[vga] Zalman ZM80C-HP koelt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38
Omdat mijn fan van mijn geforce fx 5600 teveel lawaai maakte heb ik de ZM80C-HP van zalman besteld en gemonteerd op de kaart (op 5 plekken koelpasta ertussen). Alleen werd mijn kaart 70 graden, dus ik alles weer afhalen erop nieuw opzetten..(1,5 tube wel gebruikt).
Maar nu komt hij weer boven de 70 graden uit.. dat is niet best.. voorkant van het blok wordt redelijk warm (geen 70 graden dat niet), maar de achterkant helemaal niet.. de heatpipe voelt ook niet helemaal warm.. dus dat zou betekenen dat het contact niet goed is, maar dat kan ik me niet voorstellen...
Ik heb het idee dat deze cooler voor geen meter werkt :(

Hoe kan ik dit oplossen.. ik heb toch echt het idee dat hij er goed opzit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Als je 1.5 tube gebruikt om een blokje vast te zetten dan is dit veel te veel. Probeer het eens als je een heel dun laagje aanbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
YoupY schreef op 08 december 2003 @ 01:06:
Als je 1.5 tube gebruikt om een blokje vast te zetten dan is dit veel te veel. Probeer het eens als je een heel dun laagje aanbrengt.
Jij kent die cooler zeker niet >:)
Het is geen cpu dan zou het zeker teveel zijn.. je moet nml op 5!! plaatsen koelpasta aanbrengen.. op de gpu, op de bovenkant van het blokje, op de onderkant van het grote blok (en aan de achterkant ook weer) en dan raak je zeker wel zoveel kwijt :)
En na te hebben searchen ed. klopt dit ook, dus daar ligt het zeker niet aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54742

ik heb dat ding ook bevestig op mijn moeder der gf4 ti4200 kaartje en ik was net een halve tube kwijt...

en dat ding wordt gekoeld zonder dat optionele fannetje, en is echt niet heet, net 50+ grade.

Het laagje pasta dat je moet smeren moet je gewoon heel dunnetjes aanbrengen. Koelpasta; De kleine oneffenheden opvullen tussen de oppervlaktes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-05-2024

hannos

pardon me

Zelf heb ik ook zo'n koelblok op m'n ati radeon 9800 pro zitten alleen ik heb dus echt niet zoveel koelpasta gebruikt. Iig geen 1,5 tube :?

Alhoewel je het op 5 plaatsen moet aanbrengen dan wil dat nog niet zeggen dat je daarvoor 1,5 tube moet gebruiken. Hoe minder koelpasta hoe beter. Teveel koelpasta heeft een averechts effect. De laag die er tussen zit is slechts heel dun.

In de handleiding staat een speciale manier van in elkaar zetten heb je deze opgevolgd? En zou je niet nog 'ns willen checken of er niet een te dikke lag op die 5 plekken aan koelpasta zit? En heb je alles wel goed stevig aan elkaar gedraaid?

Die van mij houd het heerlijk koel dus dan zou die van jou dat toch zeker ook moeten kunnen doen?! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Je moet echt zo weinig mogelijk koelpasta doen tussen cpu/gpu en heatsink.

Koelpasta dient enkel om oneffendheden ertussen weg te werken, anders zit daar een deeltje lucht tussen en lucht geleidt niet goed warmte. Ik heb tussen mijn P4 2.8 en boxed heatsink geen koelpasta gedaan (heb zelfs het zwarte geleidende laagje verwijderd) en die werkt zonder problemen op 3.22 GHz.

Edit: ik moet sneller leren typen!

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 08-12-2003 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-06 22:10

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Weet je zeker dat je overal maar een dun laagje gesmeerd hebt? Met 1,5 tube koelpasta kan ik een hele tafel insmeren :X

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
Anoniem: 54742 schreef op 08 december 2003 @ 01:22:
ik heb dat ding ook bevestig op mijn moeder der gf4 ti4200 kaartje en ik was net een halve tube kwijt...

en dat ding wordt gekoeld zonder dat optionele fannetje, en is echt niet heet, net 50+ grade.

