Toon posts:

[??] - boks ontwerp

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
|====
|
|-------
|
|
|====

hallo vrienden ;),

ik wil dus een sub maken waar je alleen maar 2 baspijpen hebt naar buiten gericht. Werkt dit principe goed? bij de ----- zit de visaton w200s speaker. EN de open plekken moeten dan ongeveer 2 baspijpen voorstellen (afmeting klopt nu niet) Hoe moet ik dit aanpakken? :Y)

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

box

Bij de bieb liggen leuke tijdschriften waarin alles beschreven wordt
(teminste, vroeger toen ik er nog kwam)

Verwijderd

Ten eerste: T'is BOX, of wel betergezegt... behuizing
Ten tweede: Dit is een [DIY] "project" oftewel zelfbouw topic
Ten derder: Wat is je doelstelling... Wil je hard beuken alla trance of smooth blues bass bv???

Dan kunnen je je pas verder helpen...
O ja.. hoe groot een behuizing is voor een speaker is heel belangrijk omdat dit de freq bepaalt en de "hoe hard" een speaker wil...dus maten maybe???
Dus verdiep je hierin door de FAQ aandachtig telezen en zoeken in de search engine van got naar "[DIY] subwoofer/speaker" waar ook zeer veel nuttig info te vinden is.

succes!!!

Verwijderd

Dat je een subwoofer wilt maken is natuurlijk heel erg leuk en dat je dat ook nog eens met ons wil delen is helemaal leuk, maar er wordt toch wel van je verwacht dat je eerst wat tijd investeerd in een beetje zoekwerk en wat vooronderzoek.

GoT kan je daarbij goed helpen, zoals je ziet zijn er al heel wat topics voorbij gekomen waarin DIY subwoofers worden behandeld:

http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart

Maar ook de site www.diysubwoofers.org geeft een goede inleiding in het bouwen van een subwoofer.

Ik denk dat je daarmee heel ver kunt komen, als je op problemen stuit waar je echt niet uit komt en ook niks over kunt vinden kun je eventueel opnieuw een topic starten. :)

Dit topic is gesloten.