Toon posts:

[RIS-Server] Netwerkinstallatie via linuxserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb al gezocht via google, en de search hier, maar niet veel informatie gevonden over of het al dan niet mogelijk is om OS'en te instaleren over het netwerk, met name via een mandrake (linux) server. De te instaleren OS'en zouden mandrake en windows XP zijn.

Ik heb nog niet echt gezocht over de netwerk-installatie van mandrake (so don't shoot me here) maar ik vind echt weinig/ geen informatie over het installeren van een windowsOS op een client via een linuxserver.

Info hoe ik een WIN2000 Risserver zou moeten opzetten, is geen probleem, maar ik vond geen informatie hoe ik hiervoor een linuxserver zou kunnen inzetten. Zou dit lukken met bv een sambaserver ?

Hmmm let's think... :)

Edit, getracht iets te verduidelijken...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 23:14 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat wil je nou precies? Windows via samba installeren? Een netwerkinstall van mandrake doen? Wat bedoel je met de zin "maar ik vind echt weinig/ geen informatie over het van een linuxserver instaleren van een windowsOS."?

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 20:25
Je zou met de bootp server die zit in de dhcpd package een image door de pxe clients laten laden en via de installatie van mandrake verder via nfs mounten en dan installeren. Voor windows 2000 zou ik het echt niet weten : :X

[ Voor 17% gewijzigd door ismael86 op 07-12-2003 23:12 ]

Verwijderd

ismael86 schreef op 07 december 2003 @ 23:10:
Je zou met de bootp server die zind in de dhcpd package een image door de pxe clients laten laten en via de installatie van mandrake verder via nfs mounten en dan installeren
Hmmmz, ik denk eerlijkgezegd dat het gemakkelijker is om ff een w2k(3) server op te zetten, gaat pakken gemakkelijker :) Hoeveel clients wil je eigenlijk installeren?

Voor de Win XP 's te installeren denk ik dat je 't gemakkelijkst bent met een samba server op te zetten, de i386 folder daar te zetten, booten op de clients met een nu2 floppy ofzo en zo naar die samba share gaan. Zet voor het gemak nog een answerfile op die floppy, zo maak je jezelf het leven gemakkelijk :7

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 23:14 ]

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
google results hier

en nog iets....

• ismael86
Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 23:11:
[...]

Hmmmz, ik denk eerlijkgezegd dat het gemakkelijker is om ff een w2k(3) server op te zetten, gaat pakken gemakkelijker :) Hoeveel clients wil je eigenlijk installeren?

Voor de Win XP 's te installeren denk ik dat je 't gemakkelijkst bent met een samba server op te zetten, de i386 folder daar te zetten, booten op de clients met een nu2 floppy ofzo en zo naar die samba share gaan. Zet voor het gemak nog een answerfile op die floppy, zo maak je jezelf het leven gemakkelijk :7
Windows 2003 voor een mandrake installatie?(mijn reaktie was over de mandrake installaties niet over windows)

[ Voor 7% gewijzigd door ismael86 op 07-12-2003 23:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok mensen, this is helping! :d

In de eerste plaats al bedankt voor de mandrake link, daar had ik ook nog niet hard achter gezocht (bij google andere keywords gebruikt, maar niet doorgezocht), maar ik zou dus mijn windows I386 folder op ne samba kunnen zetten en vandaar unattended kunnen werken? Dat ga ik dan zeker definitief uitproberen deze week. Reden waarom ik het vroeg is omdat ik wekelijks met een 10-15 installs zit, op wisselende hardware. Een unattended netwerkinstall zou dus wel erg handig kunnen zijn...

Win 2K(3) Server is natuurlijk een mogelijkheid, maar eerder duur, net zoals weer een dagje dingen zitten uitproberen terwijl ik hier eventueel direct zou kunnen horen dat het eventueel onmogelijk zou zijn.

iig laat ik nog wel horen wat er van komt... :)

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:28

ralfbosz

xm create bosz -c

RedHat heeft de kickstart-installatie mogelijkheid. Met een tekst bestandje kun je zo een machine via NFS/HTTP/FTP installeren. Erg handig, gebruik ik standaard op mijn werk.

Sinds Mandrake op veel dingen lijkt op RedHat zullen die ook wel zoiets hebben...

rm -r *

• ismael86
Zou het niet kunnen dat je een image laad via de netwerkkaart die dos start en van daar uit een samba share mapt net zoals norton ghost dat doet? Dan kun je windows gewoon vanaf het netwerk copieeren op de schijf van de client die daarna de setup dan start via harddrive en dat alles kan met een dos batch scriptje

[ Voor 4% gewijzigd door ismael86 op 07-12-2003 23:47 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

http://unattended.sf.net

alstu
danku
:)

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 07-12-2003 23:58 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1