ben niet zo'n held in JS, dus heb uitgebreid de search en google gebruikt, maar kon gek genoeg geen oplossing voor m'n (volgens mij simpele) probleem vinden.
Ben twee manieren tegengekomen om een associatieve array te maken:
1
of
2
Dit heeft alleen als uiterst irritant gevolg dat er ook een assocarr[0] gemaakt wordt met een lege waarde. En dat wil ik niet
, want dat gooit de rest van m'n code in de war.
Dus je voelt 'm al aankomen: Hoe maak ik een associatieve array aan zonder dat eerste lege element ??
(Voor degene die het doel nog willen weten: ben bezig met select-menuutjes waarbij de waarde van de 1 de ander moet beïnvloeden. Omdat de waardes uit een database getrokken worden en ik daarbij met IDs en overeenkomstige namen te maken heb moet ik de key van die elementen kunnen beïnvloeden)
Ben twee manieren tegengekomen om een associatieve array te maken:
1
JavaScript:
1
2
3
4
| var assocarr = []; assocarr['1'] = 'iets'; assocarr['2'] = 'nog iets'; assocarr['3'] = 'en nog iets'; |
of
2
JavaScript:
1
2
3
4
| var assocarr = new Array(); assocarr['1'] = 'iets'; assocarr['2'] = 'nog iets'; assocarr['3'] = 'en nog iets'; |
Dit heeft alleen als uiterst irritant gevolg dat er ook een assocarr[0] gemaakt wordt met een lege waarde. En dat wil ik niet
Dus je voelt 'm al aankomen: Hoe maak ik een associatieve array aan zonder dat eerste lege element ??
(Voor degene die het doel nog willen weten: ben bezig met select-menuutjes waarbij de waarde van de 1 de ander moet beïnvloeden. Omdat de waardes uit een database getrokken worden en ik daarbij met IDs en overeenkomstige namen te maken heb moet ik de key van die elementen kunnen beïnvloeden)
[ Voor 16% gewijzigd door marty op 08-12-2003 01:26 ]