Toon posts:

computer werkt niet :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb pc smanegesteld met de volgende onderdelen:
Amd Xp 3000+
1 gig pc3200 geheugen (nameless)
Asus A7v8x-x mobo
V8440 Gforce 4 ti4400 videokaart
450 watt Kingwin voeding
Kingwin Kast
Maxtor 60 GB 7200 rpm
Maxtor 20 GB 7200 rpm
Phillips cd brander

Dit is er misgegaan:
Als ik na het aansluiten de computer aan wil zetten, geeft de pc-speaker een harde piep. (Waarschuwingssignaal) De piep blijft zich herhalen. De koeler doet het gewoon, de pc boot NIET. Er wordt dan ook geen beeldsignaal gegeven.

Dit is er gedaan:
als eerste heb ik alle geheugenbankjes getest. Door op te starten met de verschillende bankjes.
Een vriend van me had dezelfde cpu gekocht als ik. (ook Amd Xp 3000+), hiermee hebben we ook geprobeerd te booten om te kijken of de CPU dood was, bleek dus niet geval want bij zijn cpu kwam een zelfde piep.
Videokaart V8840 doet het ook gewoon, nog uit andere pc gehaald waar hij gewoon werkte
We hebben geprobeerd harde schijven aan en uit te zetten, booten zonder en met hd's etc. Hetzelfde geldt voor de phillips cd-rom/cdrw

Vermoeden :
In de handleiding staat dat overvolt default staat uitgeschakeld. Dit betekent dat de cpu op een voltage van 1,5v tot 1,85v loopt (is dit genoeg voor AMD xp 3000+?)
Met overvolt loopt ie van 1,7 v tot 2,05 v
Het probleem is, dat als je overvolt aanzet dat je je processor dan fried.

Zit ik in de goede richting? Want ik weet anders echt niet meer wat te doen. Want ik heb dit nog nooit meegemaakt :/

p.S Alles is aangesloten volgens de handleiding,

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Kijk eens in de handleiding van je mobo wat die piepjes betekenen :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
staat er niet !, heel de handleiding doorsgpit, staat nix over!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:04

job

kijk dan eens in de search.
zoek op het merk van je bios (phoenix, award, enz...) en piep (of beep) code.
dan krijg je genoeg hits.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 07-12-2003 20:09 ]

• MasterFreak
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-08 22:57

MasterFreak

Zeker weten!

Als ik het goed begrijp heb je steeds 1 geheugenreepje gebruikt, probeer eens een ander reepje.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Ook al gekeken wat je pc doet als je zonder geheugen, cpu en processor post. Kijk of je dan een andere piepcode krijgt.
Test je geheugen eens in een ander systeem (memtest)
Als je dit allemaal hebt gedaan en alles wat je hebt getest doet het, zou ik vrezen voor een DOA mobo

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
eeh 2 reepjes, ik heb 2* 512 mb gehuegen en allenei geprobeerd

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ookal geprobeerd zonder gehiegen op te starten doet ie ook niet

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 20:15:
ik heb ookal geprobeerd zonder gehiegen op te starten doet ie ook niet
Over 't algemeen start een PC zonder geheugen idd niet nee 8)7

PS: Met Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif kun je je bericht editen :)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Osiris schreef op 07 december 2003 @ 20:17:
[...]

Over 't algemeen start een PC zonder geheugen idd niet nee 8)7

PS: Met [afbeelding] kun je je bericht editen :)
Hij zou dan wel een foutcode moeten geven (mem fout ;) ) en als die anders is dan hij nu geeft zou het daar aan kunnen liggen, als het dezelfde foutmelding blijft dan is er wat anders aan de hand met z'n pc :)

Ik denk dan dat het mobo de dader is

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:14
Niet ieder mobo geeft postcodes zoals een epox, de meesten doen gewoon helemaal niks zonder geheugen.

