Pc start niet meer | Bios/voeding probleem?

Pagina: 1
Acties:

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025
Beste mensen, ik het heb volgende probleem(pje),

Ik heb een pc hier, Compaq Deskpro EP 366mhz 192mb geheugen.
Hier zat een schijf in van 4gb, nadat ik hier een schijf van 2gb bij ingezet heb wil deze niet meer starten. Ik kom zelfs de bios niet meer in.

Hierna heb ik de bios gereset, en toen dit gelukt was kwam ik weer in windows. Deze liep echter direct vast, zodat ik weer opnieuw moest starten. Hierna wilde de pc helemaal niet meer aan, dit leek op een voeding die sruk was.

Ik een andere voeding geprobeerd, wil wel weer starten maar niet verder als eerste scherm en kom niet in de bios. Na een bios reset, hetzelfde.

Als ik de schijf in een andere pc stop krijg ik een bootdiskfailure :S Ik weet bijna zeker dat alles er nog opstaat, dus dat is ook erg raar.

Ik begin hier een beetje moe van te worden, iemand enig idee?

Alvast dank!

[ Voor 14% gewijzigd door littledreamer op 08-12-2003 09:27 ]

• littledreamer
Klein schopje, niemand?

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
Heb je geprobeert zoals in de orgineele status was dus zonder die extra disk ??
en wat je kan doen is de HD met de Boet disk Fout als slave kopelen, en die laten scannen door een tool, of met Fdisk een niewe Boorsectoor aan maken.

(PS welk OS is het en wat zijn de andere HW ingrediente van de PC )

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Hmmmm, ik heb ooit een identiek probleem gehad.
Ook dat was een Compaq Deskpro (model weet ik niet meer) met een 4 Gb schijf als ik mij niet vergis (het is alweer een jaar of 3, misschien 4 geleden).
Zodra ik er een extra schijf in stopte (in dit geval een 400 Mb, ook Compaq overigens) startte de PC niet meer op.
Jumpers voor Master/Slave stonden goed!!!

Uiteindelijk kwam ik erachter dat iedere keer de Bootsector om zeep gebracht werd. Dan zou je zeggen fdisk /mbr, maar dat werkte niet.
De extra schijf eruit gehaald, weer fdisk /mbr gedraaid en voilá lopen met dat kreng.

Waarom de bootsector verneukt werd, Joost mag het weten.
Het eigenlijke probleem is nooit opgelost en ik heb het bedrijf geadviseerd de oude schijf weg te gooien en een nieuwe(re) en dus ook grote(re) schijf te gebruiken, hetgeen ook is aangenomen...

[ Voor 3% gewijzigd door Nulnulnix op 08-12-2003 09:41 ]

We have just one world, but we live in different ones...

• littledreamer
Oke, bedankt voor de reacties.
Ik heb inderdaad de pc in de originele staat teruggebracht, en dit had ook geen effect :(

Wat ik inderdaad nog wel even kan proberen is mbv. een nieuwe schijf proberen Windows erop te krijgen en dan kijken wat ik van die oude schijf kan overzetten.

Wat wil je precies weten qua hardware?

@Nulnulnix
fdisk /mbr is zonder dataverlies?
Hier staan de jumpers ook allemaal goed, heb em al als single en als master geprobeerd, beide wou niet. Klinkt als hetzelfde probleem.

• littledreamer
Heb het inmiddels verholpen.
Oude hardeschijf weggedaan. Nieuwe voeding erin, nieuwe hardeschijf en bios gereset.
Hij draait weer prima.

Dank voor jullie help in iedergeval!
Pagina: 1