Hercules Radeon 9800SE softmodden handleiding

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008

• mieg_1981
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-03-2024
Hoi allemaal,

ik wil binnenkort Hercules Radeon 9800SE AIW kopen en natuulijk direct softmodden. ik wilde even weten of ik alles goed begrijp daarom heb ik soort stappenplannetje gemaakt : 8)

- download de omega of de catalyst driver (welke van deze is sneller??)
- maak een kopietje van het bestandje ati2mtag.sys (C:\WINDOWS\system32\drivers)
- voer het scriptje uit met rivatuner (C:\Program Files\RivaTuner\PatchScripts\ATI\SoftR9x00\SoftR9x00 w2k.rts)
- vervang nu in windows safe-mode het originele ati2mtag.sys door de nieuwe ati2mtag.sys.
- nu kun je in rivatuner checken of je m goed gepatched hebt (8x1 pipelines)

ik heb ook op de site http://www.ocfaq.com/softmod/download.php gekeken. er staat daar een kant-en-klare Catalyst 3.9 - v6.14.10.6396 driver inclusief gepatchste ati2mtag.sys !! Ben ik niet gewoon in 1x klaar als ik die installeer of vergis ik me nu. :/

Als ik iets verkeerd heb, hoor ik het graag. Alvast bedankt voor de reacties ! _/-\o_

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-08 22:39

Upke dupke

Oompa Loompa

Maar volgens mij kun je niet iedere Radeon 9800 SE modden. Volgens mij moet je daar ook weer een speciale pcb layout voor hebben. (zelfde geval als met de Radeon 9500/pro)

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05 20:18
Upke dupke schreef op 07 december 2003 @ 22:15:
Maar volgens mij kun je niet iedere Radeon 9800 SE modden. Volgens mij moet je daar ook weer een speciale pcb layout voor hebben. (zelfde geval als met de Radeon 9500/pro)
Nee, wat je wel moet hebben is een SE met een core die 4*256 +4*256uitgeschakelde pipes heeft. Een core met 128 bits pipes is een stuk miner intressant.
Verder is het zo dat je of de omega drivers gebruikt of de gewoone gebruikt + dat script. Omega heeft dit standaar er bij zitten.

Verder als je een AIW SE kaart hebt is het belangrijk voor de tuner dat je dx9.0a heb of iig 1 bepaald bestandje wat ik ff niet meer weet.

Paradigm: Shift happens.

Verwijderd

als je de omegadriver neemt van omegacorner, kan je tijdens de installatie kiezen of je de gemodde driver (of toch de standaard driver) wilt installeren!

Voordeel van omegacorner driver is dat het vaak beter optimized en getweakt is, zo kun je bijv mooiere 3d/2d beelden hebben, meer keuzes in de instellingen etc, wel schijnt het bij sommige gevallen zo te zijn dat het wel iets trager is dan de standaard catalyst driver, maar het verschil is vaak nihil.

stappenplan:
1. download de driver van www.omegacorner.com

2. verwijder je huidige videokaart driver (detornator destroyer gebruiken als je een geforce hebt etc.)

3. bouw 9800se aiw in je computer

4. start windows op en als het zegt dat nieuw vga kaart is gedetecteerd, alles annuleren, als je nog geen directx 9b hebt geinstalleerd, doe dat nog even

5. installeer de omegadriver en kies 9800se -> pro mod driver, start dan je computer opnieuw op

6. draai 3dmark -> geen schaakbord effect? ga naar punt 7
--> wel schaakbord effect? ga naar punt 9

7. download/installeer rivatuner, zie je 8x1 staan? dan is je mod gelukt!

8. installeer de aiw drivers etc

9. helaas, de mod is mislukt, instaleer opnieuw de omegadriver en selecteer 9800se ipv 9800se->pro

10. instaleer de aiw drivers etc

inprincipe kan je voor meer info ook terecht bij
[rml][ OC][ MOD]Radeon 9800SE Mod Topic Deel 3[/rml]

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 22:38 ]

Verwijderd

Die Omega drivers werken perfect, voor de softmod had ik in 3dmark03 3576 punten en na de softmod had ik 5640 punten :*)

Ik heb niet gechecked of ik 8 pipelines had, maar gezien de score zal dat wel :)

Was trouwens met een hercules AIW _/-\o_ 199 pleurotjes, snel verdiend niet?

Uren call of duty gespeeld, geen artifacten of problemen gehad nog :)

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
Hoi

Ik ga denk ik ook een 9800 SE aanschaffen en proberen te softmodden maar waar moet je precis op letten.

Het is toch mogelijk met verschillende merken.

De Sapphire ATI Radeon 9800 SE is gunstig geprijst bij EMPC n.l. 192 euro.

De kaart heeft 128mb 256bit en 4 pipelines VPU in it´s 2nd generation.

Is zo´n kaart ook te softmodden.

Het zou jammer zijn als ik de verkeerde aanschaf.

JP

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Voordat men hier allerlei vragen gaat dumpen over "hoe softmodden/welke kaart/etcetera" zou ik graag willen verwijzen naar dit topic:

[rml][ OC][ MOD]Radeon 9800SE Mod Topic Deel 3[/rml]

En voorgaande delen in DOC. Daar staat alles netjes uitgelegd en kan je je vragen/resultaten ook kwijt. Dit topic in V&B is verder overbodig wegens bovenstaand topic in DOC, dus deze gaat dicht :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.