Canon A70 vs. Nikon coolpix 3100

Pagina: 1
Acties:

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:54
Hey mensen,
Zit al enige tijd te denken een digicam aan te schaffen. Nu wil ik hem o.a. gaan gebruiken voor macro foto`s. NU is hier de grote koning nikon toch wel.
Na lang kutten en zoeken zat ik te twijfel tussen de 3100 en de 4300.
Nu heb ik van de week een tijdje met de 4300 zitten klooie en heb ik me al snel geergerd aan de shutter release vertraging. Nu wist ik dat die er was maar dit is echt te erg.
Nu ben ik dus aan het kijken naar andere camera`s en kwam zo bij de canon serie.
Nu zit ik vooral met de vraag hoe groot de Lag, vertraging is van de a70 in tegenstelling tot de nikon 3100.
Alle andere opmerking omtrent dit duo die mij zouden kunnen helpen in mijnkeuze zijn uiteraard ook welkom.
thanks

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Om te beginnen, de A70 heeft ook last van shutterlag. Ik weet niet hoe erg het is bij de Nikon 3100, maar bij mijn A70 stoor ik me er i.i.g. niet aan :)

Ik denk dat je bij een A70 op gemiddeld zo'n halve tot 1 seconde zit.

Heb je beide tostellen al vergeleken bij dpreview?

Verwijderd

ik heb de canon A70, en de oom van mijn vriendin de Nikon...
zelfde specs...
alleen:
- de A70 is een pak groter en zwaarder, maar dat was voor mij net een pluspunt, ik heb graag iets vast, een lichte prul kan ik niets mee.
- de A70 is merkbaar trager in het wegschrijven/lezen van foto's op de CF-card
- de A70 heeft meer instelmodussen, en ik vind het menu duidelijker, en prettiger werken (is natuurlijk een kwestie van smaak en goesting...)
- de A70 heeft de mogelijkheid andere lenzen te zetten (macro bv) n de nikon heeft dat niet.
- de A70 heeft 4 batterijtjes nodig (AA) tov de nikon 2. Maar in de A70 gaan wel retelang mee (zelfs de 1800 mAh-tjes doen minstens een uur of 6 hier)

ik denk dat dat mijn belangrijkse opmerkingen zijn...
o ja, hier in belgië (ik weet niet vanwaar je bent :+) kost de A70 wel duurder dan de Nikon (een 45 € als ik het me goed herinner, toen ik hem kocht, ondertussen weer al 2 maanden geleden...

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
op mijn (wel wat duurdere) Nikon Coolpix 5000 kan ik instellen dat ie bij afdrukken prioriteit geeft aan het werkelijk nemen van de foto (dus zo snel mogelijk reageren op de druk op de knop) boven dingen als displays bijwerken e.d. Heeft de 3100 niet ook zoiets?

• Asprine
nee de 3100 is niet te vergelijken met de modellen boven de 4300, de 4500 en 5000 zijn al zoveel mooier. maar buiten mijn prijs klasse.

Las idd dat de batterije erg lang meegaan das wel een duidelijke pro.
En de mogelijkheid er andere lensen op te zetten ook...

Maar hoe zijn de macro`s van jullie A70?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik heb zelf de nikon 5000 en de canon S45, en als ik zie hoe strak de nikon macro's schiet vanaf ~2 cm, en de canon nog geeneens op 5 cm, dan zie ik het somber in voor de A70, of ze moeten er iets mee uitgehaald hebben waardoor die A70 dat wel kan :P

waarvoor ga je de cam trouwens gebruiken? (en wat specifieker dan 'voor macrofotos')

[ Voor 8% gewijzigd door HunterPro op 08-12-2003 00:53 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Asprine schreef op 08 december 2003 @ 00:49:
Maar hoe zijn de macro`s van jullie A70?
Afbeeldingslocatie: http://www.peterverhagen.nl/GOT/macrovoorbeeld1klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.peterverhagen.nl/GOT/macrovoorbeeld2klein.jpg

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Fotoforum.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Quote:
ik heb zelf de nikon 5000 en de canon S45, en als ik zie hoe strak de nikon macro's schiet vanaf ~2 cm, en de canon nog geeneens op 5 cm, dan zie ik het somber in voor de A70, of ze moeten er iets mee uitgehaald hebben waardoor die A70 dat wel kan
[quote]

De macro van de A70 is veel beter dan die van de S45, bovendien zeggen die centimeters vaak niet hetzelfde bij verschillende fabrikanten:
-is het ingezoomd of niet (wel is beter, meer afstand is beter te belichten)
-is het afstand CCD-object of voorkant lens-object

• Asprine
Ik wil hem dus gebruiken voor macro foto`s onderandere van ogen. Verder zal ik hem voornamelijk buiten gebruiken denk ik.
Jammer dat de A70 ook zoveel lag heeft, (spontane) actie foto`s zitten er dan gewoon niet in.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-02 08:30
De a70 heeft, net als zon beetje elke canon, een functie om:

- de focus handmatig in te stellen (alsof je de lens met de hand bedient zoals "vroeger") OF
- de focus vast te zetten

Dan hoeft ie dus in beide gevallen niet te focussen voor het maken van een pic en dan gaat het retesnel :)

[ Voor 9% gewijzigd door Stefke op 08-12-2003 19:15 ]

Pagina: 1