Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

How to case modding?

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag case modden met mijn kast. Maar ik weei niet precies hoe ik dit moet doen.

Ik heb al een ideen op papier staan, en ook al aan de binnen kant van het zijpaneel getekent. Maar.....
Nu wil ik de overige stukken uit mijn paneel halen. Hoe kan ik dat het best doen?

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Door Frequently Asked Questions CME en Welkom in Casemodding & Electronica (Policy) te lezen :?

Met een dremel kom je heel ver, of anders een zaag gebruiken :)

[ Voor 9% gewijzigd door GGS_206 op 07-12-2003 21:25 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Wat GGS_VR6 zegt, en specifiek voor jouw vraag: Window howto. Een duidelijke stukje tekst met veel foto's over het maken van een window :)

Afbeeldingslocatie: http://www.belgiancasemodding.be/H_Door/door4.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.belgiancasemodding.be/H_Door/door6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.belgiancasemodding.be/H_Door/door11.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.belgiancasemodding.be/H_Door/door12.jpg

[ Voor 125% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 21:31 ]

Verwijderd

GGS_VR6 schreef op 07 december 2003 @ 21:25:
Door Frequently Asked Questions CME en Welkom in Casemodding & Electronica (Policy) te lezen :?

Met een dremel kom je heel ver, of anders een zaag gebruiken :)
voor het maken van een window raad ik gewoon een stup plexiglas + dubbelzijdige tape + decoupeerzaag + (ijzer)vijlen en voor een blowhole natuurlijk hetzelfde alleen dan zonder dubbelzijdige tape en/of plexiglas en sommige vinden een dremel prettiger maar mijn ervaring is dat die krengen nog wel is weg willen lopen (schieten doordat de draaiende schijf aan de loop gaat) en dit geeft behoordlijk wat zichtbare schade.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 21:24:
Ik wil graag case modden met mijn kast. Maar ik weei niet precies hoe ik dit moet doen.

Ik heb al een ideen op papier staan, en ook al aan de binnen kant van het zijpaneel getekent. Maar.....
Nu wil ik de overige stukken uit mijn paneel halen. Hoe kan ik dat het best doen?
Wat dacht je van je moed bij elkaar rapen, de decoupeerzaag pakken en gewoon beginnen. Zo wordt elke casemodder groot, waarom zou het jou dan niet lukken?

(Ik denk dat ik hier een slotje ruik?)

mod-remark: Ruiken of niet, dit is hetzelfde als "slotje!" roepen. Laat dat voortaan s.v.p. en als je een topic tegenkomt die niet door de beugel kan, meldt dat dan via Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.giftopicreport ipv blaten in het topic zelf.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 08:50 ]

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
Leuk dat je ook begint met casemodden! Join the party!

Ik zou je willen adviseren om ook eerst veel op internet rond te kijken naar andere mod's (en hoe ze dit precies gedaan hebben). Dit kan bijvoorbeeld in dit forum. Hierdoor krijg je een idee van wat er zoal al eens geprobeerd is en wat wel en niet kan. Daarna kun je (als je zeker genoeg bent van de zaak) zelf aan de slag en je je eigen creatieve brein aan de gang zetten >:)

Bereid je mods wel (goed) voor, voordat je je dremel in je pc-kast zet! Als je eenmaal zoiets doet is het moeilijk terug te draaien (zonder een nieuwe kast te hoeven kopen ;) )

Succes met je aanstaande casemod!

• Turkish
  • Laatst online: 26-11 21:32

Turkish

zhé germans

Gewoon eerst grof uitzagen en dan netjes afwerken (dremel, vijl, schuren), zo snel het eerste stuk eruit is, valt het allemaal wel mee :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Bekijk mijn tutorial/casemod verslag eens voor de lol :)
En zou je willen vertellen wat je ervan vindt?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Ik snap nog steeds niet waarom mensen in vredesnaam dremelen vanuit de voorkant van hun zijnpaneel... als je het vanuit de achterkant doet ziet het er net zo mooi uit (mooier omdat je minder/geen verf wegdremelt) en als je eens uitschiet maakt het niks uit...

Maarja ik zal wel iets over het hoofd zien ofzo :? (ik zelf doe het wel zo).

System specs

• BeCool
  • Laatst online: 24-02 10:56
Die site van XElerator is onwijs duidelijk... _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door BeCool op 07-12-2003 22:03 ]

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
XLerator schreef op 07 december 2003 @ 21:59:
Nice, ik ga dat van zuikand zeker nodig hebben, thnx

• Math2k
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01-2021
XLerator schreef op 07 december 2003 @ 21:59:
Ik vind dat je het heel leuk hebt gemaakt. Ik ben helemaal weg van die blowhole voorin, ga ik zelf nu dus ook proberen en verder zag ik dat je een Ferm multitool had, dus die ga ik ook maar es aanschaffen :+

Verwijderd

Een goede voorbereiding is het halve werk.

Je kunt grote stukken het makkelijkst met de decoupeerzaag doen. Het kleinere bochtenwerk kun je dan afwerken met een vijl of een dremel. Om te zorgen dat je de decoupeerzaag kan insteken moet je eerst een gat boren. Belangrijk is voor elk materiaal het juiste hulpstuk te gebruiken: voor het zagen een fijngetande zaag en voor de dremel slijpstenen van de juiste hardheid.

In de CME Faq staat een hele howto, en in de search kun je ook een hoop naslag vinden. Ook de bouw/metaalhandel kan je van nuttige tips, alsmede van het juiste gereedschap voorzien.
Kortom, net als bij casemods nodig is verwachten wij in CME dat je ook vóór het openen van een topic eerst een goede voorbereiding doet. Zie Welkom in Casemodding & Electronica (Policy) voor wat wij verwachten in CME.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.