Toon posts:

IRM-100 Module

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een IRM-100 infrarood module voor op het moederbord.
ik heb hem aangesloten op me moederbord maar ik krijg dat ding niet aan de praat.
In het bios heb ik ingesteld dat hij op IR moet (ik kon kiezen uit COM , IR & Card Reader).
Hij vroeg ook om een driver in windows, maar ik kan nergens drivers vinden. (dat vroeg ie toen ik hem op IR had ingesteld).
(nu heb ik hem op COM ingesteld en vraagt niet naar drivers maar alsnog werkt dat ding niet)
kan iemand me helpen?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 22:08 ]

• Ignoramus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:54
In de bios moet het ding ingestelt staan als IR. Windows ken zelf drivers voor de IRM-100. Die worden geinstalleerd zodra je de bios op IR zet. Als het dan nog niet werkt moet je waarschijnlijk de kabel omdraaien.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf Workstation Server

Verwijderd

Topicstarter
aha, ik had namelijk ook het probleem dat als ik het kabel anders zet dat hij blijft hangen bij het bios en niet doorstart.
maar ik zal het proberen.

Verwijderd

Topicstarter
hmm windows2000 ziet hem niet automatisch.
hij vraagt nu weer om een driver te installeren.
en als ik die kabel omdraai dan krijg ik als ik me pc opstart dat infrarood lichtje te zien als je goed kijkt, en dan stopt het maar dan start hij niet meer verder op en blijft hangen bij start screen waar je del kan drukken om naar bios te gaan.
en zoals ik hem nu aangesloten heb zie je in het begin geen infrarood lichtje maar hij vraagt nu wel om drivers die hij zelf niet vindt :S

• Ignoramus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:54
Vaag, bij mij vond win2k wel automatisch drivers. Welk moederbord heb je eigenlijk. Bij mijn A7V333 heb ik 2 5-pin headers voor ir. Ik moet de bovenste (dichtst bij CPU) hebben en dan de linker pin van het moederbord op rechter van irm-100 (pinkant naar je toe en naar benden wijzend)

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf Workstation Server

Verwijderd

Topicstarter
Asus p4s533-E
ik heb hem op de IR1 poort zitten op het moederbord.
zijn 5 pinnetjes maar de 2e pin is weg.
Pagina: 1