2022
wie kan me nu ff uitleggen hoe ik een nieuwe firmware doe flashen op mijn nec100a. ik werk met win xp en heb dus geen dos.
Met een bootdisk, staat op de bovengenoemde sites precies uitgelegd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 11:21
Qosmic schreef op 04 februari 2004 @ 22:13:

Herman...?
ja sorry waar deze quote het is een beetje oud, maar ik wil toch echt weten welke versie je van 1.07 gebruikt, want ik heb zoveel versies gebruikt en geen 1 taxdata dvdtje gebrand tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Uhh, ligt het aan mij of ligt de site plat? (www.herrie.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer1979
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
bbbrumbrum schreef op 15 maart 2004 @ 16:56:
Het ligt aan jou, hier doet ie het prima :)

[ Voor 1% gewijzigd door killer1979 op 15-03-2004 17:00 . Reden: typo ]

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Scholl
  • Laatst online: 17-07 13:08
bbbrumbrum schreef op 15 maart 2004 @ 16:56:
De chello DNS server kan de hostname niet vinden, die van zonnet doet t wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
En wat is het adres van die DNS-server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brainpower schreef op 15 februari 2004 @ 23:42:
Ik heb een nec 1300A, maar telkens als ik een dvd brand (wat altijd succesvol verloopt) kan ik hem daarna niet meer opnieuw inlezen met bijvoorbeeld DVD Shrink of zo'n programma. Ik krijg dan meestal zo'n beetje op 80% een CRC error.
Ik heb al verschillende firmwares geprobeerd maar dit schijnt niet te helpen.
Ik gebruik Platinum dvd's. Iemand anders die precies dezelfde brander + dvd's gebruikt heeft hier geen last van.

Ligt dit aan de brander, computer, kabels of aan iets anders?
Had ik ook, m'n oude DVD-lezer weer in de pc gezet en die leest de zonet gebrande DVD's wel foutloos en andere standalone DVD-spelers doen het ook prima. Ligt aan de brander zou ik zeggen. Bij mij betreft het DVD+RW schijfjes van Philips en O2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Hermanvh,

ik heb het probleem dat ik mijn bulkpaq dvd+r niet op 4x speed gebrand krijg. Nu heb ik de laaste hacked firmware in mijn nd1300 zitten.

Heeft uw een oplossing hiervoor?

thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Targeter
  • Laatst online: 06-09 14:06
hey, domme vraag misschien, maar als ik eenmaal mn 1100a naar 1300a geflasht heb, kan ik daarna alle 1300 firmwares gebruiken? of moet ik echt speciaal voor de 1100 gehackte firmwares pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 06:47
vermoedelijk het laatste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een dell computer
Met de NEC ND-1100A brander.

Ik kan niet branden want hij vindt de dvd-r niet.
Nu wil ik flashen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Want moet ik doen?
Welke firmware moet ik nou pakken? welke site?

Hoe moet ik flashen? wil naar 1300 A

Zou iemand me kunnen vertellen vanaf stap1 wat ik moet doen.
Ik heb namelijk minimale kennis van dit soort dingen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeNNy
  • Laatst online: 01-09 16:46
schaduw schreef op 20 februari 2004 @ 17:48:
heeft iemand een link naar een originele 1100a firmware, van NEC zelf?
ik heb beide versies van de 1100-->1300 firmwares geprobeerd en (volgens mij de nieuwste) 1.H1 7 (1.43), allen van http://etna.rpc1.org/nec/

Maar de dvd+r's worden niet gelezen in mijn aopen dvdspeler, vóór ik geflashed had, werkte dezelfde dvd's wel. Het maakt niet uit of ik 2.4x of 4x brand,
dus ik wil graag de originele firmware terug en ik kan het backupje niet meer vinden :(
Mocht je em nog nodig hebben, mail me ff op clan_dbg@hotmail.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 14:27:
Beste Hermanvh,

ik heb het probleem dat ik mijn bulkpaq dvd+r niet op 4x speed gebrand krijg. Nu heb ik de laaste hacked firmware in mijn nd1300 zitten.

