Toon posts:

slechte tv-kwaliteit op comp.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuwe computer (aldi). Ik wil deze graag gebruiken als digitale videorecorder. Opnemen en branden op DVD.
Kabel in mijn tv-kaart en met powercinema opnemen, daarna met powerproducer op dvd gebrand. De kwaliteit is alleen erg slecht. Hoe kan ik deze verbeteren?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 21:46 ]

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 10:13

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Welke kwaliteit heb je nu, dus welk formaat.
Met welk programma fik je de DVD's en rip je de bestanden.
Iets meer info...

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Het probleem zit hem waarschijnlijk gewoon in de lage resolutie die tv beelden hebben. Als je TV signalen afspeelt op een PC monitor, dan is de kwaliteit gewoon niet goed.
Maar als je het op dvd brandt, en dan weer op je TV afspeelt zou er geen probleem moeten zijn.

Is het op je TV alsnog slecht, dan is er wel een probleem.
Dit kan verschillende oorzaken hebben. Misschien moet je je TV signaal versterken. Of heb je gewoon een slechte tv-kaart (welke heb je eigenlijk).

Naja, geef eens wat meer informatie betreffende de bovenstaande informatie.

iRacing Profiel

Verwijderd

Opnemen digitaal van televisie mag je wel een dijk van een capture kaart nemen en die zit nu eenmaal niet in een Aldi pc. Comprimeren achteraf is geen probleem om het passend op een dvd schijfje te maken, genoeg progjes daarvoor.

Off topic :

Vriend van me heeft een Philips DVD 880 recorder, stand alone, aangeschaft en op 2 uurs opnamen vind ik het er nog divx achtig uitzien. Alleen in HQ mode, 1 uur opnamen dus op een 4.7 gig schijf, ziet het er goed uit, SP mode, 2 uur opname dus, word al minder, laat staan als je EP mode gebruikt, 4 uur. Testen moet nog even uitwijzen of we de kwaliteit omhoog kunnen krikken maar mijn eerste impressie is negatief.

Beginnen de branders net goed te lopen, voor de pc dan, komen ze alweer met een dual layer brander in maart 2004. http://www.extradvd.nl/html/hardware.htm

De hardware gaat mij een beetje te hard in steeds sneller nieuwe apperaten, fun gaat eraf door maar steeds nieuwe dure hardware aan te schaffen.

Verwijderd

Topicstarter
De kwaliteit na branden is nog steeds belabberd.
De tv-kaart is denk ik: medion TV-tuner 7134 MK2/3

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 11:15
de meeste TV kaarten halen niet hoger als 640*480 en staan standaard ingesteld op 320*240 ofzo
er zijn wel aparaten in de omloop die 1600*1200 kunnen capturen, maar die zijn een paar honderd pleuro. om maar te zwijgen over de HDD space die zo'n filmpje gebruikt

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

RocketKoen schreef op 07 december 2003 @ 21:54:
de meeste TV kaarten halen niet hoger als 640*480 en staan standaard ingesteld op 320*240 ofzo
er zijn wel aparaten in de omloop die 1600*1200 kunnen capturen, maar die zijn een paar honderd pleuro. om maar te zwijgen over de HDD space die zo'n filmpje gebruikt
Maar ik neem aan dat het beeld dan word uitgerekt. Ikw eet bijna zeker dat alle programma's op tv 780x512 draaien of iets in die richting, als je dan in 1600x1200 bekijkt word de kwaltijd minder dan juist beter. Daarom is xp ook zo irri :( je kan divx niet op 640x480 kijken en aangezien dat de meeste divx die reso hebben vind ik dat nogal vervelend. En door dit word alles uitgerekt en dat is nooit goed :(

Is zo'n film niet te comprimeren btw?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 00:48 ]

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
TV in europa is 768/576 of 720/576. Meer pixels zijn er simpel weg niet. Capturen met een hogere resolutie (als dat zou kunnen) heeft dus geen zin.

Is de kwaliteit nog wel goed bekijkt als je de beelden bekijkt die je hebt gecaptured?

Wat voor codec gebruik je voor het capturen?
Pagina: 1