Hallo allemaal,
ik ben aan het stoeien met NCPmount en een bashscript. Werkt op zich leuk als ik er voor gebruikernaam en wachtwoord vaste waardes in zet (waardes zijn fictief
):
Dit werkt leuk. Nu dacht ik, ik haal met de variabele $USER de gebruikersnaam van Linux op en vraag of de gebruiker zijn/haar wachtwoord in wil typen. Als volgt dus:
Dit werkt een heel stuk minder leuk, want ik krijg een foutmelding:
Door het ingevoerde wachtwoord te echo-en (echo $PWD) heb ik kunnen controleren of het ingevoerde wachtwoord klopt, en dat doet het.
In principe zouden beide methodes dus hetzelfde moeten doen, alleen pikt NCPmount de variabele op een of andere manier niet.
Waarschijnlijk doe ik gewoon iets fout, zoals gewoonlijk, maar ik weet weer eens niet wat
ik ben aan het stoeien met NCPmount en een bashscript. Werkt op zich leuk als ik er voor gebruikernaam en wachtwoord vaste waardes in zet (waardes zijn fictief
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| #!/bin/bash #NCPmount wordt gebruikt om op Novell Server in te loggen. De gebruikte vlaggen #staan voor: #-S : servernaam #-A : IP-adres DNS-server #-U : gebruikersnaam #-P : wachtwoord #na de vlaggen wordt het mountpoint gegeven #Kijken of op gebr.naam-afhankelijk directory bestaat if cd /mnt/nwmount/"Gebruikertje" 2>/dev/null; then ncpmount -S NWSERVER -A 192.168.1.10 -U "Gebruikertje" -P "wachtwoord1" /mnt/nwmount/"Gebruikertje" fi |
Dit werkt leuk. Nu dacht ik, ik haal met de variabele $USER de gebruikersnaam van Linux op en vraag of de gebruiker zijn/haar wachtwoord in wil typen. Als volgt dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| #!/bin/bash #NCPmount wordt gebruikt om op Novell Server in te loggen. De gebruikte vlaggen #staan voor: #-S : servernaam #-A : IP-adres DNS-server #-U : gebruikersnaam #-P : wachtwoord #na de vlaggen wordt het mountpoint gegeven echo Please enter a password: read PWD #Kijken of op gebr.naam-afhankelijk directory bestaat if cd /mnt/nwmount/"$USER" 2>/dev/null; then ncpmount -S NWSERVER -A 192.168.1.10 -U "$USER" -P "$PWD" /mnt/nwmount/"$USER" fi |
Dit werkt een heel stuk minder leuk, want ik krijg een foutmelding:
code:
1
2
| ncpmount: Invalid password (-669) in nds login Login denied. |
Door het ingevoerde wachtwoord te echo-en (echo $PWD) heb ik kunnen controleren of het ingevoerde wachtwoord klopt, en dat doet het.
In principe zouden beide methodes dus hetzelfde moeten doen, alleen pikt NCPmount de variabele op een of andere manier niet.
Waarschijnlijk doe ik gewoon iets fout, zoals gewoonlijk, maar ik weet weer eens niet wat
edit:
Overigens gaat het hier over Red Hat 9
Overigens gaat het hier over Red Hat 9
[ Voor 5% gewijzigd door RvL op 07-12-2003 22:41 ]
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...