Toon posts:

[WinXP]openen met werkt niet meer *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hai
als ik in exploder de rechtse muis knop gebruik om te kiezen openen met
gebeurd er niks en reageerd hij hier niet meer op.
ook is het vreemd dat als ik een regfile heb en hierop klik om in de registry toe te voegen er niks gebeurd deze staat bv als **one.reg maar met het ikoon van met geen progr. verbonden. ook vraagt windows niet waarmee ik hem wil openen.
iemand een idee om dit te verhelpen?
thanks

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Tools -> folder options -> file type.
En anders eens kijken of je het met tweakui (www.microsoft.com) weer ertussen kan zetten. Optie zat er dacht ik wel bij.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 12:15

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Als je een reg-file dubbelklikt zal hij moeten vragen of je zeker weet dat je eea aan het regeister wilt toevoegen. Doet hij dat niet, dan is ofwel alleen de verwijzing naar regedit verdwenen (kun je opzoeken in de opties van de explorer waarmee hij standaard opent) ofwel je hebt last van een virus dat zichzelf (foutief) heeft geinstalleerd. Probeer eens een full virus-check met een up-to-date versie.

Trouwens, als Openen met er niet tussen staat bij rechtermuisklik, dan kun je shit ingedrukt houden tijdens het rechtsklikken, dan staat het er zeker wel tussen.

[ Voor 17% gewijzigd door hufkes op 07-12-2003 22:22 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad alleen kan ik geen regfiles meer toevoegen aan de registry als ik op de file *.reg klik hier ook soms een oplossing voor?

oei wat wordt er fijn snel gereageerd thanks hiervoor.

je schrijft :Doet hij dat niet, dan is ofwel alleen de verwijzing naar regedit verdwenen.
inderdaad maar ik weet niet hoe ik dit moet herstellen weten jullie dat soms

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 22:26 ]

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 12:15

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 22:23:
inderdaad alleen kan ik geen regfiles meer toevoegen aan de registry als ik op de file *.reg klik hier ook soms een oplossing voor?
Als alleen de .reg-files niet meer werken ga je dus naar opties van de explorer, kies je file type en daar zoek je de .reg file op. Die moet naar regedit wijzen.

Kan je ook doen door met shift-rechts te klikken en dan overig te kiezen zodat je naar regedit.exe kunt bladeren, en dan vink je "Altijd openen met ..." aan.

Als dit ook niet werkt kan het ook nog zo zijn dat er een policy geladen is waardoor je niet in de registry mag, of dat je geen adminrechten hebt of zo. Welk OS werk je?

[ Voor 15% gewijzigd door hufkes op 07-12-2003 22:26 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Topicstarter
even proberen

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 22:17:
hai
als ik in exploder de rechtse muis knop gebruik om te kiezen openen met
Volgens mij heet het gewoon explorer, noem het dan ook zo aub.
Probeer het ook gewoon dan, je hoeft niet iedere handeling hier apart te vemelden ;)

En welke windows versie gebruik je en wat heb je zelf al voor vooronderzoek gedaan :?
Zie ook: Windows Operated Systems - Policy

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
bij de meeste files werkt openen met niet meer en als het werkt en kies choose program gebeurd er ook niets meer.
ik gebruik xp prof.

oke toepassing gevonden. alleen de vraag met welk programma moet ik de .reg in options / file types koppelen. met in de windows/system 32 regini.exe of een andere?

nee geen virus het gebeurde na het instaleren van damontools en ja regedit werkt nog.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 22:59 ]

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Klinkt mij als een virus!

Welke processen zijn actief?
Kun je regedit.exe opstarten?
Zo nee, kopieer hem dan naar regedit.com en probeer dan nog eens.
Dan kun je de instelling van je regbestandje even handmatig invoeren...

We have just one world, but we live in different ones...

Pagina: 1