Toon posts:

Digitale Audio Extractie geeft alleen maar ruis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb "plotseling" een vreemd en voor mij onbekend probleem.
Digitale Audio Extractie van een muziek cd naar mijn harde schijf d.m.v. audiograbber lijkt in eerste instantie goed te gaan. Op de HD staan de wav files in volle grootte.
Bij het afspelen zijn de nummers van juiste tijdsduur, maar is alleen maar harde RUIS te horen :?
Ik heb dit probleem met mijn beide cd/dvd spelers.
Komt iemand dit probleem bekend voor?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ASPI drivers juist geinstalleerd? die zijn meestal wel nodig voor DAE.
als ze niet zijn geinstalleerd installeer deze dan even.

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je zou eens kunnen beginnen met degelijke extractiesoftware te gebruiken: Exact Audio Copy. Dit programma gebruikt een geavanceerde leesmethode om leesfouten te herkennen en verbeteren. Bij andere programma's als AudioGrabber heb je er maar het raden naar of er fouten zijn opgetreden...

Exact Audio Copy (EAC) vereist wel wat configuratiewerk, maar als je de Exact Audio Copy & LAME Snelstart Handleiding volgt, dan ben je binnen 10 minuten bezig aan je eerste kwaliteitsrip.

Bovendien is EAC gratis. Wat meer kun je wensen?

[ Voor 6% gewijzigd door satcp op 07-12-2003 19:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist d.m.v. aspichk.exe de aspi files gecheckt. Allen aanwezig en up to date.
Terw_Dan schreef op 07 december 2003 @ 19:08:
ASPI drivers juist geinstalleerd? die zijn meestal wel nodig voor DAE.
als ze niet zijn geinstalleerd installeer deze dan even.

Verwijderd

Topicstarter
Tot voorheen ging alles prima, dus waarom zou audiograbber het nu opeens niet meer goed zijn?
Extra info, ik heb pas mijn Aopen CDRW vervangen door een Samsung DVD/CDRW. Zou dat er iets mee te amken hebben?

Anyway, ik zal eens een ander prog uitproberen.
SatCP schreef op 07 december 2003 @ 19:12:
Je zou eens kunnen beginnen met degelijke extractiesoftware te gebruiken: Exact Audio Copy.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem grotendeels opgelost.

Na andere rip-progs geprobeerd te hebben, kreeg ik nogsteeds 10 nummer met alleen maar ruis.
Toen ik maar eens een andere cd in mijn cd/dvd-player plaatste, bleek tot mijn grote verontwaardiging deze wel goed te rippen. Alle andere cd's worden zonder problemen naar mijn HD geschreven.
Toch erg vreemd dat mijn favoriete (ethiopische) muziek-cd van Rahel (copy) geheel niet te rippen valt ;( , terwijl hij in mijn players WEL goed afspeelt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel fixed ;)

Verder horen audio rippen en alle bijbehorende problemen eerder in Audio, Video & HiFi Forum dan in Opslagmedia & I/O Controllers.

[ Voor 79% gewijzigd door BalusC op 08-12-2003 08:24 ]

Pagina: 1