Maar het is me nog niet duidelijk, heb je nou al ander geheugen gehad of niet?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

1 BEEP = geheugenprobleem.

ARME AOW’er

Verwijderd

idd, één lange beep is het geheugen. Probeer eens met geheugen van iemand anders, want je zegt dat je alle twee de reepjes al hebt gebruikt. Anders zou ik toch zeggen mobo-kapot!?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 20:58:
idd, één lange beep is het geheugen. Probeer eens met geheugen van iemand anders, want je zegt dat je alle twee de reepjes al hebt gebruikt. Anders zou ik toch zeggen mobo-kapot!?
Het kan uiteraard ook zijn dat het geheugen niet compatible is met dit moederbord. In een aantal gevallen werken bepaalde geheugentypes en merken gewoon niet op een moederbord.

Voor dit bord zijn getest en gekwalificeerd

Samsung PC3200 512MB M368L6423DTM-CC4
Samsung PC3200 256MB M368L3223DTM-CC4
Kingston PC3200 512MB KVR400X64C25 / 512
Micron PC3200 256MB MT16VDDT3264AG-403B2 PC3200U-30440-Z
Micron PC3200 128MB MT8VDDT1664AG-403B2 PC3200U-30440-Z
Kingmax PC3200 256MB MPXB62D-68KX3-MBA

Andere merken zouden weleens NIET kunnen werken en jouw 'no-name' geheugen lijkt dit te bewijzen.

Zoals ik al zei: 1 BEEP = geheugenprobleem.

Welkom op GoT trouwens :)

Startpost is duidelijk alleen had je dit probleem al vooraf kunnen vermijden door jezelf eerst goed te informeren door op de site van ASUS te kijken.

[ Voor 49% gewijzigd door Guardian Angel op 07-12-2003 21:45 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog een ander reepje geheugen getest op dat moederbord, 256 mb pc2700 , volgens mij ook no-name, maar dat werkt ook niet.
1 beep is idd geheugen probleem :/, dus ik moet eigenlijk die geteste geheugenreepjes nog ff proberen?

edit:
en voor alle duidelijkheid, hij blijft ook die beeps geven al zit er geen geheugen in :/, en tja, de kans dat ik toevallig 2 "verschillende soorten geheugenbankjes heb van verschillende merken en die allebei niet werken is toch redelijk klein?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 22:05 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 21:59:
ik heb nog een ander reepje geheugen getest op dat moederbord, 256 mb pc2700 , volgens mij ook no-name, maar dat werkt ook niet.
1 beep is idd geheugen probleem :/, dus ik moet eigenlijk die geteste geheugenreepjes nog ff proberen?
Proberen moet je altijd de nieuwe haring en natuurlijk het aanbevolen merk geheugen. Werkt het dan nog niet, dan is er een ander probleem en dat is dat het MB waarschijnlijk niet goed is.

Retour leverancier dus.

ARME AOW’er

• TheNazgul
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-07 22:28
Probeer altijd analytisch te werk te gaan bij een probleem. Maak voor jezelf een lijstje met mogelijke componenten waar het fout zou kunnen lopen. Neem daarbij de handleiding van het moederbord.

Dingen die je nog kunt controleren:

* Alle kleine moederbord kabeltjes correct aangesloten?
* Staat je bios reset jumper goed ? (heb ik ook wel eens gehad) 8)7
* Is je processor koeler wel aangesloten op de CPU fan aansluiting? Vaak zitten er namelijk 2 aansluitingen vlak bij elkaar. Pak de verkeerde en dan doet ie het niet!

etc. Het merendeel kun je ook vinden met een search

[ Voor 14% gewijzigd door TheNazgul op 07-12-2003 22:15 . Reden: Typo ]

Verwijderd

Topicstarter
ik het mobo helemaal goed aangesloten (ben ik heilig O-) van overtuigd.)
Ik heb het mobotje overgekocht van een tweaker, en daarbij heb ik de bon bijgekregen van informatique. Ik denk dat het hele probleem aan het mobo ligt, dus ik ga maar eens met mij pctje onder mij arm langs informatique.
Tenminste het is toch mogelijk dat het mobo kapot is en dan een onterechte geheugenfout weergeeft??

