[flash] muziek alleen als venster actief is

Pagina: 1
Acties:

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik heb voor mijn website met Swish een eenvoudige intro gemaakt met een achtergrond muziekje. als deze intro is afgelopen opent de echte website in een nieuw venster en loopt de muziek dus door.

nu wil ik dat de muziek stopt zodra het nieuwe venster opent, maar dat als je terug gaat naar het oude venster dat de muziek dan weer doorgaat.

de muziek moet dus alleen hoorbaar zijn als het venster actief is. hoe kan ik dat doen?

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Met JS kijken naar de focus van je window, en dan vertellen aan flash wanneer het venster actief is dat de muziek moet gaan spelen.

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

Swish is geen Flash :)

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-05 19:34
:\

wat is het dan?
uiteindelijk komt het er toch op neer dat het flash is

rm -rf ~/.signature

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

mattttt schreef op 08 december 2003 @ 01:20:
[...]

:\

wat is het dan?
uiteindelijk komt het er toch op neer dat het flash is
alleen zou je in Flash wel de mogelijkheid hebben om die focus te 'handelen'.
en het wordt trouwens een swf ipv 'flash'

:P

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
excuses, ik heb altijd gedacht dat flash het formaat was en swish de editor.
maar hoe ik dat met die focus zou moeten doen weet ik niet en voor ik dat ga uitzoeken wil ik wel graag weten of het kans heeft.

heb je met swish ook de mogelijkheid om die focus te 'handelen'??

Verwijderd

Ik weet niet in hoeverre Swish omgaat met actionscript (volgens mij helemaal niet). Misschien is het handig om eerst eens Flash te downloaden ( trial kan van de Macromedia website gehaald worden ) en hiermee te gaan werken. Vervolgens lees je met javascript af wanneer je scherm de focus heeft, en stuur je dit doro naar je flash movie. Wanneer de ergens anders de focus op geegd word stuur je dit ook door naar je flash movie. Je movie moet deze afyhandelen, dit valt alleen te doen met actionscript ( en dat zit dus niet in Swish ;) )
Pagina: 1