Ik heb problemen in windows XP als ik Hyper Threading aan heb staan in de bios. Dit grapje heeft mij nu een week gekost. Ik heb op GOT niemand gezien die het zelfde heeft. Daarom plaats ik dit toch maar. Kijken of er nog lotgenoten zijn, en wie weet een echte oplosing.
Ik heb vorige week een nieuwe PC gekocht.
Intel P4 3,2 GHz
Asus P4C800E- Deluxe (bios 1.14)
1024 Gb 3200C2Pro twinx mached pair corsair geheugen
Creative Audigy 2ZS
2x 120Gb wd Sata 7200, 8Mb
Asus 9800XT 256Mb video kaart (met Omega drivers).
Windows XP pro (uk)
Natuurlijk alle laatste updates en nieuwe drivers.
Mijn Probleem is het volgende. Hyper threading staat in de bios gewoon aan.
Ik installeer windows. Niets aan de hand. Nu wat drivers. Maakt niet uit welke. Ik heb verschillende combinaties geprobeerd. Alleen video, alleen soundblaster, of alles. Nu krijg ik met opstarten opeens de melding "the service database is locked, can't start kernel mode driver service". En dan een aantal fouten erachter aan van dingen die niet kunnen starten vanwege die fout.
In de logfile staat dan ook een of twee rode uitroep tekens, en meestal zijn dat DCOM related services. Na iedere reboot gebeurt het zelfde, of heel soms ook niet. Lekker voorspel baar dus.
Dit krijg ik niet meer weg, ook niet door de-installatie van de betreffende driver.
Maar als ik in de bios HT uit zet heb ik geen probleem meer!
Ook gezocht op internet en natuurlijk op MS Technet, Daar vind ik wel iets over een probleem met XP en HT procs sneller dan 2 GHz (snelheid terug naar 1GHz lost ook niets op). Ook een aantal andere over mensen met een Audigy 2 en die de "service database is locked" melding ook krijgen. Maar nergens iets over mijn specifieke probleem.
Volgens mij komt dit door een slechte bios of door dat windows niet goed met HT om kan gaan (maar dan zou iedereen daar een probleem mee hebbben). Dus....
Heeft iemand anders deze ervaring ook?
edit-----------
Ik heb ook SP1 van windows geinstalleerd en alle updates er na.
Mijn geheugen benchmark was (even uit mijn hoofd)
lezen: 3600MB/s schrijven 1300MB/s (met aida32)
Ik heb vorige week een nieuwe PC gekocht.
Intel P4 3,2 GHz
Asus P4C800E- Deluxe (bios 1.14)
1024 Gb 3200C2Pro twinx mached pair corsair geheugen
Creative Audigy 2ZS
2x 120Gb wd Sata 7200, 8Mb
Asus 9800XT 256Mb video kaart (met Omega drivers).
Windows XP pro (uk)
Natuurlijk alle laatste updates en nieuwe drivers.
Mijn Probleem is het volgende. Hyper threading staat in de bios gewoon aan.
Ik installeer windows. Niets aan de hand. Nu wat drivers. Maakt niet uit welke. Ik heb verschillende combinaties geprobeerd. Alleen video, alleen soundblaster, of alles. Nu krijg ik met opstarten opeens de melding "the service database is locked, can't start kernel mode driver service". En dan een aantal fouten erachter aan van dingen die niet kunnen starten vanwege die fout.
In de logfile staat dan ook een of twee rode uitroep tekens, en meestal zijn dat DCOM related services. Na iedere reboot gebeurt het zelfde, of heel soms ook niet. Lekker voorspel baar dus.
Dit krijg ik niet meer weg, ook niet door de-installatie van de betreffende driver.
Maar als ik in de bios HT uit zet heb ik geen probleem meer!
Ook gezocht op internet en natuurlijk op MS Technet, Daar vind ik wel iets over een probleem met XP en HT procs sneller dan 2 GHz (snelheid terug naar 1GHz lost ook niets op). Ook een aantal andere over mensen met een Audigy 2 en die de "service database is locked" melding ook krijgen. Maar nergens iets over mijn specifieke probleem.
Volgens mij komt dit door een slechte bios of door dat windows niet goed met HT om kan gaan (maar dan zou iedereen daar een probleem mee hebbben). Dus....
Heeft iemand anders deze ervaring ook?
edit-----------
Ik heb ook SP1 van windows geinstalleerd en alle updates er na.
Mijn geheugen benchmark was (even uit mijn hoofd)
lezen: 3600MB/s schrijven 1300MB/s (met aida32)
[ Voor 7% gewijzigd door Rcire op 10-12-2003 08:37 ]