GroupWise 6.5 als pop3 mailprogramma gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Ik gebruik al geruime tijd groupwise 6.5 op mijn werk, dit bevalt mij zeer goed. Omdat deze mailclient mij zo goed bevalt wil ik deze thuis ook gebruiken om gewoon mijn pop3 mail op te halen.

Dit werkt allemaal opzich prima alleen is er één irritant probleem waar ik maar geen oplossing voor kan vinden. Iedere keer als ik GW opstart wil hij gaan verbinden met de Post Office Agent op ngwnameserver, hiervoor heb je zover ik weet een GroupWise server nodig. Nu moet ik dus iedere keer als ik GW opstart aangeven dat hij mijn externe postbus moet gebruiken.

Even om het wat duidelijker te maken:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanneerb/ibbelz/images/groupwise2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanneerb/ibbelz/images/groupwise.JPG

Iemand die weet hoe ik er voor kan zorgen dat GW automatisch opstart met mijn externe (pop3) postbus, ik kan daar namelijk nergens een instelling voor vinden. :/

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Dat kun je wellicht met een command line optie instellen.
Heb je /? al geprobeerd?

Ik weet nog dat je met groupwise middels /@u-? altijd om een username kon laten vragen.

Who is John Galt?

• Ibbelz
Nou daar zat ik dus zelf ook aan te denken. /@u-? vraagt hij inderdaad om username en password etc. maarja dat is dus precies het zelfde schermpje als dat ik eigenlijk weg wil hebben. Maargoed voor dat /@u-? zijn ook toevoegingen waardoor je bijvoorbeeld het tcp/ip adres en de poort al kan aangeven, dan moet er toch ook wel iets zijn dat aangeeft dat hij moet opstarten vanuit mijn externe postbus.

Helaas weet ik dit dus niet. :/

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Who is John Galt?

• Ibbelz
Ja maarja daar staat geen command line die mij dat menu doet omzeilen. Het zou iets moeten zijn idd als /@u-? en dan iets dat hij zegt dat die externe postbus gepakt moet worden ofzo denk ik. :?

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

niet?
/PH-<PATH_TO_POST_OFFICE>

Example
Q:\GRPWISE.EXE /PH-J:\ADVERT

Who is John Galt?

• Ibbelz
Ja die had ik wel gezien maar dat is geen oplossing, hij zoekt namelijk nog steeds naar de nameserver en het enige wat hij met /@u-<Gw user id> doet is het user id vast voor me invullen. :(

edit:

Ah yes gevonden, je moet dus opstarten met "grpwise.exe /ps-<pad naar je externe postbus>". :D :D

JustMental bedankt voor je hulp!

Hier vindt je nog meer GW start up switches.

[ Voor 48% gewijzigd door Ibbelz op 08-12-2003 00:22 ]

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

http://www.novell.com/doc...data/aatdmt4.html#aatdmt4
/pr- moet het zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door justmental op 08-12-2003 00:23 ]

Who is John Galt?

• Ibbelz

Pagina: 1