Outlook 2000 crashed

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:21

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Bij 'n kennis van mij hebben ze vorige week een paar computers verplaatst en weer opnieuw aangesloten en sinds die tijd crashed Outlook 2000 na een minuut of 3.

Afgelopen vrijdag heb ik dus ff poolshoogte genomen en inderdaad, je kunt Outlook openen, haalt keurig de mail op maar na een minuut of 3 krijg je de melding: Outlook heeft fouten gegenereerd en sluit nu af
Waarna je op OK kunt klikken en waarna Outlook dus inderdaad afsluit.

De betreffende man heeft wel onlangs een paar keer een virus op z'n computer gehad (ondanks NAV2002! :o) maar die zijn er allemaal weer af (even de volledige computer laten scannen, afgelopen vrijdag ook weer). Er staat ook geen spyware op z'n computer en ook Windowsupdate is helemaal in orde.

Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Het lijkt mij persoonlijk heel stug dat het aan de verplaatsing zou kunnen liggen, en de PC is wel geaard (heb ik ff nagekeken).

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 22:33
Gewoon ff opnieuw installen en dan loopt ie waarschijnlijk weer als een treintje :)
Lijkt mij de easiest way, in iedergeval makkelijker als het zoeken van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Welk OS hebben we het over?

Als het bijv. XP is (maar waarschijnlijk ook met 2000, maar dan weet ik niet of de paden kloppen) kun je eens in C:Documents and SettingsAll UsersApplication DataMicrosoftDr Watson kijken of daar een drwtsn32.log staat. Misschien dat daar meer relevante informatie in staat. Bovendien kun je eens kijken of er een eventlog aangemaakt is.

[ Voor 87% gewijzigd door blackd op 08-12-2003 01:56 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
@blackd: Het betreft een win2k-machine. Op het moment dat de foutmelding in beeld komt staat er idd ook iets van dat er een logfile wordt weggeschreven, echter er staat geen fout in het windows logboek. Die drwtsn32.log heb ik echter nog niet bekeken. (thanx for the tip!)

En @gsjonnie: Het herinstalleren van Office hadden we inderdaad al als optie bedacht :)

Toch vaag dat dit soort problemen ineens optreden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-07 15:40

mutsje

Certified Prutser

Als je de CTRL toets ingedrukt houd en dan outlook opstart, start je outlook in de zogenaamde safe mode op. Misschien dat je nu meer kunt troubleshooten. Ook zou in je Application of System event log wat moeten staan met mogelijk verwijzing naar de error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
Ik zal ff vragen of die betreffende man z'n drwtsn32.log eens kan mailen (weet niet of dat een groot bestand is). CTRL toets gaan we ook proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
Nou vandaag nog ff 4 uur :X aan 't prutsen geweest om 't voor elkaar te krijgen:

- installatie van office 2000 repareren
- SP3 geïnstalleerd

Werkte niet, Outlook crashte nog steeds

- Office 2000 volledig gedeïnstalleerd
- SP3 geïnstalleerd

Werkte niet, Outlook crashte nog steeds

Postbestand geëxporteerd, en stukje bij beetje naar 'n nieuw pst-bestand geïmporteerd.

Nu crashte hij niet meer d:)b
Blijkbaar zat er iets fout in het post bestand...

Wat wel opviel was dat Outlook pas crashte als je een minuut of wat even niets deed.. Als je gewoon bezig was crashte hij ook niet.. net alsof ie iets op de achtergrond wou gaan doen, waardoor hij crashte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-04 17:01
Als je in de toekomst meer van dit soort fouten krijgt, moet je de reparatie-set Postvak-In gebruiken. Die herstelt corrupte PST-bestanden. Staat ergens versopt op je Office-CDrom

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 22:07

afterburn

No more...

Er zit een bug in Outlook icm POP mail waardoor Outlook regelmatig kan crashen. Er is een update voor die dit verhelpt waardoor je geen problemen meer hebt. Zie http://office.microsoft.com

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perconte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-07 10:43
Misschien handig voor de volgende keer ff zoeken naar scanpst.exe daar kan je pst bestanden mee fixen. Staat volgens mij standaard geinstalled.
Pagina: 1