Heeft uw een oplossing hiervoor?

thanx!
Iemand anders die mij hiermee kan helpen, ik kan er nergens verder wat over vinden?

please help..!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Mijn Bulkpaq DVDs werden ook niet op 4x gefikt.. toen kwam ik er ook achter hoe slecht deze dvds waren; weet zo de mediacode niet meer.. maar heb alles nog op 2.4x gefikt en toen overstapt op andere dvds..

Je kunt wel handmatig je mediacode in de bios zetten met een hexeditortje, maar zover wilde ik toch niet gaan.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krypt schreef op 18 maart 2004 @ 15:08:
Mijn Bulkpaq DVDs werden ook niet op 4x gefikt.. toen kwam ik er ook achter hoe slecht deze dvds waren; weet zo de mediacode niet meer.. maar heb alles nog op 2.4x gefikt en toen overstapt op andere dvds..

Je kunt wel handmatig je mediacode in de bios zetten met een hexeditortje, maar zover wilde ik toch niet gaan.
hmmmmm, da's jammer dat ze niet op 4x speed kunnen. Zijn het echt zulke bagger dvd's dan?

Iemand nog meer info hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus ook een NEC ND133a oem! werkte perfect tot voor een week geleden! stond op Sec Mas, draaide op firmware 108 (zonder toevoegingen, 'schoon' 108 dus) maar hij werkt niet meer.

Heb al een aantal FW's (firmware) erin gehad, maar welk is het best voor de oem versie en/of wie wil zo vriendelijk zijn ff een originele bin file op te slaan uit zijn/haar brander.

Het liefst wil ik de 108 versie van de FW weer terug voor de oem-versie van de NEC ND 1300A!!

Prob is dus dat alleen CD's (audio origineel, data origineel, CD-R/RW etc) nog uitgelezen cq gebrand kunnen worden, maar dvd's herkennen etc etc het werkt niet.

Wie heeft er tips of een orig opgeslagen FW'tje voor bovenstaand type.

Geeviz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 01:22:
Ik heb dus ook een NEC ND133a oem! werkte perfect tot voor een week geleden! stond op Sec Mas, draaide op firmware 108 (zonder toevoegingen, 'schoon' 108 dus) maar hij werkt niet meer.

Heb al een aantal FW's (firmware) erin gehad, maar welk is het best voor de oem versie en/of wie wil zo vriendelijk zijn ff een originele bin file op te slaan uit zijn/haar brander.

Het liefst wil ik de 108 versie van de FW weer terug voor de oem-versie van de NEC ND 1300A!!

Prob is dus dat alleen CD's (audio origineel, data origineel, CD-R/RW etc) nog uitgelezen cq gebrand kunnen worden, maar dvd's herkennen etc etc het werkt niet.

Wie heeft er tips of een orig opgeslagen FW'tje voor bovenstaand type.

Geeviz
firmware 1.07 flashen, via herman's site.
Had probleem met dvd's, toen eerst 1.08, daarna 1.0a geprobeerd, maar met bijde versies werden er geen dvd's meer herkend :(
terug flashen naar 1.07 bleek wel te werken...
althans, dvd's worden herkend, alleen problemen met arita's, op 't eind gaan ze de mist in. Heb wat Philips besteld, en ga daarmee 's proberen.

anders weg 1300, en koop een 2500
( geef NEC nog 1 kans .... :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

ik heb, dankzij LeNNy Dee weer de originele firmware voor mn 1100a en mn DVDtjes zijn weer leesbaar! jeeej!!
kan alleen niet branden op 4x, terwijl ik toch 4x media gebruik en de 1100a eigenlijk een 4x brander zou moeten zijn :/
maar goed, ik heb alle tijd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:15
schaduw schreef op 20 maart 2004 @ 18:30:
ik heb, dankzij LeNNy Dee weer de originele firmware voor mn 1100a en mn DVDtjes zijn weer leesbaar! jeeej!!
kan alleen niet branden op 4x, terwijl ik toch 4x media gebruik en de 1100a eigenlijk een 4x brander zou moeten zijn :/
maar goed, ik heb alle tijd 8)
De 1100A is met de originele firmware erg kieskeurig wat media(codes) betreft. Ricoh's van Fuji en Memorex doen het hier perfect op 4x. Let dus bij aanschaf op de mediacodes van de DVD's.

