Acer 1832A-034

Pagina: 1
Acties:

• Jan.D
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik ben in het bezit van een ACER cdrw die niet goed werkt. Lezen doet hij meestal wel, maar het schrijven meestal niet. Win XP heeft moeite met het herkennen van deze speler. Meestal lukt het wel. Bij hardware staat dan het volgende: ATAPI CD-R/RW 10x8x32 Dit staat ook bij Drive Information van Nero.
Ik ben op zoek gegaan naar nieuwe Firmware, dit viel nog niet mee ivm merk en type aanduidingen maar is uiteindelijk gelukt.
De huidige versie is: 8.HZ. Ik heb opgehaald de versie 8.IZ en 8JZ. Dit zijn exe bestanden . Verder info over deze bestanden kon ik niet vinden. Als ik ze uitvoer wordt er in DOS de IDE kabels ge checkt. Bijde ok bevonden. En als laatste meldinig : NO CDRW drive are detected.
IDE kabels veranderd, jumpers veranderd, IDE 1 en 2 geprobeerd niets helpt. Toch wil ik graag die nieuwe firmware er in.

Is daar nog andere manier voor?
Ik heb nu geen Flash pogramaatje gebruikt.

Wie weet raad?

JanD.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wellicht heb je de verkeerde firmware binnengehaald die niet specifiek voor deze CD brander is bestemd. Waar heb je de firmware exact gevonden?

In de FAQ van dit subforum kun je overigens Firmware-downloadlinks vinden ;)

• Jan.D
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-10-2025
De Firmware heb ik gevonden bij de "Firmware page" die linkt je door naar een FTP site van Acermc.nl. Het type nummer op de stikker van de drive komt overeen met de genoemde code op die site. Dus ik denk wel dat de Firmware goed is.
Het probleem zit hem waarschijnlijk in de herkenning van de drive. Ook nero heeft hier volgens mij moeite mee, de snelheid wordt wel herkent het soort drive ook CD-R/RW, maar merknaam of type niet. (Bij ander drives staat er meestal een merk naam bij.)

Jan