Het laagje pasta dat je moet smeren moet je gewoon heel dunnetjes aanbrengen. Koelpasta; De kleine oneffenheden opvullen tussen de oppervlaktes in.
Zoals ik gevonden heb maakt dat van de vidkaart niet uit hoor :)
Voor de cpu is dat zeker belangrijk, maar hiervoor veel minder.. als ik er een fan boven ga draaien kom ik ook op 50 graden, maar dit moet zonder fan al te halen zijn.
En de de gpu is niet helemaal egaal.. hij buigt nml iets naar onder (wat ook in het boekje staat). Ik denk zeker niet dat dit aan de koelpasta ligt :)
Halve tube zou trouwen veel te weinig zijn.. (je hebt het wel over die witte tube he, waar de helft inzit van een normale tube arctic silver bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
Anoniem: 78739 schreef op 08 december 2003 @ 01:23:
Je moet echt zo weinig mogelijk koelpasta doen tussen cpu/gpu en heatsink.

Koelpasta dient enkel om oneffendheden ertussen weg te werken, anders zit daar een deeltje lucht tussen en lucht geleidt niet goed warmte. Ik heb tussen mijn P4 2.8 en boxed heatsink geen koelpasta gedaan (heb zelfs het zwarte geleidende laagje verwijderd) en die werkt zonder problemen op 3.22 GHz.

Edit: ik moet sneller leren typen!
mag ik even opmerken dat cpu NIKS met gpu te maken heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
Demoniac schreef op 08 december 2003 @ 01:24:
Weet je zeker dat je overal maar een dun laagje gesmeerd hebt? Met 1,5 tube koelpasta kan ik een hele tafel insmeren :X
moet ik die tube soms inscannen? :D

fuck ik had edit knop moeten gebruiken :X

[ Voor 8% gewijzigd door Xof op 08-12-2003 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xof schreef op 08 december 2003 @ 01:26:
[...]
mag ik even opmerken dat cpu NIKS met gpu te maken heeft :)
Ja duh! Tuurlijk! Maar het geeft allebei hitte af en moet allebei gekoeld worden (principe is hetzelfde) Ik denk dat je begrepen had dat ik tussen cpu en gpu bedoelde, ik bedoelde dus tussen één van beide en de heatsink.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 08-12-2003 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
Anoniem: 78739 schreef op 08 december 2003 @ 01:32:
[...]

Ja duh! Tuurlijk! Maar het geeft allebei hitte af en moet allebei gekoeld worden (principe is hetzelfde)
Nee want een cpu is egaal en heeft idd zeeer weinig koelpasta nodig, een gpu is niet egaal :) Dus het sowieso al verschillend

edit: http://www.xof.nl/zooi/tube.jpg afbeelding van de tube.. zoals je kunt zien zeer klein :D
En dat ding kan ik nog niet eens leegkrijgen.. te grote vingers voor :P
Edit 2: ik zal dat ding es los schroeven en pics van hoeveelheid koelpasta laten zien.. tis echt niet veel (en btw heatsink word wel zo'n 50 graden dus hoeveelheid @ gpu is voldoende)

[ Voor 37% gewijzigd door Xof op 08-12-2003 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk toch dat de Radeons volledig egaal zijn qua oppervlak: http://www.benchmark.co.y...n/radeon_9700pro/r300.jpg
http://www.tech-report.co...eon-9700pro/rcard-hsf.jpg
(wel het rubberen ringetje verwijderen)

Ik weet niet hoe het bij jouw GeForce is.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 08-12-2003 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
Anoniem: 78739 schreef op 08 december 2003 @ 01:41:
Ik denk toch dat de Radeons volledig egaal zijn qua oppervlak: http://www.benchmark.co.y...n/radeon_9700pro/r300.jpg
http://www.tech-report.co...eon-9700pro/rcard-hsf.jpg
(wel het rubberen ringetje verwijderen)

Ik weet niet hoe het bij jouw GeForce is.
ja dat is een heel andere gpu.. geforce gebruikt een andere.. en ik kan echt zien dat die van mij niet helemaal egaal is.. en volgens het boekje van zalman is dat normaal en mag er wat meer koelpasta in het midden..
Maar blokje word heet genoeg dus de geleiding daar is goed..
Heb even wat pics gemaakt toen ik het blok eraf haalde.. en ok nu jullie het zeggen, het zou iets minder kunnen, maar het is niet overdreven veel ofzo. Het zou niet de oorzaak moeten zijn dat de heatpipe niet warm word..

