Vpn met Alcatel 510

Pagina: 1
Acties:

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 15:11

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Topicstarter
Ik heb sinds kort adsl van SpeedXS via BBned.
Over de snelheid etc. niks te klagen,alleen als ik een vpn opzet naar mijn werk en mijn werk machine overneem via remote desktop,knalt na een minuut ofzo mijn vpn verbinding eruit.
Ik hab alles nagekeken maar kan niks vinden dat er na 1 minuut verbroken moet worden.
In de event viewr krijg ik een wazige melding :

The connection to ***** made by user d*****n using device VPN6-1 was disconnected.

Ik kan hier niks over vinden.
Als ik de log nakijk zie ik dat ik niet langer dan 1 minuut blijf ingelogd.

Iemand een idee?

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 22:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt een speedtouch 510.. Dat is een vrij flexibel apparaat.. Hoe heb je dat ding ingesteld? Is het een modem die via PPTP verbinding maakt? PPPoa? Is het een NAT/Router? Is is via DHCP spoofing ingesteld?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:45
wat zou kunnen is dat je VPN server geconfigueerd is dat je maar 1 min connecti mag hebben. Ben jij de enige die er last van heeft of zijn er meerder die geen verbinding behouden?. Wat als je eens een VPN verbinding opstart vanaf het netwerk intern. Gebruik dan als VPN server het interne IP nummer van de VPN server. Blijft de verbinding dan wel actief?

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Topicstarter
Ik ben de enige die hier last van heeft.
Voorheen met adsl via Kpn had ik hier geen last van.
Modem is ingesteld op :

Service Name EthoA NAT-Router & DHCP

Service Description Routed Ethernet over ATM - DHCP client on WAN - DHCP server on LAN

De vpn wordt gemaakt via Windows XP en dus niet via het modem....

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Stel je modem eens in op DHCP spoofing, misschien is het de router die een beetje in de weg zit ofzo? Maar misschien is het je connectie zelf wel. Probeer daarom eens een ander modem?

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Topicstarter
DHCP SPoofing kan ik niet instellen,althans ik weet niet hoe.
Ik heb de modem nu geconfigureerd met een tootlje van Alcathel en ik kan daarbij geen EthoA icm DHCP Spoofing kiezen.
Een ander modem is ook geen optie omdat het mac-adres dan niet meer klopt en ik dan geen verbinding heb.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je kan met de meeste modems wel een MAC adres faken, maareh creatieveling, doe dan eens bridged EthoA ? Die zit er namelijk wel bij :).

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Topicstarter
Die had ik al geprobeerd...maar zonder suc6 of wat dan ook.
Ik blijf na 1 minuut gedisconnect worden en geen andere melding in de event viewer...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

(zet dat er dan bij)

Als je alle logische dingen geprobeerd hebt, kan het nog aan twee dingen liggen:
- Het modem (icm de EthOA instelling ofzo)
- De adsl lijn

En daar gaat een topic je niet mee helpen om dat uit te sluiten ben ik bang :o

Pagina: 1