Hey
ik gebruik dit scriptje om alle tekst-emoticons om te zetten naar plaatjes;
Werkt goed...als je 1 bericht heb.... de strings in $record->message worden namelijk vervangen, en het gedoe word dan opgeslagen als $message.
Als je dan 2 berichten hebt, krijg je in de output van $message dus 2x dezelfde tekst...
Hoe krijg ik het voor elkaar dat hij de strings in alle berichten vervangt en het dan opslaat in bijv. een array of een record?
Ik had in m'n uitprobeer-buien dit nog geprobeerd;
$record->message2=str_replace($code,$imgs,$record->message);
Maar dat werkte natuurlijk niet
ik gebruik dit scriptje om alle tekst-emoticons om te zetten naar plaatjes;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| <?php $code=array(":)",":p",";)","8)",":(",":|",":evil:",":cow:",":D",":o","%)",":O",":d",":P"); $imgs=array("[img]\"images/smilies/smile.gif\"[/img]", "[img]\"images/smilies/tongue.gif\"[/img]", "[img]\"images/smilies/wink.gif\"[/img]", "[img]\"images/smilies/cool.gif\"[/img]", "[img]\"images/smilies/frown.gif\"[/img]", "[img]\"images/smilies/fright.gif\"[/img]", "[img]\"images/smilies/evil.gif\"[/img]", "[img]\"images/smilies/moo.gif\"[/img]", "[img]\"images/smilies/biggrin.gif\"[/img]", "[img]\"images/smilies/astonish.gif\"[/img]", "[img]\"images/smilies/crazy.gif\"[/img]", "[img]\"images/smilies/astonish.gif\"[/img]", "[img]\"images/smilies/biggrin.gif\"[/img]", "[img]\"images/smilies/tongue.gif\"[/img]"); $sql = "select * from hoofdpagina order by 'id' DESC"; $resultaat=mysql_query( $sql ); while ($record = mysql_fetch_object ( $resultaat )) { $message=str_replace($code,$imgs,$record->message); } ?> |
Werkt goed...als je 1 bericht heb.... de strings in $record->message worden namelijk vervangen, en het gedoe word dan opgeslagen als $message.
Als je dan 2 berichten hebt, krijg je in de output van $message dus 2x dezelfde tekst...
Hoe krijg ik het voor elkaar dat hij de strings in alle berichten vervangt en het dan opslaat in bijv. een array of een record?
Ik had in m'n uitprobeer-buien dit nog geprobeerd;
$record->message2=str_replace($code,$imgs,$record->message);
Maar dat werkte natuurlijk niet
[ Voor 21% gewijzigd door Peedy op 07-12-2003 19:50 ]