http://www.xof.nl/zooi/pic1.jpg
http://www.xof.nl/zooi/pic2.jpg

edit: ow ik moest nog ff uploaden..
pics zijn niet superscherp btw maarja het is te zien ong. :) (je kunt btw gewoon stukken metaal zien)

[ Voor 7% gewijzigd door Xof op 08-12-2003 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23375

Hoe is het met de airflow in je kast. Zelfs zo'n Zalman heatsink moet uiteindelijk zijn warmte kwijtkunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
Anoniem: 23375 schreef op 08 december 2003 @ 01:54:
Hoe is het met de airflow in je kast. Zelfs zo'n Zalman heatsink moet uiteindelijk zijn warmte kwijtkunnen.
Dat zit wel goed.. zeer goed zelfs.. proc is zelf 32 graden atm en mobo 22 graden.. lucht kan overal heen ivm alle kabels die mooi aan de kanten zitten, alles rounded ed.

Ik zie net op de zalman site dat niet over het hele blok koelpasta moet.. ik zal es een gedeelte weghalen, maar ik verwacht geen tempdrop van 15 graden, dat kan nooit maarja..

hmm op het forum van zalman lees ik dat de heatpipe defect kan zijn.. ik me daar es beter in verdiepen :)

Edit: even bijna alle koelpasta eraf gehaald en dat ding als een cpu behandeld (dus superweinig koelpasta) en ik heb wel een temp daling van +2 graden... dus ik zei toch dat het niet aan de koelpasta lag :D

[ Voor 44% gewijzigd door Xof op 08-12-2003 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54742

Xof schreef op 08 december 2003 @ 01:25:
[...]

Zoals ik gevonden heb maakt dat van de vidkaart niet uit hoor :)
Voor de cpu is dat zeker belangrijk, maar hiervoor veel minder.. als ik er een fan boven ga draaien kom ik ook op 50 graden, maar dit moet zonder fan al te halen zijn.
En de de gpu is niet helemaal egaal.. hij buigt nml iets naar onder (wat ook in het boekje staat). Ik denk zeker niet dat dit aan de koelpasta ligt :)
Halve tube zou trouwen veel te weinig zijn.. (je hebt het wel over die witte tube he, waar de helft inzit van een normale tube arctic silver bijv.)
dan lieg ik he :+

maare, ik draai zonder dat fannetje.. en ik weet echt wel over wat voor minni wit tube we praten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92154

Gewoon teveel pasta, ik heb em op mijn 9800 pro. Aan een half tubetje had ik genoeg. Gewoon opnieuw monteren en minder pasta.

Edit: Ow, je hebt al opnieuw gemonteerd.

Tja, dan maakt ie op een andere manier geen goed contact met de core ofzo. Wel het goeie blokje gebruikt? Misschien heb je wel het radeon blokje op je GF FX. Bij mij wordt die heatpipe echt wel heet en beide helften zijn ongeveer even warm.

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 92154 op 08-12-2003 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Laatst online: 08-06-2024
Xof schreef op 08 december 2003 @ 01:56:
[...]

[...]

hmm op het forum van zalman lees ik dat de heatpipe defect kan zijn.. ik me daar es beter in verdiepen :)

[...]
Als het blok dat aan de onderkant van de kaart zit ook niet warm wordt dan is de heatpipe in ieder geval niet het probleem.

Verder zou je nog eens naar de core zelf kunnen kijken. Als de core wat dieper ligt dan het plastic randje om de core, dan kun je er vanuit gaan dat het contact niet optimaal is en dit zou ook je temps verklaren. Dit kun je testen door 'm in te smeren met een dun laagje koelprut en met een blokje een afdruk te maken zodat je ziet hoe goed het contact is tussen de heatsink en de core. Mochten nu alleen de buitenste randjes van het koelblok onder de prut zitten, dan zou je de core kunnen lappen totdat deze helemaal egaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
YoupY schreef op 08 december 2003 @ 10:55:
[...]

Als het blok dat aan de onderkant van de kaart zit ook niet warm wordt dan is de heatpipe in ieder geval niet het probleem.

