[Wireless ADSL modem] USB Receivers

Pagina: 1
Acties:

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 13:54
Binnen enkele weken krijg ik mijn wireless ADSL spullen binnen, nou heb ik thuis een draadloos netwerk met unex usb receivers. Ik vroeg mij af of ik deze gewoon kan blijven gebruiken, msaar nu via dit modem, of dat alcatel één of andere beveiliging erop heeft gezet dat je alleen met hun eigen receivers kunt internetten. Het viel mij namelijk op dat de echte alcatel ontvangers behoorlijk duur waren (€80)

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

• Korakal
  • Laatst online: 10:40

Korakal

Up up up!

Geef eens wat meer info van die Unex receivers? Volgens welke standaard werken die?
En welk Alcatel modem heb je besteld? Ik neem aan de SpeedTouch 570? Zo ja: dan was het makkelijk te vinden. http://www.speedtouch.com/pdf/st570_manual.pdf
Wireless client requirements:
Only WLAN client adapters compliant to IEEE802.11b DSSS, will be able to communicate
with the SpeedTouch™570 , and with the other members of the SpeedTouch™570
(W)LAN environment.
It is advisable that the WLAN client adapter is Wireless Ethernet Compatibility Alliance
(WECA) Wi-Fi™ (*) certified to ensure smooth interoperability.
To use SpeedTouch™570 's encryption security features, the WLAN client adapters
should at least support 64-bit WEP encryption.
(*) Wireless-Fidelity (Wi-Fi)

Recommended Wireless client adapters
Only WLAN client adapters compliant to IEEE802.11b DSSS, will be able to communicate
with the SpeedTouch™570, hence with other members of the SpeedTouch™570
Wireless LAN environment.
It is advisable that the WLAN client adapter is Wireless Ethernet Compatibility Alliance
(WECA) Wi-Fi certified to ensure smooth interoperability.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 22:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ze werken prima, zolang ze maar 802.11b ondersteunen (en dat doen ze bijna allemaal) maar dan moet jij wel zelf alle instellingen doen. De helpdesk ondersteunt alleen de alcatel wlan adapters (die je overigens voor 50 euro al wel kan krijgen bij de routershop).

SNap je netwerken wel, dan kan je met zo'n ander merk en de handleiding wel uit de voeten. Het is dan qua installatie hetzelfde als met zo'n Speedtouch adapter, alleen ziet de "wireles manager" (waar je netwerknamen en beveiligingen enzo in kan voeren) er anders uit en moet je even logisch gaan interpreteren hoe je JOUW kaartje installeert en toegang geeft op het (op MAC adres toegang beveiligde) netwerk van de Speedtouch 570 :).

Snap je er geen reet van en heb je ook niet een al te goede support op je andere kaartje: koop dan die Speedtouch 120 USB adapters, dan heb je in elk geval een helpdesk die je kan helpen (en geloof me, veel mensen hebben dat nodig :P)

[ Voor 29% gewijzigd door JvS op 07-12-2003 23:24 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Painxiom
  • Laatst online: 01-03 13:54
Bedankt allen, die Unex adapters zijn idd 802.11b, en die opties waar JvS over spreekt zijn volgens mij (heb het even nagekeken) allemaal in te stelen in het configuratiescherm van je netwerkadapter. In ieder geval de ESSID, dus ik ga ervanuit dat het allemaal gaat lukken.

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©