Ik heb sinds vorige week een nieuwe pc, meer een upgrade behalve mijn videokaart (geld was op), aangeschaft op de HCC. Maar sinds dien als ik bijvoorbeeld met [shift] + [del] een bestand of map verwijder blijft mijn desktop hangen. Het zelfde gebeurd ook als ik een file wil opslaan.
De quickbar is nog te bereiken evenals het start menu, maar Internet Explorer start dan niet geheel op in tegen stelling tot andere programma's als Firebird die nog fatsoenlijk opstarten en ook te gebruiken zijn. Dit freezen van mijn desktop duurt ongeveer 1 a 2 minuten en daarna doet ie het weer zoals vanouds.
Er zijn geen 10 tallen programma's opgestart, alleen een RC5-72 koe loopt te grazen in de achtergrond voor de rest word alleen nog een 3com apllicatie gestart en de benodigde file's voor het OS zelf.
Dit is een nogal irritant en wil daar graag vanaf, lijkt me logisch. Nu vraag ik mij af waar dit in hemelsnaam aan kan liggen. Kan het zijn dat Windows op een of andere interrupt afwacht van de harde schijf, maar dat de harde schijf het eerst bewaard in zijn cache geheugen om het vervolgens te verwerken op de harde schijf zelf en daarna een interrupt te gegeven?
Ik heb dit probleem niet gehad bij mijn vorige PC.
BTW overgaan op het grote kermis OS Windows XP is uitgesloten, en Windows 2000 ook.
Huidige PC specificaties:
De quickbar is nog te bereiken evenals het start menu, maar Internet Explorer start dan niet geheel op in tegen stelling tot andere programma's als Firebird die nog fatsoenlijk opstarten en ook te gebruiken zijn. Dit freezen van mijn desktop duurt ongeveer 1 a 2 minuten en daarna doet ie het weer zoals vanouds.
Er zijn geen 10 tallen programma's opgestart, alleen een RC5-72 koe loopt te grazen in de achtergrond voor de rest word alleen nog een 3com apllicatie gestart en de benodigde file's voor het OS zelf.
Dit is een nogal irritant en wil daar graag vanaf, lijkt me logisch. Nu vraag ik mij af waar dit in hemelsnaam aan kan liggen. Kan het zijn dat Windows op een of andere interrupt afwacht van de harde schijf, maar dat de harde schijf het eerst bewaard in zijn cache geheugen om het vervolgens te verwerken op de harde schijf zelf en daarna een interrupt te gegeven?
Ik heb dit probleem niet gehad bij mijn vorige PC.
BTW overgaan op het grote kermis OS Windows XP is uitgesloten, en Windows 2000 ook.
Huidige PC specificaties:
- Maxtor 120GB 8MB cache 7200rpm
- Asus A7N8X-deluxe 2.0
- AMD 2500+ (@ 3200+)
- 2x Twinmos 256MB PC3200 cas 2.5
- AGP Point of View Geforce2 MX 400
- onboard 3com netwerkkaart wordt alleen gebruikt
- onboard nVidia geluidskaart
- Windows 98 Second Edition
- Quantum Fireball 20GB 5400rpm
- MSI Apollo Pro133 (6153VA)
- Intel Celeron 633 MHz (@ 790 MHz)
- 1x noname 256MB PC133 + 1x noname 512MB PC133
- AGP Point of View Geforce2 MX 400
- ISA 10/110 Mbit/s Intel netwerkkaart
- PCI Sound Vision SV4000 geluidskaart
- Windows 98 Second Edition
[ Voor 3% gewijzigd door Sybr_E-N op 07-12-2003 20:07 . Reden: file opslaan toegevoegd ]