Verder zou je nog eens naar de core zelf kunnen kijken. Als de core wat dieper ligt dan het plastic randje om de core, dan kun je er vanuit gaan dat het contact niet optimaal is en dit zou ook je temps verklaren. Dit kun je testen door 'm in te smeren met een dun laagje koelprut en met een blokje een afdruk te maken zodat je ziet hoe goed het contact is tussen de heatsink en de core. Mochten nu alleen de buitenste randjes van het koelblok onder de prut zitten, dan zou je de core kunnen lappen totdat deze helemaal egaal is.
ja maar de heatsink van de voorkant voelt ong. zo'n 50-60 graden.. dus dan lijkt me het contact toch wel goed tussen het blokje en de voorste heatsink.. maar als ik de voorste heatsink er af haal als het nog heet is dan is het gedeelte van de heatpipe wat tussen het blokje en heatsink ligt wel warm (niet heet, maarja kan al weer afgekoelt zijn natuurlijk) en bij de ronding van de heatsink is het gewoon niet warm, dat vind ik zo vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:55

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Heb je het hele zaakje wel goed gemonteerd?? Stomme vraag misschien hoor, maar post eens een foto van het geheel. Ik heb 'm zelf op een 9800 pro met nauwelijks pasta ertussen en hij werkt perfect.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 07:58

Talon

Booooom !

Lees even op de zalman site de installatie instructies ...
De orientatie van de heatpipe is erg belangrijk voor een goede werking.
De eerste keer had ik hem ook verkeerd zitten en toen werd de achterkant ook niet warm.
Let ook op dat het overdaad aan thermische pasta ook kan gaan druppen en dat wil je niet...
Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:16
'T kan ook aan mij liggen, maar volgens mij is die Zalman prut ongeveer net zo goed als een stuk papier d'rtussenin schuiven ofzo o_0 Misschien eens proberen met wat AS ofzo?

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1445

Wormaap schreef op 08 december 2003 @ 11:44:
'T kan ook aan mij liggen, maar volgens mij is die Zalman prut ongeveer net zo goed als een stuk papier d'rtussenin schuiven ofzo o_0 Misschien eens proberen met wat AS ofzo?
Dat ligt idd aan jou. Dat spul werkt gewoon goed.
Heb een HP80C op een Radeon9800Pro gehad en die deed het rete goed. Ik vermoed dat zoals eerder aangegeven de heatpipe niet lekker op z'n plek zit waardoor de warmte niet goed verdeeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yori1989
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-06 20:46
sluit ik me bij aan ik zou terug gaan naar de plek waar je hem hebt gekocht en daar nog info vragen of hem inruilen.. en dan iets leuks met je geld doen :)

[ Voor 136% gewijzigd door yori1989 op 08-12-2003 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-06 21:13

star-saber

Ryzen

is die kaart niet van het type waarbij de optionele fan benodigd is ?
ik heb die fan erop zitten bij me 9800 pro

is aanbevolen op de website van zalman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1445

star-saber schreef op 08 december 2003 @ 13:07:
is die kaart niet van het type waarbij de optionele fan benodigd is ?
ik heb die fan erop zitten bij me 9800 pro

is aanbevolen op de website van zalman
Die fan is idd "recomended" = aanbevolen, maar niet verplicht. Als je een goede airflow in je kast hebt is die fan overbodig. Ik heb zelf een PCI slot koeler onder de zalman gehangen en er boven zit al een 80mm intake fan. 70+ graden is zelfs zonder koeler niet normaal.

De TS geeft aan dat een deel van de koeler redelijk wamr wordt, maar de andere niet. Als de heatpipe goed zijn werk doet zijn allebij de delen warm en zal de GPU een stuk koeler zijn omdat er over een grote opparvlak van doe koeler warmte af wordt gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
Nu ik vanacht de front eropnieuw opgezet heb en de pc de hele nacht aan heb laten staan is de heatpipe nu wel heet :)
Maar de achterkant nog niet... dus ik ga even de achterkant er opnieuw op monteren :)

