Toon posts:

offerte nummering in word maken

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ben denk ik op zoek naar een macro om bij mij op het werk een template te maken .
de template is een offerte maar we werken met 4 man op kantoor (met laptops)en nu is het de bedoeling dat ieder die de template opent een nummer krijgt dat nog niet in gebruik is .
ik ben een totale noob :+ in dit opzicht en het zal wel heel simpel zijn.
en ja ik heb in de search gezocht en niet echt wat gevonden waar ik wat aan heb.

of moet ik hier kijken naar een echt programma ?
we draaien windows xp met word .

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

(met laptops)
Zelfs hele hele dure pakketen lossen dat op de relatief eenvoudige manier op: reserveer voor elke werknemer een blok van 1000 nummers die ze dan kunnen gebruiken als ze op pad zijn. Op die manier kan je per laptop regelen wat in gebruik is.

Als je een totale n00b bent (ik vraag me wel even af in welk opzicht je bedoelt? Office of verkoop ;) )
Maar het makkelijkst is wellicht om een Access DBtje te maken om lokaal te gebruiken en als men weer op kantoor is, de boel van en naar een server syncen.
windows xp met word
Welke Office versie en welke modules hierin? Of alleen Word? Als echt alleen Word zou ik er niet aan beginnen; dan moet je ingewikkeld gaan doen door iets als ergens lokaal een tekstbestandje weg te schrijven en in te lezen. Al kan je met Word zelf ook al een vorm van "database" bouwen is dat niet echt gebruiksvriendelijk.

Een 'echt' programma; hangt van je kennis, je budget en het gebruik af. Is het een keer in de week een keertje een offerte brouwen of gaat iedereen dagelijks de deur uit om vele offertes te maken om heel onregelmatig op kantoor (of via telefoon) te willen syncen?

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 07-12-2003 19:57 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:02
Wij werken bij brief kenmerken vaak met initialen & datum& tijd. Wel niet zo netjes, en relatief lang, maar wel zo goed als uniek...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

^^ Dat is eigenlijk een stuk makkelijker ja en natuurlijk gruwelijk makkelijk te maken :D

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
de laptops zijn eigenlijk uit veiligheids overwegingen (inbraak) en om bij de klant alvast wat uit te werken .
we zijn nl. een steiger verhuur bedrijf en het is niet echt nodig om s'ochtends eerst naar de zaak te komen >:) (uitslapen).
de versie van office weet ik nog niet omdat de eigenaar/directeur ze besteld heeft bij een vriend van hem .
en de verkoop gaat wel hoor alleen het word/excel verhaal ben ik vrij basic in.
maar het idee van de 1000 offerte nrs had ik ook al en ook om een lijst te maken met offerte nr.\klant\adres\ datum zodat we die ook in een map kunnen doen zodat je niet alle offertes hoeft na te gaan.