Toon posts:

Abit NF7-S en Zalman 7000A-Cu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik eindelijk dacht dat ik eruit was, lees ik op de abit site dat de Zalman 7000A-Cu niet op de Abit NF7-S past.

Ik ben er al achter gekomen dat de voor rev 1.2 er niet 4 mounting holes op zaten, en bij de rev. 2. wel, maar ze zeggen dat ie ook niet compatible is met de rev.2
Maar ik heb wel op een duiste OC site gelezen dat als je de mouting clip verbuigt, dat hij dan wel past, maar voor de rest maar weinig info over de combinatie van deze cooler op dit mobo.

Dus ik vroeg me af:
zijn er hier op GoT mensen die een Zalman 7000A-Cu op een NF7-S hebben gezet (of geprobeert hebben)

Verwijderd

Heb je de site van Zalman al bekeken ?

http://www.zalman.co.kr/e...motherboard_list_eng.html

Alle list van compatible socked 462 mobo's. Bij jouw mobo staat Incompatible dus past hij volgens Zalman niet. Maar zoals jij zegt een duitse OC site zegt dat het past na wat aanpassingen. Ik zou het persoonlijk niet doen te risky neem gewoon een andere koeler :)

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:20

ken

Hi

De 7000A past standaard niet op de NF7-S. Na wat modden is dit echter geen probleem. Ik heb deze combo ook en ben er erg tevreden over :)

Wat ik gedaan heb:

Afbeeldingslocatie: http://home2.telebyte.nl/~wing/1.jpg

Je ziet hier hoe de normale clip eruit ziet. Er zit 2 gaten. AMD CPU gebruikt het eerste gat (vanuit het midden bekeken)

Afbeeldingslocatie: http://home2.telebyte.nl/~wing/2.jpg

Aan deze kant (links) past het niet. Dit komt omdat de condensators ervoor zitten.

Je moet nu 2 dingen doen om deze passend te krijgen

1: Dremel/Zaag een klein stuk van de clip eraf (Gat wat je dus niet gebruikt mag je eraf zagen) Je ziet op deze foto dat er een stuk van de clip eraf is (gele rechthoek op de foto)

2: Veil een klein stuk van het aluminium stukje wat aan je moederbord vastkomt. (rode lijn in het plaatje)

Nu past alles mooi op een NF7-S :)

1 Nadeel: Deze koeler kan je dus niet meer gebruiken voor een P4 CPU

Hoop dat het duidelijk is. Anders hoor ik het wel ;)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

Topicstarter
kijk daar heb ik wat aan _/-\o_

hartstikke bedankt, duidelijk uitgelegt, heb er nu goed vertrouwen in :D

ik moet die cooler gewoon hebben :9

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:20

ken

Graag gedaan :)

De mod steld eigenlijk weinig voor. Binnen 10min ben je klaar
Ik ben zelf erg tevreden met deze cooler.

Koelt goed, is stil en ziet er cool uit :)

succes

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Je moet gewoon de blauwe en zilveren beugels omdraaien en aan de kant waar de condensators zitten een stukje van de clip afzagen met een ijzerzaag. Zo zit ie ook weer perfect in het midden :)

Zo heb ik 't gedaan. Ga in geen geval condensators beugen enzo.

[ Voor 4% gewijzigd door xabre16v op 09-12-2003 15:07 ]

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Misschien een zinloze kick voor de meesten, maar het is misschien wel handig dit erbij te zetten voor mensen die searchen voor deze combo van moederbord en koeler.

Het past wel zonder IETS te modden!

• 2 dingen zijn anders, de blauwe en de alu beugels zijn omgewisseld.
• Als je de koeler hierop zet moet aan de linkerkant (blauwe beugel nu, die is iets smaller) het buitenste gaatje gepakt worden en aan de andere kant de binnenste.
De beugel buigt nu een heel klein beetje de condensator opzij, maar dat is maar heel weinig

[sub]Een NB32J northbridge koeler wringt een klein beetje met de 7000a maar met wat heen en weer schuiven en 1 pinnetje tussen de vinnen lukt dat ook goed :)

Je hebt voor deze combo wel meer ruimte boven je moederbord nodig dan bij veel andere moederborden.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
hallo,

ik was net aan het zoeken. Ik had deze koeler besteld zonder eigenlijk eerst goed te kijken of hij past op mijn Nf7-s rev 2.0.

Ik heb hem al besteld en betaald bij www.eynstein.nl

ik heb trouwens ook mijn lawaaiige NB koeler vervangen door zo'n zalman blokje. deze is niet te hoog? en zit niet in de weg??? iemand die hier ervarginen mee heeft?

dan zal ik verder maar eens in die clip van zalman 7000 gaan zagen, dan moet het lukken, als het pas met mijn NB koeler.

En als ik van te voren zie dat hij echt niet gaat passen, kijk ik of ik hem terug kan sturen en anders verkoop ik hem wel :).

ik wacht op reacties

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Even een schopje, ik ben van plan om deze koeler aan te schaffen voor mijn NF7-s, maar ik vroeg me af of er wel genoeg ruimte is voor de voeding? De socket zit namelijk erg hoog op dit bordje. Ik heb zelf een Aopen H600B kast en de voeding zit slechts 1cm boven het moederbord

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

ubermaestro schreef op 08 augustus 2004 @ 01:58:
Even een schopje, ik ben van plan om deze koeler aan te schaffen voor mijn NF7-s, maar ik vroeg me af of er wel genoeg ruimte is voor de voeding? De socket zit namelijk erg hoog op dit bordje. Ik heb zelf een Aopen H600B kast en de voeding zit slechts 1cm boven het moederbord
Ik heb hier een H500 kast, ook met 7000A-Cu, maar wel een A7N8X-E mobo. De socket zit bij dit bordje 1cm lager. Er zit nu 1cm ruimte tussen heatsink en voeding. Het gaat bij jou dus _net_ passen. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Schopje :X

heeft iemand de pics nog van Ken zijn post :?

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:30

StarWing

Huh ?!?

Kzal der eens rap wa piccies van trekken :)

//edit

http://users.pandora.be/starwing/tweakers
Reden dat ik ze niet in de post zet => heb hier direct geen prog bij de hand die men piccies kan resizen :)

NF7 v2.0 in een Chieftech DX01BD
met een gemodde zalman chipsetcooler.

Niet op het stof letten aub :)

[ Voor 87% gewijzigd door StarWing op 12-11-2004 10:20 ]

Page intentionally left blank.

• maichelv
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-02 11:24
Kan iemand misschien mij de foto's hoe je dit nu precies doet. Ik heb een Abit NF7-S 2.0

Mike

Pagina: 1