Edit.. heeft dus niet geholpen :(

[ Voor 9% gewijzigd door Xof op 08-12-2003 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14599

ik heb bij mijn hp80-a ook koelpasta tussen alle onderdelen die je in elkaar moet zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
Dit is ziek.. ik dacht ik gebruik nu eens wat zilverpasta.. overal een klein beetje opgedaan.. alles superstrak aangedraait zodat heatsink en heatpipe heel goed contact hebben.. ik doe pc weer aan en na 10 min zit die weer op de 70 graden.. dit slaat echt nergens op..
Wat ik trouwens ook raar vind is dat ik het kleine koelbokje moet gebruiken want de grote past niet op de Asus geforce fx 5600, zou dit dan zoveel uit maken?
Dat ding zit er echt perfect op.. en nu ook met heel weinig koelpasta.. maar de achterkant word gewoon niet warm/heet..
Ik heb echt het idee dat de heatpipe niet goed is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber

star-saber

Ryzen

koop dan de fan

dat helpt
en op 5v hoor je die niet

tis zelfs aanbevolen die fan

[ Voor 4% gewijzigd door star-saber op 08-12-2003 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
star-saber schreef op 08 december 2003 @ 19:01:
koop dan de fan

dat helpt
en op 5v hoor je die niet

tis zelfs aanbevolen die fan
wrom zou ik die kopen.. kan er zelf ook een opzetten.. en dan daalt mijn temp naar 50 graden (full @ 12v) (heb nog genoeg fanmates dus kan hem ook op 5v) maar de achterkant moet ook koelen en dat doet die niet.

En als ik die fan zou moeten kopen dan moet ik ook weer verzendkosten betalen.. geen zin in..

Edit: op silent kom ik op 52 graden en @ full kom ik op 45 graden.

[ Voor 7% gewijzigd door Xof op 08-12-2003 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Erg raar. Ik heb even gezocht met google en met normale fan hoort de kaart rond de 40 graden te worden. Nu zal de temperatuur natuurlijk stijgen omdat er geen fan meer opzit en de FX serie is een heethoofd. Alleen verklaard het niet waarom er met zalman ZM80C en een fan 50 graden wordt. Dat klopt niet :).

Kan je eens foto's maken van de kaart met alles erop gemonteerd. Gewoon een stuk of 8 foto's vanuit alle hoeken zodat mensen kunnen vergelijken.

offtopic:
Ik heb zelf ook dit ding maar dan op een 9800pro en heb echt maar heel weinig koelprut gebruikt. Maar goed, pics plz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber

star-saber

Ryzen

als een 9800 pro de fan nodig heeft
dan heeft jouw kaart hem zeker nodig.
gooi er een fan op klaar

ik zie het probleem niet hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 05:33
star-saber schreef op 08 december 2003 @ 19:16:
als een 9800 pro de fan nodig heeft
dan heeft jouw kaart hem zeker nodig.
gooi er een fan op klaar

ik zie het probleem niet hoor
In de handleiding staat dat een bij een Radeon 9800 Pro het wordt aangeraden om de fan te gebruiken en dat je hem bij een GeForce 5800 moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

kwiebus schreef op 08 december 2003 @ 19:20:
[...]

In de handleiding staat dat een bij een Radeon 9800 Pro het wordt aangeraden om de fan te gebruiken en dat je hem bij een GeForce 5800 moet gebruiken.
Maar hij heeft een geforce fx 5600. Ik denk wel dat je gelijk hebt en dat er gewoon een fan op moet. Die FX serie zijn echte hete mannetjes en daar kan een zalman passief koelblok gewoon niet tegenop.

Mijn 9800Pro wordt ook erg warm zonder fan. Te warm om lang aan te raken. Kortom, een 92MM fan erop op 5 volt en je hoort niks + de kaart wordt een stuk koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:40
offtopic:
Met artic adhesive op een radeon 8500 zonder gaten, perfecto en amper handwarm na tijdje gamen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaBioTh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Oke ik heb 9700 pro en ik heb de zalman 80 A hp bijna het zelfde dus maar het is zeer belangrijk dat de onderkant en de bovenkant netzo heet worden !!

en de heatpipe is bij mij het warmste onderdeel (logisch want die zit in het midden) maar dat moet dus ook bij jouw zijn !!
de temps van mijn kaart zijn dan in idle stand zo'n 48 graden ( hij is ook overclocked !!) dus hij werkt echt bagger bij jouw of het moet zo'n verschil zijn tussen geforce en radeon kwa temps maar dat lijkt me niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
We Are Borg schreef op 08 december 2003 @ 19:24:
[...]