• CopperCAT
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-06 17:57

CopperCAT

Cu --> Cu(2+) + 2e-

Vermoeden :
In de handleiding staat dat overvolt default staat uitgeschakeld. Dit betekent dat de cpu op een voltage van 1,5v tot 1,85v loopt (is dit genoeg voor AMD xp 3000+?)
Met overvolt loopt ie van 1,7 v tot 2,05 v
Het probleem is, dat als je overvolt aanzet dat je je processor dan fried.
Ik heb ook zo'n mamaplank, en kwam tot de constatie dat die overvolt is uitgeschakeld, ook al staat het in de handleiding. Alle biosversies (1.003 -> 1.007) doen niets met de jumper.

[ Voor 48% gewijzigd door CopperCAT op 09-12-2003 13:35 . Reden: quote added ]

Core2D E6600 :: Scythe Ninja 1000+ :: G-Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 HZ 2048Mb :: Asus P5W DH :: 2* Barracuda 7200.10 320Gb S2

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Tenminste het is toch mogelijk dat het mobo kapot is en dan een onterechte geheugenfout weergeeft??
Jep, heel goed mogelijk. Ik neem aan dat je ook je voeding even in een andere machine hebt getest?

[edit] Ik heb ooit eens een mobo gehad waarop ik een bios-versie voor een iets afwijkend bord had geflasht. Dit 'verflashte' mobo vertoonde precies hetzelfde gedrag als jouw exemplaar. Ook een flash-foutje kan dus dit probleem veroorzaken.

[ Voor 36% gewijzigd door koraks op 09-12-2003 14:31 ]

• Erwin_F
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-03-2025

Erwin_F

hoi

Ik heb ook al een aantal problemen gehad met die nare geluidjes , maar dan met andere pc's en tot nu toe heb ik ale geluidjes kunnen achterhalen wat ze betekenden op deze site:

http://bioscentral.com/

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 09:19
Dezelfde piepjes heb ik ook gehad, mobo stuk(zelfde als jij) nieuwe gekregen, dit was gekomen door het zelf monteren van een nieuwe proc(geen scheuren ed op het mobo te zien dus garantie) Waardoor het nu gekomen is is niet duidelijk.

Dus ik zou een langwandelen waar het mobo vandaan is gekomen.

Verwijderd

Zo te lezen heb je alles vervangen en/of getest met een ander product.

Wat ik niet lees is dat je je mobo vervangen hebt. ;)

Mijn conclussie; misschien is je mobo wel dood! ;(

Verwijderd

k zeg je 1 ding, dat mobo ondersteund lang niet alle pc3200(400Mhz) bankjes, kijk op de site van asus welke hij wel ondersteund.
Het is overigens wel op te lossen als je de BIOS update want dan ondersteund hij wel meer. Maar zorg er dan wel eerst voor dat ie wel boot met ander geheugen dan kun je iig de BIOS updaten.

Verwijderd

Bios low rpm FAN detectie? Daar heb ik laatst ook hier iets over voorbij zien flitsen, is het een fan die op temperatuur draait? (dwz, dat 'ie zich aanpast aan de temp van de cooler)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 23:16:
k zeg je 1 ding, dat mobo ondersteund lang niet alle pc3200(400Mhz) bankjes, kijk op de site van asus welke hij wel ondersteund.
Het is overigens wel op te lossen als je de BIOS update want dan ondersteund hij wel meer. Maar zorg er dan wel eerst voor dat ie wel boot met ander geheugen dan kun je iig de BIOS updaten.
Volgens mij heeft de TS geen problemen meer gezien zijn nieuwe topic wat hij opende. Jammer dat hij dat hier niet even laat weten. :(

Het door dit moederbord ondersteunde geheugen staat hierboven in mijn post al volledig genoemd en verder ook nog een opmerking over een BIOS-update.

Een BIOS-upgrade die zeker leidt tot acceptatie van andere, lees alle, merken geheugen lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Het is niet voor niets dat ASUS geheugenmodules test op comptabiliteit en als er merken/types bijkomen dan wordt dat absoluut vermeldt.

Hoe dan ook, sommige merken zullen wél en andere niét met dit bord kunnen samen werken. Het plaatsen van niet genoemde merken en types blijft daarom riskant.

ARME AOW’er

Pagina: 1