[ Voor 7% gewijzigd door waslijn op 20-03-2004 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

ik heb memorex 4x dvd+r's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:15
schaduw schreef op 20 maart 2004 @ 21:26:
ik heb memorex 4x dvd+r's :)
Maar die kunnen verschillende mediacodes hebben, ff met dvd info kijken welke code ze hebben. Ricoh's zouden op 4x moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, de juiste vraag:

Apparaat: NEC 1100

Probleem: leest geen dvd meer (dvd-/rw originele etc)

cd's lezen gaat nog wel.

Oplossing: = ??

Ik zou graag willen weten wie nog meer een NEC 1100 hebben (met het liefst nog de orig Firmware!!) en die ze dan ff willen opslaan en mailen.. zodat ik even de originele firmware er in kan zetten en proberen..

andere oplossingen zijn ook welkom.

Geeviz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de site doet het hier gewoon

krijg alleen tijdens het flashen een foute melding dat ie de bin niet kan lezen terwijl ik er al 2 geprobeerd heb :s

k flash hem btw via dos dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhan
  • Laatst online: 14-08 11:21
probeer het 2 keer achter me kaar
en mensen koop geen mam-e zelfs princo is beter.
De brandspeed van mam-e is perfect 4.1x maar als het erop aan komt om de dvd te kijken of nog een keer on the fly kopie te maken, geeft die alleen maar read errors ik hoorde van iedereen goede reacties enz. maar ja........

Niet goeie dvd-r

-princo
-Mam-e Mitsui
-Datawrite rood en geel

Goeie dvd-r

-Ritek g-04 (DE Orginele (geen traxdata ofzo)

goieie dvd+r
platinum

ik ben een aanhanger van dvd-r want ik heb al heel lang dvd branders en - was toch 1 van de eerste daarom. Maar ik ga nu ook wat goedkopere merken uiproberen zoals; DVD-R 4X AZO DYE PRINTABLE CAKEBOX 25 en DVD-R 4X PRODISC PRINTABLE CAKEBOX 25.

Iemand al ervaring met Lead data met de nec. (ook firmware aangeven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Laatst online: 12-09 20:53
w00t ik heb er 1 besteld, hoop geen problemen te hebben net zoals een paar mensen hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik heb wat dvd+r -en en mn speler leest alleen dvd-r -en. Die bitsetting zou dus ideaal zijn. Ik kan alleen nergens een guide of wat vinden over hoe dit te doen.. Ik heb nu firmware 1.0A

Voor zover ik begrijp moet ik
* flashen naar 1.08v2 van herrie.org
* dan met dvdinfopro ergens booktype veranderen
* dan met recordnow max dvds branden

Ik heb echter nog nooit met deze programma's gewerkt. Kan iemand mij meer over deze programma's vertellen?
En mis ik nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
  • Laatst online: 28-08 17:27
ik heb dit draadje al een tijdje niet meer gevolgd omdat alles goed werkte bij mij.
Ik heb nu een dvd+rw 4x die maar op 2.4 wilt branden. Ik heb al verschillende firmware's gebruikt.

Is er nog ondersteuning mbt nieuwe releases van firmware van de 1300?

zo ja ik heb dit schijfje

Media code/Manufacturer ID PHILIPS 041

en dit is de code

00000000 08 02 00 00 92 0F 04 00 00 03 00 00 00 25 B6 FF .............%..
00000010 00 00 00 00 00 00 00 50 48 49 4C 49 50 53 00 30 .......PHILIPS.0
00000020 34 31 00 39 23 00 9F 7C 5C 02 28 00 9A 7E 70 02 41.9#..|\.(..~p.
00000030 28 00 A0 7B 68 02 28 04 04 20 E0 00 F0 00 00 00 (..{h.(.. ......

Mocht er nog een release uitkomen dan zou ik graag zien dat deze word meegenomen op 4 speed

TIA
Pagina: 1 2 3 Laatste