Maar hij heeft een geforce fx 5600. Ik denk wel dat je gelijk hebt en dat er gewoon een fan op moet. Die FX serie zijn echte hete mannetjes en daar kan een zalman passief koelblok gewoon niet tegenop.

Mijn 9800Pro wordt ook erg warm zonder fan. Te warm om lang aan te raken. Kortom, een 92MM fan erop op 5 volt en je hoort niks + de kaart wordt een stuk koeler.
Ergens in een review word een fx5600 ultra met 256mb getest met de zm80c-hp en zonder overclocken en zonder fan komt hij op 55 graden en zo hoort het ook en dat vind ik ook een normale temp voor een vidkaart. Dus hij moet zeker zonder kunnen.. Als zou ik 5v idd niet echt horen (wel een beetje omdat systeem al heel stil is) maar ik wil gewoon dat die cooler zijn werk goed doet.

Ok ik heb wat pics gemaakt.. die twee zalman plaatjes zitten er even niet op ivm loshalen eropnieuw opzetten etc.

Ik doe het even zonder img tag anders is het weer zo'n zware topic met laden :D
(Plaatje 1 is alleen een beetje vaag, ik moet es een curus camera vasthouden doen ;))
http://www.xof.nl/zooi/vga1.jpg
http://www.xof.nl/zooi/vga2.jpg
http://www.xof.nl/zooi/vga3.jpg
http://www.xof.nl/zooi/vga4.jpg
http://www.xof.nl/zooi/vga5.jpg
http://www.xof.nl/zooi/vga6.jpg
http://www.xof.nl/zooi/vga7.jpg
http://www.xof.nl/zooi/vga8.jpg
http://www.xof.nl/zooi/vga9.jpg

En dan nog de kast indeling ivm de airflow :)
http://www.xof.nl/zooi/airflow.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Bedankt voor de pics. Ik heb trouwens de oudere versie, maar goed, maakt niks uit.

Ik heb naar de foto's gekeken en naar de install op de zalman site en zie eigelijk niks verkeerds. Ook gekeken naar mijn zalman installatie en die ziet er ook hetzelfde uit. Je hebt gelijk dat het ook zonder fan goed hoort te werken. Ik zoek nog even verder maar ik heb eigelijk geen ideeen meer. Het ziet er prima uit.

offtopic:
Ik heb ook die voeding, koeler en videokaart koeling. Lekker stil he :) ?

[ Voor 16% gewijzigd door We Are Borg op 08-12-2003 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 14:58
ik zou trouwens nog wel even een casefan achterin plaatsen, lucht naar buiten te blazen.
aangezien die voeding niet voor een airflow zorgt... net voldoende om je voeding koel te houden. en heb je voorin ook een in die bracket zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
We Are Borg schreef op 08 december 2003 @ 21:11:
Bedankt voor de pics. Ik heb trouwens de oudere versie, maar goed, maakt niks uit.

Ik heb naar de foto's gekeken en naar de install op de zalman site en zie eigelijk niks verkeerds. Ook gekeken naar mijn zalman installatie en die ziet er ook hetzelfde uit. Je hebt gelijk dat het ook zonder fan goed hoort te werken. Ik zoek nog even verder maar ik heb eigelijk geen ideeen meer. Het ziet er prima uit.

offtopic:
Ik heb ook die voeding, koeler en videokaart koeling. Lekker stil he :) ?
Ja het is zelfs zo stil dat ik mijn oude 60 gig schijf hoor :D (hoge piep tonen)
Mijn 120 gig en 200 gig schijf hoor ik niet echt (liquid) dus ik ga die 60 gig maar extern maken en een nieuwe interne schijf erin zetten ofzo :D

Maar vooral omdat ik die koeler nu al 6x uit elkaar geschroeft heb en weer in elkaar dan zou je toch denken dat hij er nu toch wel goed op moet zitten maar niet dus.. tis niet zo dat ik niet kan knutsellen ofzo :P
Ik wacht het antwoord van zalman maar af, kijken wat zij er van zeggen.

