Digital Dream's Enigma 1.3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46952

Topicstarter
Al een tijdje ben ik op zoek naar een goedkope, kleine en lichte camera, die ik voornamelijk wil gebruiken voor het maken van foto's tijdens het uitgaan.

Het hoeft dus geen beeldmateriaal van superieure kwaliteit te zijn. Foto's van een resolutie van minimaal 640x480 vind ik al groot genoeg.

Nu ben ik dus gestuit op de Enigma 1.3... een zeer kleine digitale camera, met ingebouwde flits (handig tijdens de nachten) en niet te duur.

Heeft iemand ervaring met dit toestel? Zo ja, hoe is de beeldkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:48

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Anoniem: 46952 schreef op 07 december 2003 @ 20:38:
Heeft iemand ervaring met dit toestel? Zo ja, hoe is de beeldkwaliteit?
Vergeleken met wat?

Bij digitale camera's is er een mooie regel, die vrijwel altijd opgaat om de beeldkwaliteit te bepalen zonder dat je daravoor een foto hoeft te zien:

Hoe kleiner, goedkoper, onbekender en lichter een camera is hoe slechter de beeldkwaliteit.

De beeldkwaliteit van deze camera zal dus niet al te goed zijn.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46952

Topicstarter
http://www.firebox.com/in...ox&action=product&pid=462

Kijk... dat is gelukkig al positief... foto's zijn voor zo'n klein toestel meer dan redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Het ligt eraan wat je ermee wilt. 1.3Mp is niet echt veel als je fotos gaat printen, maar je kan prima 1280x1024 fotos van je laatste feestje op je website zetten...

Verder zullen de lens en instel mogelijkheden ook wel niet al te best zijn; maar als je toch alleen maar vol automatisch point-and-shoot wilt doen is dat ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-04 00:14
prima camera om simpel van alles en nog wat mee te fotograveren.
Het enige nadeel zal waarschijnlijk het geheugen zijn. Kijk anders even wat ernog meer in dezelfde prijsklasse verkrijgbaar is.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65590

Als je een leuke goedkope camera wil moet je ff voor de BenQ DC1500 kijken... Zit nog LCD op ook! http://www.benq.nl/Products/DigiCam/index.cfm?product=205

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7431

Ik zou kijken naar een camera waarbij de iso waarde een beetje in te stellen is. Want bij iso-100 (standaard meestal), snelle (standaard) sluiter, Auto Focus, en een klein flitsertje wil je vaak niet zoveel zien in een discotheek.

En met name goedkopere digicams zijn vaak waardeloos in het donker. Dus ik zou vooral naar dat resultaat kijken ipv alle leuke gadget's die eraan hangen en opzitten.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 7431 op 09-12-2003 03:46 ]

Pagina: 1