"frequency out of range" probleem met 9600xt 128 mb

Pagina: 1
Acties:

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 10:40

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
He gasten,

Heb net mijn nieuwe pc en ben uiteraard flink aan het testen geslagen. Maar ik heb problemen met het spellen van spellen (3d programmatuur). Als ik bijvoorbeeld 'call of duty' speel spring na een willekeurig tijdstip mijn monitor op "frequency out of range" en kan ik dus alleen nog maar op reset drukken omdat mijn 9600XT een frequentie heeft aangenomen wat niet door mijn monitor kan worden gebruikt. Aan de monitor ligt het niet, want het probleem treedt op bij veel monitoren.
Het gekke is dus dat het spel goed begint en je bent lekker aan het spelen en ineens, plop, frequency out of range.

Mijn systeem specs:

windows xp + sp1 + alle overige updates
directx 9b
MSI 875P neo moederbord
P4 2.6 GHZ HT
512 MB Corsair geheugen
sapphire 9600XT 128 MB

Ik verwacht dat dit een software probleem is, maar ik kan er nergens iets over vinden en heb ook nog geen oplossing gevonden voor dit probleem.
Trouwens, zou het ook aan het geheugen kunnen liggen dit probleem. Daar zitten momenteel namelijk veel errors in (memtest32) en wordt komende week vervangen.

Iemand idee'en? Thnx

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Als je geheugen slecht is, dan kunnen er hele vage problemen ontstaan dus ik zou maar even wachten met allerlei dingen te vervangen totdat je nieuw geheugen hebt.
Normaal gesproken schakelt een programma niet zomaar naar een andere resolutie. Je zou tijdelijk kunnen proberen je geheugentimings op hun allertraagst te zetten, mischien dat je dan al veel problemen kwijt bent totdat je nieuwe geheugen er is.

Als het het geheugen niet is dan kan het natuurlijk ook nog je videokaart zijn. Dan is het het makkelijkste om even een gelijksoortige kaart van iemand te lenen en te kijken of je systeem het dan ook doet. Zo ja, dan is het niet de videokaart, zo niet, dan weet je dat de (ramdac van de ) videokaart stuk is.

Senile! Senile Oekaki

• Shotcaller777
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Je zou je refreshrate een paar hertz lager kunnen zetten. Misschien dat dat helpt ;)

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 10:40

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
ik ben er inmiddels achter dat het in Call of Duty een bekend probleem is. Geheugen is nu vervangen. heb catalyst 3.9 erop staan nu.....
vpu recovery uitgezet
en fast writes uitgezet

enige wat ik nu nog heb zijn freezes bij het spelen van games en het draaien van 3dmark2001....