Edit:
unfor schreef op 08 december 2003 @ 21:33:
ik zou trouwens nog wel even een casefan achterin plaatsen, lucht naar buiten te blazen.
aangezien die voeding niet voor een airflow zorgt... net voldoende om je voeding koel te houden. en heb je voorin ook een in die bracket zitten?
ja voorin zit een casefan :)
En de voeding word niet warm hoor, daar heeft zalman wel voorgezorgt.. misschien dat ik nog een 120mm fan boven de cpns7000cu moet plaatsen die de lucht er weer uit kan blazen :)
Maarja elke fan is weer lawaai he :P (en omdat mijn mobo niet heet is maak me ook niet zorgen over de airflow)

[ Voor 24% gewijzigd door Xof op 08-12-2003 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00
tis misschien een ideetje, maar zit je heatpipe wel in de goede stand? ik kan me uit mn hoofd herinneren dat er bepaalde standen zijn waarin hij niet goed of haast niet werkt

edit: zo dus
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0208/50dos-ox.gif

[ Voor 19% gewijzigd door MewBie op 08-12-2003 22:54 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44203

Xof schreef op 08 december 2003 @ 21:33:
[...]

Ja het is zelfs zo stil dat ik mijn oude 60 gig schijf hoor :D (hoge piep tonen)
Mijn 120 gig en 200 gig schijf hoor ik niet echt (liquid) dus ik ga die 60 gig maar extern maken en een nieuwe interne schijf erin zetten ofzo :D

Maar vooral omdat ik die koeler nu al 6x uit elkaar geschroeft heb en weer in elkaar dan zou je toch denken dat hij er nu toch wel goed op moet zitten maar niet dus.. tis niet zo dat ik niet kan knutsellen ofzo :P
Ik wacht het antwoord van zalman maar af, kijken wat zij er van zeggen.

Edit:

[...]

ja voorin zit een casefan :)
En de voeding word niet warm hoor, daar heeft zalman wel voorgezorgt.. misschien dat ik nog een 120mm fan boven de cpns7000cu moet plaatsen die de lucht er weer uit kan blazen :)
Maarja elke fan is weer lawaai he :P (en omdat mijn mobo niet heet is maak me ook niet zorgen over de airflow)
Ik heb ff naar je pics gekeken, maar ik heb de heatpipe veel verder uitsteken t.o.v. de kaart. Het uiteinde steekt bij mij nauwelijks uit het GPU-blok. Bij mij daait ie op een 9800Pro met een Papst-fannetje@7V. Zonder fan verbrand ik mijn poten aan beide zijden van de heatsink. Verschuif de heatpipe eens. Misschien is de warmteoverdracht dan wat beter. SUC6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
Anoniem: 44203 schreef op 08 december 2003 @ 22:55:
[...]

Ik heb ff naar je pics gekeken, maar ik heb de heatpipe veel verder uitsteken t.o.v. de kaart. Het uiteinde steekt bij mij nauwelijks uit het GPU-blok. Bij mij daait ie op een 9800Pro met een Papst-fannetje@7V. Zonder fan verbrand ik mijn poten aan beide zijden van de heatsink. Verschuif de heatpipe eens. Misschien is de warmteoverdracht dan wat beter. SUC6!
Ik heb verschillende standen geprobeerd hoor, dat is ook het eerste waar ik aan dacht, maar dat maakt allemaal niks uit :'(
Was die van mij maar aan beide zijden superheet, maar dat is die dus niet (de achterkant niet dus).
MewBie schreef op 08 december 2003 @ 22:52:
tis misschien een ideetje, maar zit je heatpipe wel in de goede stand? ik kan me uit mn hoofd herinneren dat er bepaalde standen zijn waarin hij niet goed of haast niet werkt

edit: zo dus
[afbeelding]
Als je mijn pics hebt bekeken zie je dat ik hem ook zo heb staan.
Het kan nml ook niet anders.. de pijl van front en back moeten naar beneden gericht staan en ze moeten allebei precies boven elkaar liggen en als je dan die heatpipe erop gaat leggen dan krijg je zo'n effect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00
Xof schreef op 08 december 2003 @ 23:00:
Als je mijn pics hebt bekeken zie je dat ik hem ook zo heb staan.
Het kan nml ook niet anders.. de pijl van front en back moeten naar beneden gericht staan en ze moeten allebei precies boven elkaar liggen en als je dan die heatpipe erop gaat leggen dan krijg je zo'n effect :)
ik kon dat niet helemaal goed zien op je pics, tja tis al best laat :P dus ik dacht, voor de zekerheid ff checke

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Pagina: 1