[XP] Start niet op. Zwart beeld alleen muis*

Pagina: 1
Acties:

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:48

Vuvuzela

My spire is forming

Topicstarter
Ik was vandaag aan het computeren ;) en opeens ging mn pc uit.
Dus ik probeer 'em opnieuw op te starten en ik kies normaal opstarten. Vervolgens krijg ik nog een windows xp laad beeld te zien die te snel weer weg ging waarna ik een zwart scherm + muis krijg te zien.
In de andere modussen reboot hij of ik krijg ook een zwart scherm met mn muis.

Als ik mijn win xp cd erin doe dan vraagt hij niet of ik de pc vanaf de cd-rom wil opstarten, dus ik kan ook niet ff reinstallen..
Ik heb zoiets nog nooit gehad.. :/
Ik kom er niet uit want of hij blijft eindeloos rebooten of ik krijg een zwart schem met muis.

I served in a company of heroes.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 15:48

mutsje

Certified Prutser

heb je last known good menu al uitgeprobeerd en wat was de laatste aktie die je gedaan hebt voordat je dit kreeg.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel zodat het Operating System in je topic titel staat. In dat zwarte scherm - als je dan op CTRL+ALT+DEL drukt - gebeurt er dan wel iets?

Om van CD te kunnen starten zou je eens moeten proberen om de "Esc" toets in te drukken net na je POST - hiermee zou je een boot-device selector moeten krijgen.

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Topicstarter
Als ik dat probeer dan krijg ik heeel snel een blauw scherm en dan reboot hij..

Ik heb helemaal nix gedaan.. geen veranderingen. Ik was gewoon aan het surfen en msn'en :o en toen ging hij uit..

In het zwarte scherm kan ik een beetje met mn muis rondbewegen maar verder reageerd hij op nix..

[ Voor 22% gewijzigd door Vuvuzela op 07-12-2003 19:01 ]

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:02
probeer eens in je bios te kijken of booten van cd aan staat.. .
niet toevallig een dag ervoor ofzo wel wat gedaan? een proggie geinstalleerd? hardware verplaatst/vervangen?

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Topicstarter
Booten van cd staat aan.
Ik heb gisteren emule geinstalleerd verder niets.. ik heb ook helemaal geen problemen gehad..

Zou het mijn Harddisk kunnen zijn?? Zou me nix verbazen want dat is nog het enige originele aan deze computer het was ooit een gateway maar langzaam is alles kapot gegaan..

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:46
NexY schreef op 07 december 2003 @ 19:07:
Booten van cd staat aan.
Ik heb gisteren emule geinstalleerd verder niets.. ik heb ook helemaal geen problemen gehad..

Zou het mijn Harddisk kunnen zijn?? Zou me nix verbazen want dat is nog het enige originele aan deze computer het was ooit een gateway maar langzaam is alles kapot gegaan..
emule staat er bekend om, om bij sommige moederborden problemen te geven m.b.t. het netwerk (dan krijg je een blauw scherm en reboot ie meteen)

dit zou echter niet voor zulke wazige opstartverschijnselen moeten zorgen

Verwijderd

Ik heb dezelfde symptomen als ik mijn TV aan de video kaart heb hangen en die (TV) aan staat. Je zegt daar niets over, maar dat zou het ook kunnen zijn als je ook zo'n configuratie hebt. Kabeltje los maken en opnieuw opstarten en het is opgelost.

Verwijderd

Oud topic i know, maar ik zit sinds gisteren met hetzelfde probleem. Ik was gewoon aan het surfen, opeens valt mijn pc uit. Nu krijg ik telkens het zwarte scherm en wel de muis in beeld, dit heb ik ook bij het opstarten in veilige modus.
Ditmaal is het geen emule, of een tv-out dat raar doet. CTRL-ALT-DEL indrukken heeft geen nut.
Iemand een idee?
Pagina: 1