[XP Pro] IE werkt niet in gebruikers accounts

Pagina: 1
Acties:

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-08 13:00
Ik heb op mijn netwerkje thuis een pc met win XP Pro hangen, Alles draaide tot voor een week terug perfect. Maar opeens is Internet Explorer er mee gekapt in de UserAccounts met beperkte rechten :?. In de Administrator accounts werkt IE wel gewoon.
Verder doen in alle accounts verder alle internetprogramma's (zoals Outlook Express, Telnet (ook op http, port 80 8)7 ), Radmin.. enz..) het wel zonder problemen..
Is er iemand die ervaring heeft met dit probleem / weet hoe het op te lossen is?

Ow jah, ik zit achter een Router... Maar volgens mij ligt het probleem daar niet in.

The Trinité

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
trinite_t schreef op 07 december 2003 @ 23:24:
Maar opeens is Internet Explorer er mee gekapt in de UserAccounts met beperkte rechten :?.
Wat moet ik me hierbij voorstellen?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over IE horen thuis in Software Algemeen - ik verplaats je topic daarom eventjes :)

Windows Operated Systems >> Software Algemeen

• trinite_t
blackd schreef op 07 december 2003 @ 23:26:
[...]

Wat moet ik me hierbij voorstellen?
Dat hij het al bijna een jaar heeft gedaan zonder ook maar enige vreemde problemen te gaan veroorzaken, en dat hij er nu spontaan mee gekapt is... |:(
En ook alleen maar in de accounts die geen administrator rechten hebben..

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Echt duidelijk vind ik 'is er mee gekapt' toch niet. Wat gebeurt er als je op de snelkoppeling naar IE klikt, krijg je foutmeldingen, staat er wat in je eventlog. M.a.w. wat gebeurt er precies (i.p.v. 'hij doet het niet').
Heb je een NTFS partitie, staan de rechten goed op de map waar IE in staat, kijk eens met een tool als filemon wat er gebeurd als je iexplore.exe start... m.a.w. wat heb je zelf geprobeerd.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• trinite_t
ok.. probeer ik het nog een keer :*)

Internet Explorer wil wel opstarten.. het is allee niet mogelijk om een internet pagina te openen. Hij geeft dan aan dat hij de pagina niet kan vinden...
In de Administrator accounts kun je wel gewoon internetten.

Hoop dat het zo een stuk duidelijker is :)

Verwijderd

Ik heb pricies hetzelfde, snap er ook niets van.
Ik heb een nieuwe machiene en windows XP pro geinstalleerd met daaroverheen SP1 en daarna live update gedaan.
De beheer gebruiker kan gewoon internetten maar de beperkte gebruiker kan wel IE opstarten maar kan vervolgens geen pagina's opvragen !
Ik heb de verbindingen al een keer verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd maar dat helpt ook niet !
Geef ik de beperkte gebruikers de satus van beheerder dan kunnen ze wel internetten. Zet ik ze dan weer terug naar beperkt is het weer afgelopen !

Waar kan dit aan liggen ?

• trinite_t
Dat wil ik nou ook wel weten jah..
ga die pc in de kerstvankantie wel opnieuw installeren, dan ben ik er vast wel weer vanaf.. maarjah, 't is wel handig om te weten waar het aan ligt.

btw, heb dit getypt tijdens practicum informatiesystemen... 8)7 |:( vandaar brak taalgebruik...

Pagina: 1